Gjest tjej Skrevet 16. mars 2003 #1 Del Skrevet 16. mars 2003 Hei! lurer på hvordan jeg kan trene underarmene.. Vet ikke om dette er vanlig men.? Syns det er fint med litt definisjon på underarmene liksom. Fikk dessuten en brist i håndleddet for noen år tilbake, og kunne trenge å styrke det litt... Takker for tips :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 16. mars 2003 #2 Del Skrevet 16. mars 2003 http://www.iform.no/ovelser/biceps.shtml her finner du masse øvelser. Man får vel som regel trent underarmene om man trener armene generelt. Men helt nederst på den siden er det et par øvelser for underarmene spesielt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 16. mars 2003 #3 Del Skrevet 16. mars 2003 Må bare legge til at det er viktig å trene underarmer. Ikke mye pent når det "henger" under. (ihvertfall ikke når man er ok trent ellers..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 16. mars 2003 #4 Del Skrevet 16. mars 2003 Hva definerer dere egentlig som underamer? Jeg trodde det var den delen av armen som hånden henger fast i? Pleier det å henge og slenge der da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2003 #5 Del Skrevet 17. mars 2003 takk for svar! jeg tenkte på den delen av armen som går fra albue til håndledd. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 17. mars 2003 #6 Del Skrevet 17. mars 2003 jeg tenkte på den delen av armen som går fra albue til håndledd. :D Pleier den delen "henge og slenge"? Trodde du mente fra "skulderen" til albuen, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petruska Skrevet 17. mars 2003 #7 Del Skrevet 17. mars 2003 Skal vel noe til for at underarmene skal "henge og slenge"? Det tror jeg ikke jeg har sett, selv ikke på utrente personer!! :blunke: Det var kanskje grevinneslengen i triceps du tenkte på? Typisk jenteproblem. Egensjekk: Hold hånden opp og vink energisk (fra side til side, slik som de kongelige gjør). Er det noe på baksiden av overarmen som "slenger"? Da kan det være lurt å gjøre noen tricepsøvelser! Alt er lettere å forebygge enne å reparere! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2003 #8 Del Skrevet 17. mars 2003 ja altså, jeg som stilte spm tenkte på den delen fra albuen til håndleddet. Madison misforsto vel bare. Sjelden underarmen henger og slenger.. hehe.. ser det for meg :o Lett å tenke at underarmen er triceps egentlig... sånn navnmessig.. :D forresten, dersom jeg gjør disse øvelsene for underarmen, vil det synes..?? Sånn som det gjør andre steder på kroppen ved styrketrening? Har nemlig sett noen med veldig fine underarmer, men det kan jo være noe man er født med.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 17. mars 2003 #9 Del Skrevet 17. mars 2003 Du må nok regne med at det tar litt tid. Men om du trener hardt nok så vil det synes etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petruska Skrevet 18. mars 2003 #10 Del Skrevet 18. mars 2003 Det som avgjør hvorvidt en muskel synes eller ikke, uavhengig av hvor på kroppen den er, er ikke hvor stor den er (muskelen altså) - men hvor mye/lite fett som dekker den! Altså: veltrente muskler + tykt fettlag = synes ikke Veltrente muskler + lite fettlag = definerte muskler (derav ordet deffing) Nå er det jo slik at vi jenter naturlig har et lag med underhudsfett selv om vi er slanke! De fleste jenter får ikke særlig definerte muskler i underarmene hvis de ikke er svært magre. Men det varierer jo noe fra person til person da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 18. mars 2003 #11 Del Skrevet 18. mars 2003 heh, jeg var litt lenger opp jeg ja...albue og opp liksom :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 18. mars 2003 #12 Del Skrevet 18. mars 2003 Jobber du med godstransport, sånn som jeg, får du fort definert armmuskulatur! Men hvis du vil at treningen skal synes bør du ta få repetisjoner og høy belastning. Variasjon er og et viktig nøkkelord..ensidig trening er ikke bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petruska Skrevet 18. mars 2003 #13 Del Skrevet 18. mars 2003 Det er nok sant det, englepusen! Men, såfremt det bildet du hadde som avatar for en stund siden var av deg, så er du jo så heldig å være svært slank også da! Jeg har erfart bl.a. blant jenter jeg har trent, at det er vanskelig å få noe særlig muskeldefinisjon uten å gå veldig langt ned i kroppsfettprosent. F.eks. må mange jenter ha fettprosenten helt ned i 10 for å få definerte mageruter, og så langt ned er det etter min mening ikke forsvarlig å være over lengre tid. Da har man bl.a. lett for å miste menstruasjonen. Vel, dette var litt på siden av temaet! Dessuten varierer slike ting fra person til person, noen er mer markerte enn andre fra naturens side. Fortsett og tren underarmene du, muskelvev har kroppen din bruk for! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 18. mars 2003 #14 Del Skrevet 18. mars 2003 Hadde visst ett bilde av meg selv en gang i tiden ja. Sixpack har jeg ikke..men det er strengt tatt ikke så fint på jenter heller syns nå jeg. Den beste treningen for mine armer er faktisk jobben min, bærer og løfter mye hele dagen. Før jeg begynte med dette hadde jeg ikke mye til armer...tynne som spaghetti Det har vel litt å si hvor på kroppen man vil ha synlige muskler, fettet er jo ikke nødvendigvis jevnt plassert.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå