Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Skal i bryllup i helga. Har vært gift et år, alle plager meg og ikke han med spm om vi ikke skal ha barn snart. Og nå må vi sette igang snart osv osv.... Jeg føler jeg MÅ drikke da fordi jeg vil vise at jeg ikke er gravid slik at jeg slipper spørsmål.... Folk har til og med tatt meg på magen og humret om graviditet, og jeg er slank! FU** blir så forbannet! Ja og nå prøver vi veldig for å bli gravide. Jeg som lagde tråden her om hva er det tidligeste dere har kjent noe.... Så jeg har et ørlite håp om at jeg kan være gravid nå.... Hva skal jeg gjøre med alkoholen? Alle kommer til å følge med meg, og alle kommer til å si noe om jeg ikke drikker..... Gode råd å komme med? Ps: vi skal ha med egen drikke, men jeg er redd for å måtte spandere på noen eller noe sånt så det kan bli avslørt....
fiktiv Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 Hm, "kjekk" situasjon. Må jo si disse folkene virker virkelig hysteriske ;P Ta en graviditetstest? Men ellers kan du nok ikke drikke i det hele, om du ikke vet noe om du er gravid, eller noe som helst.
Gjest Gjest_fifi_* Skrevet 11. juli 2007 #4 Skrevet 11. juli 2007 Hva om du kjører? evt. ta med alkoholfri vin? Må da løse seg på et vis Folk kan være så uforsiktige med hva de sier..maser om graviditet... tror ikke de skjønner hvordan de blir oppfattet.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2007 #5 Skrevet 11. juli 2007 Tror de kommer til å kikke rart på meg om jeg sier at jeg kjører siden lokalet er i gangavstand fra svigers der vi skal sove Ellers hadde det vært et greit tips. Fikk et tips om å fylle alkoholfri vin over på vanlig vinflaske med skrukork da... Det er kanskje ikke så dumt....? Ellers så tok jeg en test i dag, men det er ealtfor tidlig å si, så den var negativ. Det er bare det at jeg ikke vil skade den lille om det er noen der inne....... Vet at de fleste barn nok har vært med på en liten fest inne i magen, men tenkte jeg skulle unngå det om det er slik at jeg er gravid...
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2007 #6 Skrevet 11. juli 2007 Hersens drikkepress enkelte klarer lage til, skulle tro det var noe som de fleste vokste av seg i tenårene. Men klassikeren "Pokker, jeg er på en antibiotikakur" (Tror det er flagyl som fungerer som antabus). Går en gang eller to i det minste.
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2007 #7 Skrevet 12. juli 2007 Men klassikeren "Pokker, jeg er på en antibiotikakur" (Tror det er flagyl som fungerer som antabus). Går en gang eller to i det minste. Funker ikke.. For det første er det ikke egentlig noe problem å ta et par glass vin når man går på antibiotika, og for det andre ville ingen tro det..
angelou Skrevet 12. juli 2007 #8 Skrevet 12. juli 2007 Du kan jo ta deg ett glass vin og ha det hele kvelden - det tror jeg ikke gjør noen skade, også bare si at du ikke føler deg helt i form til å drikke. Det gjorde jeg når jeg var gravid faktisk (drakk ikke noe av glasset da, bare lata som og så drakk samboeren min av samme glasset). Klart folk lurte når jeg sa det, men da kunne de jo bare lure da? Og hvis noen spør deg: "er du gravid", så kan du jo bare svare med å spørre om de synes du har lagt på deg, da pleier de holde kjeft
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2007 #9 Skrevet 12. juli 2007 Da vi var på besøk i helga og fikk vin til maten, skjenket jeg opp et glass som jeg "supet" av under hele middagen. Tror det minket ca en cm totalt.. Og det var det ingen som la merke til. Da vi reiste oss og gikk fra bordet, byttet jeg og mannen glass, så han kunne drikke opp mitt. Til helgen skal vi i bryllup, og da kommer vi også til å bruke denne taktikken. Så lenge mannen er i nærheten har jeg alltids et sted å gjøre av alkoholen. Jeg regner med å ikke få sitte ved siden han under middagen, men så lenge jeg ikke får en overivrig "skal jeg skjenke i litt mer til deg"-bordkavaler, så tenker jeg "supingen" min skal fungere fint.
Gravenstein Skrevet 12. juli 2007 #10 Skrevet 12. juli 2007 Ja og nå prøver vi veldig for å bli gravide. Jeg som lagde tråden her om hva er det tidligeste dere har kjent noe.... Så jeg har et ørlite håp om at jeg kan være gravid nå.... Hva skal jeg gjøre med alkoholen? Drikk med vett. Du har ennå ikke fått bekreftet graviditet ved uteblitt mens - og naturen er så finurlig at så tidlig er ikke det befruktede egget koblet til ditt system. Det nyter medbragt for å si det sånn. Man kan da ikke slutte å leve fordet om man ønsker å bli gravid, og hvis dette var skadelig skulle det jammen vært mange alkoholskadde barn i verden...
Gravenstein Skrevet 12. juli 2007 #11 Skrevet 12. juli 2007 Alle kommer til å følge med meg, og alle kommer til å si noe om jeg ikke drikker..... Si det som det er - at dere prøver men at det ikke klaffer for alle - kanskje de tenker litt mer over hva de sier og hinter om neste gang
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2007 #12 Skrevet 12. juli 2007 Tusen takk for mange gode tips Kommer nok til å ha et glass vin eller to, så ser folk at jeg har et glass i alle fall. Trenger jo ikke drikke meg full heller.... Så kan jeg jo agere full slik vi gjorde da vi var tretten
Pasha Skrevet 12. juli 2007 #13 Skrevet 12. juli 2007 og ingen forventer vel heller at man skal bli full i et bryllup. så følg planen din du trur neppe noen reagerer på om du har et vinglass i hånda hele kvelden.. jeg legger i allefall adlri merket til hvor mye folk drikker (ofte tenker jeg heller ikke på hva de drikker helelr)
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2007 #14 Skrevet 12. juli 2007 Funker ikke.. For det første er det ikke egentlig noe problem å ta et par glass vin når man går på antibiotika, og for det andre ville ingen tro det.. Dobbelskjekket flagylen, og den er det faktisk et problem å ta alkohol på. Men så er det en litt "pinlig" medisin å ta da Hoff, glad jeg drikker såpass lite til vanlig at ingen reagerer om jeg sier neitakk
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #15 Skrevet 13. juli 2007 Drikk med vett. Du har ennå ikke fått bekreftet graviditet ved uteblitt mens - og naturen er så finurlig at så tidlig er ikke det befruktede egget koblet til ditt system. Det nyter medbragt for å si det sånn. Den ernæres bla av "livmor-melk" som skilles ut fra livmor veggen. Så snart den fester seg så diffusere næringen fra moren over til embryoet. Altså den påvirkes av det moren har i sitt system. Nå er ikke det alkohol skader som er problemet på et så tidlig stadie, men spontant abort pga alkohol. Henger meg på de som synes drikkepresset er helt latterlig, men man kan jo bare se på bryllupsforumet der det skrikes etter fri flyt av alkohol for at stemningen skal bli bra. Synes at tipset med et glass som du har under hele middagen også lar mannen drikke opp var en super ide. Da slipper du det hele.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #16 Skrevet 13. juli 2007 Nå har jeg fått tips fra en veninne. Hun kjøpte en sixpack med klass-øl. Tømte ut innholdet og passet på å ikke ødelegge korkene. Tømte så over munkholm og lirket på korken igjen. Fyllte bare opp fire flasker så om noen ville ha en flaske hadde hun noen med alkohol for ikke å bli avslørt.... Smart!!! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå