Drua Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Si at du vet at skal være på en øde øy i 6 måneder - (nei du blir ikke reddet før), og du får lov til å velge deg ut 2 ting- enten sminke, sminkeredskaper, velværeprodukter eller andre ting som naturlig hører hjemme i en toalettmappe. Hva hadde du da valgt? Jeg tror jeg dropper sminke, overlever nok uten mascara selv om jeg misliker det. Jeg slites litt, men tror at ting nr 1 måtte ha blitt pinsetten min. Misliker å få buskete øyenbryn... Praktisk redskap hvis man skulle få en flis i beinet også. Dessuten hadde jeg sikkert hatt veldig god tid på den øde øya, så hvis jeg kjedet meg kunne jeg nappet hårene på beina også f.eks. Ting nr. 2 er verre. Tannbørsten min er fristende, men jeg har jo ikke tannkrem og da er det kanskje ikke vits. Jeg burde hatt et speil, så jeg kunne sett hva jeg gjorde når jeg skulle nappe øyenbrynene mine... Solkrem? Siden jeg sikkert hadde blitt brent på den øya. Men samtidig blir man vel herdet etter en stund. Hårbørste? hadde vært deilig å slippe å ende opp med dreads ufrivillig... Nei, jeg tror jeg hadde tatt med meg en tube 8th Hour Cream- for såre lepper og sprekker, og eksem og alt sånt. Ok, pinsett og 8th Hour Cream ble det. (Ja, jeg kjeder meg)
Gjest Skya Skrevet 11. juli 2007 #5 Skrevet 11. juli 2007 Tannkost OG en monstertube med tannkrem er nok det jeg tror ville blitt mest savnet, så da hadde jeg tatt med det.
Gjest Blondie65 Skrevet 11. juli 2007 #7 Skrevet 11. juli 2007 Men, varer munnskyllevannet i 6 mnd? Selvsagt!
Drua Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 11. juli 2007 Håper vi møtes på denne øya da, så kan vi slå oss sammen med det vi har
Gjest Ulva35 Skrevet 11. juli 2007 #9 Skrevet 11. juli 2007 En stor flaske såpe som kan brukes til både kropp og hår, samt munnskyllevann
Lola83 Skrevet 11. juli 2007 #10 Skrevet 11. juli 2007 Barberhøvel med evighetsblad og solkrem.............
Gjest gloria Skrevet 11. juli 2007 #11 Skrevet 11. juli 2007 Pinsett og en solkrem av skikkelig høy faktor. Dersom det er en varm og tropisk øy vi snakker om her, ville jeg ikke tatt sjansen på å være uten solkrem.
Catzy Skrevet 11. juli 2007 #12 Skrevet 11. juli 2007 Solkrem og leppestift! Solkrem for å beskytte seg de første ukene på øya. Leppestift for å ha litt glamour, særlig den dagen man blir reddet. (Hey, knallbrun og med rød trut. Nesten litt Hollywood over sånt. ) Tannbørste kan man lage ved å tygge litt på en kvist, så den blir buskete. Øyenbrynene ser man ikke likevel, siden man ikke har speil. Alternativt kan man prøve å få løs en liten tråd fra de klærne man har tatt med seg, slik at man kan fjerne hår med tråd. Kam kan man sikkert også lage selv.
Aurela Skrevet 11. juli 2007 #13 Skrevet 11. juli 2007 Solkrem og en såpe, sånn "hår og shower gel".. Tannbørste kan man lage ved å tygge litt på en kvist, så den blir buskete.
Gjest Vampyra Skrevet 11. juli 2007 #14 Skrevet 11. juli 2007 Solkrem og tannkrem tror jeg. Man kan fjerne hår ved å bruke tråd som man binder sammen og tvinner, så tar man løkka i hver side rundt pekefinger og tommel slik at den blir sånn: >--< Hvis man da flytter den tvinna delen frem og tilbake ved å øke og minske størrelsen på på løkkene mens man har tråden inntill huden napper den med seg hårene som stikker frem
Gjest Frk. Grønn Skrevet 11. juli 2007 #15 Skrevet 11. juli 2007 Siden øya er øde regner jeg med at det er bare meg selv der (og eventuelt de jeg strander med), så jeg tror jeg ville gått for en solkrem (som også kan brukes som bodylotion) og neglsaks, tror jeg
Parfumfreek Skrevet 11. juli 2007 #16 Skrevet 11. juli 2007 Tannbørste og såpe, helt klart! Hm, bruke litt såpe på tannbørsten også kanskje .. Tror ikke det smaker godt
Gjest Blanca Skrevet 11. juli 2007 #19 Skrevet 11. juli 2007 Solkremen hadde jeg droppet, blir aldri brent og kan jo alltids ligge under palme for å slippe unna farlig stråling. Godt tips å lage tannbørste av en kvist, så jeg dropper tannbørste også. Sminke vil jeg nok kunne klare meg uten klare meg uten. Det er tre ting jeg gjerne vil ha med; Shea Butter eller en annen fet krem/olje jeg kan bruke både i håret, på kroppen/ansiktet, stooor flaske med såpe til hud & hår, og en barberhøvel som varer evig (orker å se ut som en mann når jeg blir hentet). Hva skal jeg droppe da? Dropper såpen og tar med kremen og høvelen . Finner kanskje noe frukt (ananas er fin enzympeeling og sitroner for å dufte litt godt) og salt som jeg kan vaske meg med istedenfor såpe .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå