Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gå for Moccamaster med glasskolbe.

Du får fort et problem som ingen nevner her: Hvordan vil du få satt i gang neste kanne mens det er noe igjen på den som følger med? Hvor ofte må en ikke koke mer enn en kanne når en har gjester?

Har vært borte i Moccamaster med thermokanne selv jeg, men vi var ikke fornøyde med den. Problemet som jeg beskrev dukket opp første gangen den ble brukt og vi var 6 personer rundt bordet.

Skrevet

Ok, takk for svar, men jeg ble ikke noe klokere.

Hvis man trenger kanna for å trakte mer kaffe, så er det da ikke verre enn at man kan helle kaffen over på en annen kanne - eller man kan kjøpe ei traktekanne til.

Jeg spør igjen:

"Til dere som har erfaring med moccamaster med termokanne: jeg ser at de fleste her (alle?) skriver at termokanna holder dårlig på varmen.

Jeg har så lyst på den trakteren med termokanne og har googla litt. Hos Komplett fant jeg info om at de skiftet ut kanna i 2006/2007, og at den nye modellen holder godt på varmen og er tett.

Dere som er misfornøyd med kanna, kjøpte dere trakteren før den tid?(Jeg vil jo ikke kjøpe en trakter med ubrukelig kanne)."

Skrevet

Ja, i 2008 og var ikke fornøyd.

Mulig at jeg har litt vanskelig for det, men hva skal du med en kaffetrakter med egen thermokanne når du så skal ha en annen thermokanne for å helle kaffen over på?

Blir litt tungvindt for meg da. Da må det kun være pga utseende og ikke det praktiske.

Gjest Lille-pus
Skrevet
Jeg spør igjen:

"Til dere som har erfaring med moccamaster med termokanne: jeg ser at de fleste her (alle?) skriver at termokanna holder dårlig på varmen.

Jeg har så lyst på den trakteren med termokanne og har googla litt. Hos Komplett fant jeg info om at de skiftet ut kanna i 2006/2007, og at den nye modellen holder godt på varmen og er tett.

Dere som er misfornøyd med kanna, kjøpte dere trakteren før den tid?(Jeg vil jo ikke kjøpe en trakter med ubrukelig kanne)."

Kjøpte min første med termokanne i 2001. Kannen var god ! :)

Så, i fjor en gang, sa kannen takk for seg, og jeg byttet da hele systemet.

den nye utgaven har en god kanne. Er den full så holder den fint på varmen i minst et par timer.

Veldig god kaffetrakter, helt ok kanne (også så fint at du ikke trenger ekstra plass til å oppbevare en "løs" termokanne), ganske elegant å se på (pynter nesten litt opp på benken).

Kan anbefales, og nåværende er min 4 Moccamaster.

Skrevet
Ja, i 2008 og var ikke fornøyd.

Mulig at jeg har litt vanskelig for det, men hva skal du med en kaffetrakter med egen thermokanne når du så skal ha en annen thermokanne for å helle kaffen over på?

Blir litt tungvindt for meg da. Da må det kun være pga utseende og ikke det praktiske.

Eh??

Hvis jeg trenger å trakte mer kaffe enn en kanne...f.eks. hvis vi er flere som skal drikke kaffe...da kan det være greit å helle over på annen kanne for å trakte mer. Jeg synes iallefall det kan være litt ugreit at folk må vente på kaffe fordi det kanna ble tom og må brukes for å trakte mer kaffe.

Ser du skriver at du ikke er fornøyd, men ikke hvorfor du er misfornøyd. :ler:

Regner med det er av annen grunn enn at kanna holder dårlig på varmen...og det er jo kun det jeg lurte på. ;)

Skrevet
Kjøpte min første med termokanne i 2001. Kannen var god ! :)

Så, i fjor en gang, sa kannen takk for seg, og jeg byttet da hele systemet.

den nye utgaven har en god kanne. Er den full så holder den fint på varmen i minst et par timer.

Veldig god kaffetrakter, helt ok kanne (også så fint at du ikke trenger ekstra plass til å oppbevare en "løs" termokanne), ganske elegant å se på (pynter nesten litt opp på benken).

Kan anbefales, og nåværende er min 4 Moccamaster.

Takk for svar. :)

Jeg synes et par timer er litt lite jeg da. :sjenert:

Men for at selv jeg skal forstå det ( :ler: ) : synes du kaffen holder seg like varm på termokanna til moccamasteren som på en vanlig termokanne?

Enig med du i anbefalingen av moccamaster.....her i huset er det ikke noe annet alternativ.

Gjest Lille-pus
Skrevet
Men for at selv jeg skal forstå det ( :ler: ) : synes du kaffen holder seg like varm på termokanna til moccamasteren som på en vanlig termokanne?

Ja, uten tvil, og da sammelikner jeg med Stelton stål kanne med skrukork.

Har aldri målt tempen inne i kannen etter noe tid, men om kannen er helt full, og korken settes på, så holder den selvsagt lenger på varmen enn om det bare er en kopp igjen på kannen ;)

Kannen er iallefall ikke dårligere enn andre termokanner jeg har vært borti gjennom tidene :)

Med "vippe-lokket" på Steltonkannen blir situasjonen en annen ;)

Gjest Takk Lillepus
Skrevet
Ja, uten tvil, og da sammelikner jeg med Stelton stål kanne med skrukork.

Har aldri målt tempen inne i kannen etter noe tid, men om kannen er helt full, og korken settes på, så holder den selvsagt lenger på varmen enn om det bare er en kopp igjen på kannen ;)

Kannen er iallefall ikke dårligere enn andre termokanner jeg har vært borti gjennom tidene :)

Med "vippe-lokket" på Steltonkannen blir situasjonen en annen ;)

Takk for svar og nyttig info. Da blir det moccamaster med termokanne her i huset. Så nå ryker moccamasterskabberakket av noe gullfarget metall med brun plast *grøss* ut døra så snart jeg får tid til å reise innom en Elkjøp e.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...