LaToya Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Hei ! Ser at det reklameres en del for øyekremer i div blader. Noen som bruker dette og funker det ? Er det bare under øyet man bruker kremen eller på øyelokket også ? Noen kremer som er bedre enn andre og når bør man evt bruke dette ?
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2007 #2 Skrevet 11. juli 2007 Spørs jo litt hvor gammel du er og hva du har behov for. Noen har sartere hud rundt øynene enn ellers og bruker derfor annen krem der. Man får jo kremer for poser, rynker, mørke ringer osv. så kommer jo helt an på behovet. Tommelfingerregelen er vel at man ikke trenger øtekrem før i slutten av tjueårene for det er først da man gjerne begynner å merke at huden blir litt eldre og man må forebygge at rynker "setter seg". Men om det funker? Kommer vel også helt an på...men man kan jo håpe at man har bra gener og medgjørlig hud
Drua Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 Vel, jeg har hørt at man bør begynne med øyekrem så tidlig som mulig etter at man har blitt voksen for å forebygge rynker. Jeg er ikke så flink, bruker øyekrem om kvelden som en del av den daglige rutinen men har ikke gjort det så lenge. (All about eyes som jeg bruker er vel egentlig ikke en rynkekrem heller, men den gir fuktighet. )
ehv61 Skrevet 11. juli 2007 #4 Skrevet 11. juli 2007 Selvsagt er det viktig,fordi huden rundt øynene bare har to hudlag,mens resten av kroppen har tre hudlag.En øyekrem er spesiallaget for dette området.
ehv61 Skrevet 11. juli 2007 #5 Skrevet 11. juli 2007 Noen kremer skal brukes på øyelokket,andre ikke.Det må du nesten forhøre deg om.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2007 #6 Skrevet 11. juli 2007 Øyekrem er ikke nødvendigvis det samme som rynkekrem. Jeg bruker en øyekrem, men det er ikke anti-rynkekrem. Jeg kommer aldri til å bruke rynkekremer (selv ikke min mor på 70 vil bruke det). Øyekremer gir ekstra fukt. Jeg håper jo selvsagt mye fukt vil kunne hindre for store rynker (selv om jeg i utgangspunktet ikke er så redd for rynker) Og jeg synes det er veldig deilig å ta på om morgenen når jeg er skikkelig trøtt
Rexina Skrevet 11. juli 2007 #7 Skrevet 11. juli 2007 I vår familie er vi ekstremt heldig med rynker osv:) Selv oldemor ser ung ut i ansiktet og kroppen og hun er 90 år:) nesten ikke rynker og har bare brukt en billigkrem hele livet. Mamma er 45, men det ser ikke ut som hun er en dag over 35! hun bruker SPENOL i ansiktet, og har aldri renset huden! Jeg derimot, er UTROLIG flink til å tukle med huden min, og renser 2 ganger daglig, men finner aldri noe som passer, og huden min ser ikke ut, men jeg MÅ rense!! utrolig irriterende! Har grenseløst tørr hud også.. Sorry, tilbake til saken: har prøvd øyenkrem, men trenger det ikke i det hele tatt, og den jeg har brukt har gitt meg MER linjer og ringer under øynenene.. Så jeg tror ikke det stemmer at det virker så bra.. Jeg prøvde ikke en dyr en da.. Kanskje Clinique er bedre.. jeg er 19 år, så vet ikke om jeg er for ung:P
gizmoo Skrevet 12. juli 2007 #8 Skrevet 12. juli 2007 Man bør begynne med øyekrem så tidlig som mulig... dvs når man begynner å sminke seg, og bruke sminkefjerner. Huden rundt øynene er veldig sart så man kan jo unngå litt rynker ved å ikke være så hardhendt.. dvs å gnikke med sminkefjerner, håndkle osv. Man bør også være flink til å bruke solbriller, og øyekrem med solfaktor om sommeren. Øyekrem skal påføres rundt øyet... på øyebenet, og ikke på øyelokket. Grunnen til dette er fordi huden rundt øyet fungerer som en svamp, og trekker til seg all fuktighet uansett. Hvis man legger øyekrem oppå øyelokket kan man hovne opp (akkurat som hvis man gråter mye f.eks).. Man trenger ikke så mye heller; ca som str på et fyrstikkhode, så jeg vil si at en dyr øyekrem er en innvestering. Huden rundt øyet trenger fuktighet akkurat som resten av huden. Og spesielt hvis man bruker mye sminke. Det kan være greit å tenke litt langsiktig også
Rexina Skrevet 12. juli 2007 #9 Skrevet 12. juli 2007 Da lærte jeg noe nytt:) Hadde aldri trodd at øyelokket ikke skal ha fuktighetskrem før:)
~white lady~ Skrevet 12. juli 2007 #10 Skrevet 12. juli 2007 I vår familie er vi ekstremt heldig med rynker osv:) Selv oldemor ser ung ut i ansiktet og kroppen og hun er 90 år:) nesten ikke rynker og har bare brukt en billigkrem hele livet. Mamma er 45, men det ser ikke ut som hun er en dag over 35! hun bruker SPENOL i ansiktet, og har aldri renset huden! Jeg derimot, er UTROLIG flink til å tukle med huden min, og renser 2 ganger daglig, men finner aldri noe som passer, og huden min ser ikke ut, men jeg MÅ rense!! utrolig irriterende! Har grenseløst tørr hud også.. ---Og det er vel derfor man får problemhud, tenker jeg. Man begynner å tukle med huden, renser og skrubber og styrer. Jeg fikk nemlig kviser og uren hud i tenårene først etter at jeg begynte å rense huden. Jeg brukte Clearasil, og en tonic. Begge med alkohol i. Kjempelurt. Og for å dekke over kvisene så brukte jeg brunkremer, pudder, concealer og u name it. Var et styr uten like! Det tok lang tid før jeg skjønte at jeg burde prøve en annen innfallsvinkel på hudproblemet mitt, så jeg kuttet ut å bruke renseprodukter for uren hud, men for normal hud. Huden ble faktisk bedre. Sluttet etterhvert med foundation, brukte et kompaktpudder istedet. Huden ble enda bedre...anskaffet så mildere renseprodukter, og nå bruker jeg ingenting på huden min, kun en concealer for mørke ringer under øynene... Sorry avsporing, men jeg måtte bare...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå