Gjest utlogget Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Jeg har fått vite at jeg har fått for mye dagpenger i forbindelse med arbeid i fjor. Beløpet som kreves er hårreisende og stemmer ikke i det hele tattt. Det samme gjelder hvor mange uker de påstår jeg jobbet som heller ikke stemmer. Nå begynner det å haste å få send klagen og jeg vet ikke helt hva jeg kan skrive? Er det noen som kan hjelpe meg?
Kitsune Skrevet 11. juli 2007 #2 Skrevet 11. juli 2007 Gå/ring til dem og spør. De skal være vant med å svare på sånne ting. Eller du kan kontakte dem å be om utsettelse på klagefristen. Kontakt jus-hjelpa på nærmeste universitet, de skal kunne hjelpe. Når jeg tenker meg om er å ringe sikkert vanskelig. Tar jo alltid enormt lang tid å komme igjennom de svært begrensede åpningstidene, samt at den som tar av røret ikke er så engasjert.. Offentlige altså, sukk..
Wildy Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 Gjør det grundig. Dokumenter hvor mye du har jobbet, ned til minste time. Regn sammen og dobbelsjekk at alle tall stemmer.
Leo Skrevet 11. juli 2007 #4 Skrevet 11. juli 2007 Jeg har fått vite at jeg har fått for mye dagpenger i forbindelse med arbeid i fjor. Beløpet som kreves er hårreisende og stemmer ikke i det hele tattt. Det samme gjelder hvor mange uker de påstår jeg jobbet som heller ikke stemmer. Nå begynner det å haste å få send klagen og jeg vet ikke helt hva jeg kan skrive? Er det noen som kan hjelpe meg? Hvis du mener du ikke har fått for mye dagpenger, eller i hvert fall ikke så mye for mye som NAV heveder, kan du jo både begrunne og dokumentere det, ikke sant? Du skriver derfor noe slikt: VEDR. [bruk noenlunde samme som i brevet du har mottatt + fødselsnummeret ditt] Jeg viser til brev av xx.xx.07 med krav om å tilbakebetale dagpenger for perioden [sett inn de aktuelle datoene] I den forbindelse ønsker jeg med dette å innlevere klage da jeg faktisk ikke var i arbeid i den aktuelle perioden. Dette fremgår for øvrig av vedlagte dokumentasjon i form av [F.eks. lønsslipper, bekreftelse fra den aktuelle arbeidsgiveren, kopi av selvangivelse som viser fra/til-dato for ansettelse. Det viktigste er at du kan dokumentere at du faktisk ikke jobbet i denne perioden]. På bakgrunn av ovennevnte, ber jeg om at saken vurderes på nytt. Med vennlig hilsen [Navnet ditt] Du må selvfølgelig ikke skrive det akkurat slik, men noe i den duren... Det viktigste er jo at den arbeidsgiveren NAV mener du var ansatt hos kan imøtegå påstanden og bekrefte at du ikke var ansatt der. Hvis denne arbeidsgiveren nå f.eks. er vanskelig å få tak i p.g.a. ferie etc., skriver du det i klagen. Det viktigste nå er at du får sendt klagen i tide slik at du ikke mister retten til å klage. Dokumentasjon kan ettersendes. Lykke til!
Gjest Utlogget... Skrevet 12. juli 2007 #5 Skrevet 12. juli 2007 Tusen takk for veldig hjelpsomme svar! Da skal jeg sett meg ned og skrive brevet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå