Flugelhorn Skrevet 11. juli 2007 #1 Del Skrevet 11. juli 2007 Med ett bleiebarn i hus så blir det fort fullt i søppeldunken, så trenger nye øyne for å se om det er noe mer vi kan sortere.. Nå sorterer vi: *papir/papp/kartonger *plast *glass *mat Og selvfølgelig spesialavfall..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minni-Mus Skrevet 11. juli 2007 #2 Del Skrevet 11. juli 2007 Dere er jo på lang vei når dere er flinke og sorterer alt dere allerede gjør. Bleiene tar jo like mye plass unasett hva annet dere sorterer. Vi har ikke bleiebøtte el. lignende, men matdunken blir aldri full selv om vi kaster bleiene der. Gi bort det som ikke er i stykker/ødelagt. brett esker og papp helt flatt osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjenglemt sykkellås Skrevet 11. juli 2007 #3 Del Skrevet 11. juli 2007 Hva med metallavfall? Altså hermetikkbokser osv (leveres samme sted du leverer glass.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flugelhorn Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 11. juli 2007 Dere er jo på lang vei når dere er flinke og sorterer alt dere allerede gjør. Bleiene tar jo like mye plass unasett hva annet dere sorterer. Vi har ikke bleiebøtte el. lignende, men matdunken blir aldri full selv om vi kaster bleiene der. Gi bort det som ikke er i stykker/ødelagt. brett esker og papp helt flatt osv... Kan vi kaste bleiene i matavfallet??? Hva med metallavfall? Altså hermetikkbokser osv (leveres samme sted du leverer glass.) Har sjeldent hermetikkbokser, men de få vi har hatt har havnet i restavfallet... Fra nå av tar vi det i samme posen som glass, takktakk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drua Skrevet 13. juli 2007 #5 Del Skrevet 13. juli 2007 Er det greit å kaste ubrukelige og utslitte klær i restavfallet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bøllefrøet Skrevet 14. juli 2007 #6 Del Skrevet 14. juli 2007 men matdunken blir aldri full selv om vi kaster bleiene der. Gjør dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 14. juli 2007 #7 Del Skrevet 14. juli 2007 Jeg tror IKKE bleier skal i matavfallet, nei. Brukte og slitte klær går i restavfallet her i huset, ellers sorterer jeg mye. * Plast * Glass * Metall * Mat * Papir * Restavfall Med 1 voksen og 1 neste voksen i huset blir det ca 2 poser restavfall i uken. Kan ikke huske at bleiene var et problem da jeg hadde bleiebarn. Pakket dem godt sammen og kastet i restavfallsdunken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drua Skrevet 14. juli 2007 #8 Del Skrevet 14. juli 2007 Bleier kan faktisk kastes i matavfallet i noen kommuner. Ikke i min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 14. juli 2007 #9 Del Skrevet 14. juli 2007 Bleier kan faktisk kastes i matavfallet i noen kommuner. Ikke i min. Det visste jeg ikke, så nå lærte jeg noe nytt. Tror ikke de kan kastet i matavfallet i min kommune heller, men jeg har jo ikke bleiebarn lenger, så sikker er jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dizzy Skrevet 14. juli 2007 #10 Del Skrevet 14. juli 2007 Bleier kan faktisk kastes i matavfallet i noen kommuner. Ikke i min. Her hos oss skal bleiene i matavfallet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flugelhorn Skrevet 15. juli 2007 Forfatter #11 Del Skrevet 15. juli 2007 Tror nok ikke Kommunen her har den ordningen at vi kan kaste bleiene i matbosset - desverre Gutten bruker endel bleier (midt i tanntid;) )så vi fyller opp dunken hver gang... Hadde vært så mye greiere hvis den hadde blitt tømt hver uke - bleier som har ligget 2 uker og kokt i sola, yummy Men da ser det hvertfall ut som om vi sorterer det vi kan, godt å vite Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minni-Mus Skrevet 15. juli 2007 #12 Del Skrevet 15. juli 2007 Nå ble jeg nesten redd her, for JA vi kaster bleiene i matavfallet med bioposer, og mente det var det man skulle.... måtte sjekke det opp nå og her hos oss SKAL man kaste bleiene i matavfallet ha, har vært slik i flere år.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_greta_* Skrevet 11. oktober 2007 #13 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hva med å bruke tøybleier? Da slipper man den søpla også... Finnes fine, gøyale bleier som kan vaskes og brukes om igjen. Vi blir flere og flere tøybleiebrukere her i landet, og det er gøy og bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 16. oktober 2007 #14 Del Skrevet 16. oktober 2007 Jeg tror IKKE bleier skal i matavfallet, nei. Jeg MÅ bare si det: da vi skulle begynne å sortere mat her jeg bor, trodde jeg avfallsselsakpet hadde skrevet veilederen om sortering etter julebordet, sånn omentrent kl 05.30 I matavfallet skulle nemlig :bleier, tamponger, bind, tørkepapir, servietter, dorullkjerner. Men, men dette har funket i ca 10 år nå, og hver vår kan vi dra på avfallstasjonen å hente oss litt kompostjord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå