Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Jeg kom over en side, hvor de tilbyr å sende varer fra dem og videre siden mange selskaper i USA ikke sender til Norge...men jeg mistet adressen Er det noen som kan hjelpe meg???
Ephemera Skrevet 15. juli 2007 #3 Skrevet 15. juli 2007 Fungerer dette sånn at man likevel må betale toll for sendingen? Jeg regner med det, men spør bare for sikkerhets skyld *lagrer link*
Gjest Nedfall Skrevet 15. juli 2007 #4 Skrevet 15. juli 2007 Fungerer dette sånn at man likevel må betale toll for sendingen? Jeg regner med det, men spør bare for sikkerhets skyld *lagrer link* Er ingen ekspert, men det skal visst være svært få varer som blir toll på (ihvertfall biler og mat, kanskje noen til), men lite av vanlige forbrukerting. Du må nok betale moms, dog..
emondak Skrevet 17. juli 2007 #5 Skrevet 17. juli 2007 Bare for å ta det i teskjeutgaven. Jetcarrier.com, sørger for at pakken blir sendt over dammen, og at den blir fortollet. Nå er det fryktelig lite av slike vanlige varer som får toll, med unntak av mat og drikke. Det aller meste får derimot lagt til 25% moms. For denne jobben tar jetcarrier en fast pris for sending og fortolling. (mva og evt toll kommer i tilleg) Prisen varierer i forhold til størrelsen på pakken. Jeg har kjøpt endel sko fra usa, men problemet med det er at frakten blir relativt dyr, siden sko er relativt store i volum. Altså blir det billigere å sende dyre og kompakte ting. Det er viktig å lese all infoen som ligger på jetcarrier.com, siden det er viktig å gjøre ting rikig under bestilling av varen. Lykke til med nettshopping og lav dollarkurs! =)
Gjest Nedfall Skrevet 18. juli 2007 #6 Skrevet 18. juli 2007 For denne jobben tar jetcarrier en fast pris for sending og fortolling. (mva og evt toll kommer i tilleg) Prisen varierer i forhold til størrelsen på pakken. Jeg har kjøpt endel sko fra usa, men problemet med det er at frakten blir relativt dyr, siden sko er relativt store i volum. Altså blir det billigere å sende dyre og kompakte ting. Det er viktig å lese all infoen som ligger på jetcarrier.com, siden det er viktig å gjøre ting rikig under bestilling av varen. Lykke til med nettshopping og lav dollarkurs! =) Jeg hadde tenkt å kjøpe en relativt dyr ting og lett ting på www.buydig.com, men de ber om noe rart som heter "Bill to Phone" og "Ship to Phone".. ? Fulgte anvisningene til jetcarrier, her og her, men ingen av telefonnumrene blir godtatt, noen forslag ? (Ja, jeg brukte jo mitt eget mobilnummer i det ene eksempelet) Forøvrig ble jeg godt hjulpet av denne anvisningen for å fylle inn navn/adresse/by osv, mye bra hjelp på jetcarrier sidene !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå