Fibi Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Jeg føler meg litt fastlås ang livssituasjon. Egentlig tror jeg ikke jeg er det, men likevel følelsen er der.. Litt bakgrunnsinformasjon: *Jeg har rundet de magiske 30. *Jeg har to barn, bor ikke sammen med far. Vi har et godt samarbeid, og bor ganske nærme hverandre. *Jeg leier bolig, men har en tomt jeg kan bygge på. Imidlertid er det litt problematisk fordi jeg må forholde meg til et familiemedlem som har nye innfall hele tiden. *Jeg har en grei jobb, men drømmer om noe annet, men siden jeg ikke har noe utdannelse kommer jeg ikke så mye videre. *Har svært begrenset tid til hobbyer etc da jeg er alene med barna for det meste *Har vært et økonomisk rotehode, og har ikke helt kontroll, lever veldig fra måned til måned. *Har litt gjeld, ca 200 000 (bil og studielån) Jeg er rett og slett ikke fornøyd med livet slik det er. Ettersom jeg ikke har kjæreste samboer og ta hensyn til, og ikke eier bolig tenker jeg i utgansgpunktet at jeg er fri til å gjøre nesten hva jeg vil. Men både økonomien og barnas forhold til far setter jo en del begrensinger iht bosted og jobb/skole.. Jeg vil gjerne høre fra noen som har tatt noen sjangser her i livet, og endret litt drastisk på ting. Hvor vanskelig var beslutningen? Møtte du mye motstand fra omgivelsene? Har det gått greit i ettertid osv? Nå er ikke jeg sikker på hva jeg ønsker meg, men kanskje jeg kan få noen ideer eller bli inspirert av andres hitorier. Det jeg har skjønt sålangt er jo at ingenting kommer dettende i fanget mitt, eller kommer til å endre seg uten at jeg tar ansvar selv
Caracal Skrevet 11. juli 2007 #2 Skrevet 11. juli 2007 Hei. Jeg har gjort en del forandringer i livet mitt. Det som forundrer meg litt nå var hvor lett det var. Og hvor riktig alt ble. Samtidig er det ofte ikke så store mentale forandringer som skal til før du merker forskjellen. Da er du i gang og hvis du er litt disiplinert da, er du inne i en positiv spiral som vil gi deg suksess på andre områder som du kanskje trodde ikke hadde med det du satte i gang å gjøre. Du må gjøre det selv ja. I mitt tilfelle satte jeg med ned og laget en plan på hva jeg ville ha i livet mitt og hvordan jeg skulle nå disse målene. Jeg satte opp alternativer hvis en metode skulle vise seg å svikte. Jeg gjorde mange ting samtidig og da ble det en helhetlig forandring utav det. Samtidig fikk jeg mange positive tilbakemeldinger og da blir man mer inspirert til å fortsette. Alt dette resulterte i at en ny verden åpnet seg for meg. Ting jeg aldri hadde hatt tro på, så dagens lys som den største selvfølgelighet. Jeg kunne sette pris på små banale ting og fikk et helt nytt syn på livet. Det er mange tanker og gjentatte handlinger som hindrer oss i å leve livet slik vi burde. De fleste tenker kun tanker som de har tenkt dagen før eller tidligere. Det vi tenkte i går preger dagen i dag osv. Ved å forandre på tanken i dag vil du forandre morgendagen. Jeg vet det høres ut som ”tullball” men det virker.. Caracal
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 Jeg har vel faktisk gjort noen drastiske endringer i livet mitt - blant annet hoppet av en god og safe utdanning til fordel for først usikkerhet og så en mindre trygg utdanning og jobb. Jeg har også slitt med endel andre dørstokkmil, f eks når det gjaldt å søke på relevante jobber - dårlig selvtillit, kanskje? Når jeg tenker tilbake på det er det egentlig bare den første avgjørelsen som var skikkelig vanskelig; fordi jeg var vant til å være "flink jente" som valgte sikreste utvei og ønsket minst mulig spørsmål fra andre om valgene jeg tok. Derfor tok det litt tid fra jeg merket at alt var feil, til jeg klarte å ta avgjørelsen. Har aldri angret på at jeg endret retning. Jeg skal innrømme at jeg ikke akkurat er den mest bestemte personen når jeg har tatt andre avgjørelser, men samtidig har jeg jo pekt meg ut en retning jeg vil gå, og latt ting skje... Men etter at årene har gått har i hvert fall det å gjøre endringer blitt lettere og lettere - sikkert fordi jeg nesten bare har gode erfaringer å se tilbake på. Ellers trenger man jo ikke endre ALT heller, kanskje det er noen ting som er mer prekære og fører til den generelle følelsen av misnøye også, og hvis du endrer det viktigste, vil de andre problemene føles mindre - eller lettere å gjøre noe med?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå