Gå til innhold

Rar mensen

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Frida med hjertet i hånda

Hei!

Lurer på om noen her inne kan hjelpe meg me et spørsmål! Hater leger så jeg stoler på "hobby leger" jeg :kgblunk:

Jeg gikk på Trionetta p-piller for 2 mnd siden. Så slutta jeg på de pga masse bivirkninger. Nå etter jeg sluttet har mensen vært veldig rar! Den er noen ganger RØD og andre ganger BRUN. Hva kan dette skyldes?

Pliiizzz svar meg noen og si at jeg ikke trenger å oppsøke lege :grine:

Klemmer Frida :brunette:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Frida!

Fargen på menstruasjonen din kan variere ut i fra hvilket stadium av syklusen du befinner deg i. Mange jenter opplever for eksempel at menstruasjonsblødningene er røde i begynnelsen av en periode, for dernest å bli brunere i fargen mot slutten.

Dette henger sammen med et frisktblod er rødt, mens eldre blod er brunt. Når du slutter å blø, men enda ikke har fått ut alt blodet som befinner seg i skjeden din, vil du kunne oppleve at blodet som kommer er brunaktig.

Ved uregelmessig menstruasjon vil fargen kunne variere etter det samme prinsippet.

Mvh

L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet med p-pillene 2 uker siden og fikk mensen igjen noen dager siden,det varierer fra brun til rød....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innimellom kan jeg ha menstruasjon som bare er brun! Ikke noe farlig! Bare lite blødning!

Du slipper nok å oppsøke lege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på Trionetta i desember, og har også merket at mensen er blitt mer brun, men det er vel fordi det blør mindre nå enn før, og det er jo ikke akkurat noe minus. :) Har også merket at mensen er blitt forkortet til 4-5 dager istedenfor 5-7. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...