anett2 Skrevet 16. mars 2003 #1 Skrevet 16. mars 2003 Jeg har så lyst å starte med golf, men mine venninner bare ler av meg Andre jenter her på KG som spiller golf som kan komme med litt info? Send gjerne en PM
@lfakrøll Skrevet 16. mars 2003 #2 Skrevet 16. mars 2003 *rekker hånden i været* Jeg tok grønt kort på golf ifjor, og synes det er en alright avkopling. Og ikke minst en idrett som jeg kan utøve sammen med mannen min, hvor vi er sidestilt ! Golf har vel før vært sett på som en litt "snobbete" sport, og må vel innrømme at jeg har hatt endel fordommer selv :oops: MEN så hadde det seg sånn at min mann som jeg ikke ser altfor mye fra før, skulle ta kurs via jobben pga litt spilling med kunder og leverandører. Så synes jeg nesten jeg måtte slenge meg på for å unngå at jeg så han enda mindre. For at sporten tar tid er det liten tvil om. Og kjøper du utstyr etc. med en gang koster det også..... Mitt råd er derfor : sjekk ut nærmeste golfbane/klubb - ta deg et grøntkortkurs og tren. Du behøver ikke kjøpe hverken sko eller golfkøller i begynnelsen. Klubbene har som regel køller du kan låne også utenfor kurstimene. Og joggesko fungere like fint som golfsko i begynnelsen. Det eneste jeg synes man bør investere i er en hanske, som kostser ca. 80,- kr. Jeg råder deg hvertfall til å prøve hvis det er det du har lyst til - Noen blir bitt av basillen, andre ikke. Jeg har et avslappet forhold til spillingen, men synes det er veldig gøy de gangene vi tar en runde.....
Armonia Skrevet 17. mars 2003 #3 Skrevet 17. mars 2003 Ja, jeg spiller golf Tok det grønne kortet i fjor jeg og! Siden jeg er student og ikke har all verdens med penger har jeg meldt meg inn i en klubb lang vekk. Der betaler jeg bare 600 i året. Vil anbefale på det sterkeste å begynne. En kjempe morsom sport, utfordrende og man får masse frisk luft :D Bare å spørre hvis du lurer på noe....
Gunilla Skrevet 18. mars 2003 #6 Skrevet 18. mars 2003 Jeg har grønt kort, men spilte ikke i fjor sommer (hadde så mye annet å gjøre). Vurderer sterkt å spille nå til sommeren igjen! Golf er en utfordrende sport! Jeg er egentlig ingen balljente, men trening, trening og atter trening er det som skal til!
Gjest Diva Skrevet 18. mars 2003 #7 Skrevet 18. mars 2003 Jeg vil også begynne!!! Men ser ikke at jeg har råd med en gang. Var på et golfsenter i Oslo og hadde et par innendørs prøvetimer engang og det var MORRO! Det finnes rimeligere startpakker med utstyr, men selv DE er dyre.... Så får nok se det an litt. Enkelte klubber (Bærum og Oslo-området), får man kun medlemskap via familien e.l. og andre koster jo en årslønn! Mulig jeg prøver på en golfklubb her i lille Skien jeg. Tror nok det er litt enklere...
pumpkin Skrevet 20. mars 2003 #8 Skrevet 20. mars 2003 Jeg spiller også golf!! Det er kjempegøy :D Tok grønt kort for to år siden, etter at mannen min meldte meg på kurs bak min rygg Det er en tidkrevende sport, som heller ikke er av den billigste sorten. En full runde tar 4-5 timer og kan koste opp til 400,- i helgene, hvis man ikke er medlem av klubben da.. Det lønner seg nok å være fjernmedlem i en billig klubb et sted. Mange tror at dette ikke er en idrett som man blir sprek av, da det kan se ut som man er på "søndagstur", men jeg lover deg du kommer i bedre form! Det er laaaaangt å gå, tungt å bære/slepe bagen, og siden vi bor i Norge er det mye oppover og nedover Lykke til!! Pumpkin.
brum Skrevet 24. mars 2003 #9 Skrevet 24. mars 2003 Jeg tok også grønt kortet i fjor og fikke faktisk spilt llitt også. Han jeg bor sammen med er helt hekta så det er bare å henge på.
Gjest Dandy Skrevet 26. mars 2003 #10 Skrevet 26. mars 2003 Jeg spiller også golf.. og det er som kjent ganske dyrt å komme i gang. Dersom du jobber i et litt større firma kan du kanskje forsøke å få til en "bedriftsgreie" og kanskje jobben sponser litt av det grønne kortet? Firmaen mitt, som riktignok er stort gjorde det. Teorien ble gjort i firmaets lokaler til en billig penge og vi fikk grupperabatt på den praktiske delen. Det går helt fint an å kjøpe brukt utstyr som en startpakke. Jeg tror ikke du ville merke forskjell på nye/gamle/gode/dårlige køller de første to årene :-) Det er sikkert også smart å være fjernmedlem i en billig klubb første året slik at du kan finne ut om dette er noe du virkelig ønsker å gjøre før du melder deg inn i en dyrere klubb i nærområdet. Jeg anbefaler deg iallefall på det sterkeste å begynne. Det er kjempegøy :D
Gjest Scarlet Skrevet 2. april 2003 #11 Skrevet 2. april 2003 Det eneste jeg har prøvd av golf er såkalt mini-golf. Greit nok i grunn for meg som ikke er så flink og erfaren, men jeg tror nok ikke golf er helt sporten for meg. Skjønner ikke hvordan folk klarer å få den ballen så sinnsykt høyt opp i lufta og så langt bortover... :kgsmil:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå