Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Har vunnet et gavekort på EXPERT, og vurderer MOCCAMASTER KBT741 TERMO SØLV Er den verd prisen? Hva er forskjellen på en moccamaster kontra en vanlig kaffetrakter? Holder termokanna på varmen?

Endret av Annie
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mams og paps har den. Jeg liker den veldig godt og kanna holder like godt på varmen som enhver god termokanne.

Skrevet
HER er det link til den.
Skrevet

Jeg fikk ikke opp noe på linken din, men hvis det er Moccamasteren med termokanne, så er den ikke spesielt god til å holde på varmen. Foreldrene mine har en sånn og den holder på varmen lenge nok til at de rekker å spise frokost, så blir den lunken (selv om de har hatt varmt vann i kanna før trakting)

Ellers er vel Moccamaster en god trakter (de vanlige, uten termokanne). Det er har mye med traktertemperatur og sånt å gjøre.

Selv har jeg kastet ut Moccamasteren og presskanna har overtatt jobben.

Skrevet (endret)

Generelt sett så er vel Moccamaster den eneste produsenten som har fått alle sine modeller gjennom nåløyet og fått godkjent i testen til Norsk Kaffeinformasjon, så det er jo bra. Dessuten er det skikkelige arbeidshester, vi har sånn på jobben og den er i bruk nesten hele dagen og har vært det i årevis uten noe galt. :)

(Jeg ville heller ikke hatt termokanne, men vanlig)

Endret av Drua
Skrevet
Jeg fikk ikke opp noe på linken din, men hvis det er Moccamasteren med termokanne, så er den ikke spesielt god til å holde på varmen. Foreldrene mine har en sånn og den holder på varmen lenge nok til at de rekker å spise frokost, så blir den lunken (selv om de har hatt varmt vann i kanna før trakting)

Ellers er vel Moccamaster en god trakter (de vanlige, uten termokanne). Det er har mye med traktertemperatur og sånt å gjøre.

Selv har jeg kastet ut Moccamasteren og presskanna har overtatt jobben.

Den de har hjemme holder greit på varmen et par timer i hvertfall.

Skrevet
Den de har hjemme holder greit på varmen et par timer i hvertfall.

Godt mulig at det er forskjell på kannene, men jeg har hørt flere som har nevnt at den holder dårlig på varmen. Jeg ville heller kjøpt en vanlig Moccamaster til 1499,- og investert i en god termokanne ved siden av i alle fall.

Vi har også Moccamaster på jobben. Den trakter minst 6-7 kanner hver dag og fungerer år etter år.

Gjest vimse
Skrevet

Vi har hatt vår i ett år nå og er fornøyde. Den trakter fort, kanna holder godt på varmen, så sant man ikke lar kanna stå på trakteren en stund etter trakting uten korken på, det er ikke varmeplate på den.

Mannen bruker nå kannen på jobb(fordi den han hadde ble ødelagt), og han har fremdeles ikke klart å ødelegge den :jepp::ler:

Vi har kjøpt en annen kanne til, og det funker helt fint å bruke andre kanner også.

Skrevet
Godt mulig at det er forskjell på kannene, men jeg har hørt flere som har nevnt at den holder dårlig på varmen. Jeg ville heller kjøpt en vanlig Moccamaster til 1499,- og investert i en god termokanne ved siden av i alle fall.

Vi har også Moccamaster på jobben. Den trakter minst 6-7 kanner hver dag og fungerer år etter år.

Det er jeg enig i. Vi bruker også det på jobben.

Skrevet

Jeg ville heller ha godt for en vanlig moccamaster med kanne ved siden av...

(men strengt tatt skjønner jeg ikke de som klager på at termokanner (genrelt.. ikke moccamaster sin) ikke holder på varmen i x-antall timer. Dersom du lager ferdig kaffen kvelden i forveien, er det ikke meningen at du skal drikke den til frokost... kaffe er "ferskvare" og bør drikkes kort tid etter trakting..

Skrevet

Vi har denne også, er ganske fornøyd. Trakter god kaffe og er rask. Kan ikke holde kaffen varm i timesvis i termokanna. Generelt har moccamaster masse deler(lokk, filterholder etc) og det er pes på alle modellene egentlig.

Gjest Elastica
Skrevet

Vi har vanlig Moccamaster med glasskolbe, og en kanne ved siden av. Hadde kannen først, og gikk til anskaffelse av en kaffetrakter nå nylig - har brukt den manuelle metoden med trakt over kannen og kokt vann ved siden av.

Moccamaster er suveren på kvalitet, men jeg hadde kjøpt vanlig og kanne ved siden av. Dette fordi jeg ikke liker designet på den.

Skrevet

Som selvutnevnt kaffekjenner ;) er det moccamaster som er kongen når det kommer til traktet kaffe. Kjenner stor forskjell på smak og aroma om en bruker vanlig trakter. Så jeg vil anbefale den.

Skrevet

Jeg anbefaler Moccamaster på det varmeste, men ville nok satset på den "vanlige" typen, uten termokanne. Svigers har termokanne-modellen, og den holder virkelig ikke på varmen i det hele tatt!

Skrevet

Er veldig godt fornøyd med Moccamasteren, men vet ikke noe om kanna, annet at jeg har sett den og synes den er pen å se på ;)

Gjest *kosejoker*
Skrevet
Vi har vanlig Moccamaster med glasskolbe, og en kanne ved siden av.

Moccamaster er suveren på kvalitet, men jeg hadde kjøpt vanlig og kanne ved siden av.

Samme erfaringen her :Nikke:

Skrevet
Jeg anbefaler Moccamaster på det varmeste, men ville nok satset på den "vanlige" typen, uten termokanne. Svigers har termokanne-modellen, og den holder virkelig ikke på varmen i det hele tatt!

Enig med Kayli...sats på den vanlige modellen. Vi har den med termokanne og den holder ikke noe særlig på varmen nei.

• 2 år senere...
Skrevet

Til dere som har erfaring med moccamaster med termokanne: jeg ser at de fleste her (alle?) skriver at termokanna holder dårlig på varmen.

Jeg har så lyst på den trakteren med termokanne og har googla litt. Hos Komplett fant jeg info om at de skiftet ut kanna i 2006/2007, og at den nye modellen holder godt på varmen og er tett.

Dere som er misfornøyd med kanna, kjøpte dere trakteren før den tid?

(Jeg vil jo ikke kjøpe en trakter med ubrukelig kanne).

Skrevet

Jeg vil nok si meg enig med dem som anbefaler å kjøpe en Moccamaster med glasskolbe og en vanlig termokanne ved siden av. Det er imidlertid viktig å huske på at uansett type termokanne er det svært viktig å forvarme den med varmt vann før man heller på kaffen. Da bruker man ikke av varmen i kaffen til å varme opp kanna.

Skrevet

Broren min har også den med kanne, og velger å tømme kaffeen over på anna termokanne sidan den originale ikkje holder særlig på varmen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...