CosiFanTutta Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Litt usikker på om coctail kjole SKAL være i knelengde, eller om den kan gå ned på leggen? Når jeg søker på coctail kjole på nettet kommer det stort sett opp knelange kjoler. Dresskoden er derimot : formell coctail kjole, og søker jeg på dette finner jeg litt lengre kjoler. Noen som vet??
Leo Skrevet 11. juli 2007 #2 Skrevet 11. juli 2007 Så vidt jeg vet kan den godt være litt lenger enn til kneet, men ikke lenger til ca. midt på leggen eller slik at den plutselig "tipper over" til å havne under definisjonen lang kjole... Dette vil jo rett og slett avhenge litt av den enkeltes anatomi i forhold til den aktuelle kjolen .
kathrine79 Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 Litt rar dresskode egentlig. Klippet detter fra "skikk og bruk": Det finnes knapt noen regler, men til kjole og hvitt eller galla er lang kjole påkrevd. Hvorvidt kvinner skal bære kort eller lang kjole gis ofte med tilsvarende merknad i innbydelsen. Kort kjole er som regel en knelang kjole, mens en lang rekker minst til anklene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå