Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har det endelig blitt epilator på meg, og nå sparer jeg hår for harde livet! :ler:

I bruksanvisningen står det at det er viktig å rense delene med noe alkoholting når man har brukt den, for å unngå betennelse etc.

Hva slags alkohol er det snakk om? Hvor kjøper dere og hva heter det? :)

(Ønsk meg lykke til!! :sjenert::ler: )

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kjøpte den sterkeste typen ren sprit på vinmonopolet. Tror det var 60% i en 0,5 liters flaske. Har brukt det i flere år og det har fungert fint. Renser også mannens barbermaskin med den, og termometer (til munnbruk) og annet som trenger det.

Skrevet
Jeg kjøpte den sterkeste typen ren sprit på vinmonopolet. Tror det var 60% i en 0,5 liters flaske. Har brukt det i flere år og det har fungert fint. Renser også mannens barbermaskin med den, og termometer (til munnbruk) og annet som trenger det.

Vodka?! :overrasket: Har du den stående i baderomsskapet? :legrine: Jeg erter ikke altså, det virker bare så absurd! jeg trodde man skulle bruke noe apotekting! :ler:

Lurer egentlig på en annen ting også... Det følger med et epilatorhode for nybegynnere også, men er det egentlig bedre å bare hoppe i det med det vanlige/avanserte hodet?

Tusen takk for svar :)

Skrevet

Etanol alt sammen... Jeg har en liten, brun apotekflaske fylt med 96% erhvervet på strengt ulovlig vis. For øvrig omtrent det eneste jeg kunne tenke meg å bruke smuglersprit til :ler: ...

Gjest Gjest
Skrevet

Oj.. Skal den renses! Har jeg ikke fått med meg! Hvordan gjør dere det da? "Skyller" hele greia i spriten?

Skrevet (endret)
Oj.. Skal den renses! Har jeg ikke fått med meg! Hvordan gjør dere det da? "Skyller" hele greia i spriten?

Det følger med en liten børste, som man skal dyppe i spriten, så pensler man rundt omkring, riktig? Men man skal ikke gjøre det på den hullete platen på barberhodet, riktig?

Men går det an å kjøpe noe alkoholting på apoteket (uten å smyge seg under kassa og lete i det hemmelige hvelvet, som leo har gjort? :ler: )

Har ikke så fryktelig lyst til å ha en diger vodkaflaske i baderomsskapet.. :sjenert::ler: For det første er badet lite og all plass er verdifull, for det andre kommer jeg til å føle meg som den verste drankern, som ikke har tid til å gjøre seg ferdig i dusjen en gang før jeg trenger å dytte i meg ymse alkohyler.. Ser det for meg.. en støyt til epilatoren, en til meg, en til mannens barbermaskin, en til meg, en til termometeret, en til meg, og en til til meg :hoho:

Endret av Rainbow Brite
Skrevet
Men går det an å kjøpe noe alkoholting på apoteket (uten å smyge seg under kassa og lete i det hemmelige hvelvet, som leo har gjort? :ler: )

Ja, de har på apoteket. Heter det ikke sårsprit eller apoteksprit mon tro? :klø: (Min rensesprit kom nok for øvrig godt gjemt på en trailer fra Spania eller deromkring for en god del år siden ;) ).

Skrevet
Ja, de har på apoteket. Heter det ikke sårsprit eller apoteksprit mon tro? :klø: (Min rensesprit kom nok for øvrig godt gjemt på en trailer fra Spania eller deromkring for en god del år siden ;) ).

bruker du den så mye at du tjener inn penger på å kjøpe smuglersprit til epilatoren din, eller hva? :legrine:

Hysterisk.

Skrevet
bruker du den så mye at du tjener inn penger på å kjøpe smuglersprit til epilatoren din, eller hva? :legrine:

Hysterisk.

Ja, det går med litervis med sprit i året til å rense den epilatoren! :sprettoy:

Neida, jeg fikk noen desiliter av noen som hadde litt til overs for en del år siden og den har igjen av fremdeles.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er vel billigere å kjøpe teknisk sprit/sårsprit på apoteket enn "drikkesprit" på polet. Den tekniske spriten er tilsatt et brekkmiddel for at den ikke skal kunne drikkes, men er nok (<--- legg merke til forbeholdet) ikke farlig å bruke til å rense termomtre, epilatorer osv.

Skrevet (endret)

Er sårsprit det samme som pyrisept og klorheksidin... :sjenert:

Edit: skrivefeil grunnet alkohyler inni meg som ikke var beregnet på epilatoren...

Endret av Rainbow Brite
Skrevet

Nei, det er ikke det samme.

Jeg bruker også sprit fra polet, mest fordi jeg hadde igjen 60 % (tenker ikke på den som vodka) etter å ha laget kirsebærlikør. Har helt en slant over på en liten plastflaske jeg hadde stående, så er den litt mer praktisk (og diskret) å ha i skapet på badet.

Børsten som fulgte med bruker jeg til å børste vekk hår i kriker og kroker av epilatoren. Spriten tar jeg på en bomullsdott og tørker over hodet/pinsettene, den siver innimellom uansett.

Skrevet

Hva med neglelakkfjerner, kan man bruke det? Drikker ikke sprit her, så er ikke så fryktelig hypp på å kjøpe en diger flaske... :sjenert:

Skrevet

Neglelakkfjerner ville jeg ikke ha brukt. De kan inneholde en masse forskjellig som jeg tror epilatorer (Og hud for den del...) ikke har godt av. Spritforbruket til dette formålet er minimalt, så om du klarer å tigge til deg en halv desiliter vodka el. lign. av noen så holder det i lange tider. Du kan f.eks. også kjøpe en slik miniflaske med noen få cl. på polet hvis de da altså ikke har fornuftige størrelser med sårsprit på apoteket.

Skrevet
Neglelakkfjerner ville jeg ikke ha brukt. De kan inneholde en masse forskjellig som jeg tror epilatorer (Og hud for den del...) ikke har godt av. Spritforbruket til dette formålet er minimalt, så om du klarer å tigge til deg en halv desiliter vodka el. lign. av noen så holder det i lange tider. Du kan f.eks. også kjøpe en slik miniflaske med noen få cl. på polet hvis de da altså ikke har fornuftige størrelser med sårsprit på apoteket.

Det var lurt, tror jeg sniker meg en tur bort til svigers og raider barskapet! :ler:

Ellers var sånn miniflaske lurt! Får se hvor jeg havner først! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...