Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp!

Jeg har et kjempeproblem som ikke aner hvordan jeg skal håndtere. Mannen min mener jeg skal ta halvparten av hagearbeidet. Vi er heldige og har en stor deilig hage, men jeg synes egentlig at det kan han ta seg av, det er jo tross alt han som er mann og det er ganske tungt arbeid. Hva sier jeg til han?

Uff vanskelig dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, hvis dere er opptatt av å dele likt, så kan du vel inngå et kompromiss- du tar mer av husarbeidet mot at han tar mer av hagearbeidet.

Skrevet

Med mindre du er syk eller skadet på noe vis, er da ikke luking, raking, plenklipping og annet alminnelig hagearbeid tungt arbeid? Det er derimot fin trim i frisk luft.

Å opparbeide hage derimot, kan innebære mye tungt arbeid, men også der kan man jo fordele oppgavene eller ta litt og litt.

Forventer du at han tar sin del av husarbeidet, må du også forvente å ta din del av hagearbeidet.

Skrevet

Hvis han tar seg av halvparten av husarbeidet er vel riktig at du skal ta deg av halvparten av hagearbeidet. Hvis ikke så er vel hagen hans område.

Her er det jeg som står for det meste av husarbeidet og mannen for alt ute. Jeg klipper plenen når jeg ser det trengs og jeg har lyst, så jeg gjør da litt ute, men det er mannen som styrer der.

Skrevet

Enig med Leo her, man deler arbeid både ute og inne. Og vanlig vedlikehold av hage er ikke tungt arbeid.Men det er både kjedelig å stå med alt av lukng,grassklipping og rydding alene!

Få rompa ut av solstolen og hjelp til!

Gjest Sissi
Skrevet

Ærlig talt. Havearbeid er vel mer å regne som en av mannens hobbyaktiviteter på linje med litt snekring og maling inne.

Skrevet
Ærlig talt. Havearbeid er vel mer å regne som en av mannens hobbyaktiviteter på linje med litt snekring og maling inne.

:hoho:

Sjekk kalenderen! Vi lever i 2007!

Skrevet

Det å holde en hage rimelig velstelt er mye arbeid. Det er ikke så forbannet artig å taffe rundt med hverken rive eller gressklipper. Hvorfor skal det være en hobbyaktivitet for menn? Og er det å male opp stua eller liste på soverommet også mannearbeid? Svada!

Men om man virkelig mener det, så ikke klag over at mannen ikke kliper ei hand i hverken kopper, klesvask eller gulvvask!

Gjest Bjarne Gran
Skrevet
:hoho:

Sjekk kalenderen! Vi lever i 2007!

:sprettoy:

Kjæringa mi hadde på same viset - så eg har høyrt de krave der før.

Gjest Gjest
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor alt må deles likt fordi om man er i 2007! Hvorfor kan man ikke dele ut i fa det man liker og gjøre og det som passer best fysiskt? Hvis en er sterkere enn den andre gjør den det tyngste arbeidet osv. Nå skal det liksom ikke være noen forskjell på kjønnene i det hele tatt lengre... Det er jo bare tull, klart det er forskjell på menn og kvinner!

Gjest Gjest
Skrevet

Hæ? Mannearbeid? Her i huset er det jeg som tar meg av hagen. Hvorfor? Fordi jeg har interessen for det, og gubben ikke har det. Husarbeidet tar den som gidder, og bilen er det han som fikser - fordi han har interessen for det. At alt på død og liv skal fordeles 50/50 er jo bare tull!

Skrevet

Alt må ikke deles 50/50, det viktigste er vel at folk finner en løsning som fungerer for dem? Men når mannen ønsker hjelp til hagearbeidet og hun nekter fordi det er "mannearbed" blir det for dumt.Skulle hørt hvordan hun hadde reagert om han nektet å ta klesvasken fordi det er kvinnfolkarbeid.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...