Frey Skrevet 18. juli 2007 #21 Skrevet 18. juli 2007 Definisjonen på terror er "organiserte voldshandlinger som skal skape sterk frykt" og en terrorist er en som bedriver terror. En patriot er en "fedrelandsvenn; glødende tilhenger". Selv om noen har objektive definisjoner er det de overnevne som er korrekte og de man bør forholde seg til i en diskusjon. Hvis man ser på definisjonene ser man fort at det som skiller de to er hvilken side av gjerdet man befinner seg på, selv om man selvfølgelig kan fordømme handlinger begått av egne landsmenn/trostilhengere.
Ek_Erilar Skrevet 18. juli 2007 #22 Skrevet 18. juli 2007 Definisjonen på terror er "organiserte voldshandlinger som skal skape sterk frykt" og en terrorist er en som bedriver terror. Definisjonen jeg holder meg til, anser terrorisme som overlagte voldshandlinger mot sivilister med den hensikt å spre frykt. Og denne definisjonen kan man lett forholde seg til, uansett side av gjerdet. Eksempelvis kan jeg objektivt innrømme at enkelte norske krigshelter har begått åpenbare terrorhandlinger, uansett hvor mye jeg samtidig berømmer dem som patrioter og frihetskjempere. Det ene utelukker ikke nødvendigvis det andre, dersom man holder seg til objektive begreper og ikke tror at frihetskjemper og terrorist er motsetninger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå