Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi er et samboerpar på 24/25. Har vært sammen i snart 4 år.

Vi er litt forskjellig i synet på hva som er normalt/ikke normalt.

Hun mener at når man er i et forhold skal man overhodet ikke kikke på noen andre, what so ever, man har ikke behov for det, og hun gjør det aldri(!).

Jeg er av den oppfatning at det er helt normalt å være i et forhold, men fortsatt kan se en annen dame(/mann) på gata/treningsstudio/butikk osv. med et uskyldig blikk og så er det over.

5 sek. etter man har sett personen så er det i glemmeboka. Hun mener jeg går rundt og "ser" på andre mens jeg sier jeg bare er helt normal, det er henne jeg elsker og vil ha, og at alle andre er uvesentlig, og at hvis jeg ser ei annen jente er det kun helt uskyldig, og bortglemt med en gang. Synes hun overreagerer !

hvordan er det med dere? Ser dere overhodet ikke på noen andre selv om dere er i forhold? (nå mener jeg å se uskyldig på noen osv., ikke åpenlyst stirre el. noe mer).

Videoannonse
Annonse
Gjest tjueen
Skrevet

Jeg må selv si at jeg ikke kikker på andre.. Har vært samboer et år, men han ser mye oftere på andre, helt åpenlyst. Noen ganger kan dette såre meg, siden jeg ikke gjør dette selv. Er ikke fordi kjæresten min er så perfekt, men jeg legger rett og slett ikke merke til om han som nettopp gikk forbi, var fin eller stygg. Kommenterer veninnene mine at han var fin, må jeg snu mej igjen for å se om jeg er enig. Dette er egentlig ganske rart, når jeg tenker meg om. Er ikke sånn at jeg er oppi skyene forelska lenger heller, så det har ikke noe med det å gjøre.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ser på pene gutter når de går forbi.

Tross alt er jeg i et forhold, men jeg er ikke død...

Jeg ser, tenker "han var pen", to sekunder senere kikker jeg på mannen min, og tenker at jeg er den heldigste kvinnen i verden som har ham.

Jeg har vært gift i 15 år.

Gjest Gjest
Skrevet

Helt normalt å kikke litt på andre spør du meg ;) Jeg og typen kikker begge på det andre kjønn når vi er ute og handler, byen osv.

Vi gjør jo ikke annet enn å hvile øynene et lite sekund på noe vi synes er flott.

Aldri falt meg inn å bli usikker på om typen ikke er gla i meg fordi han titter eller komenterer ei flott dame. (Hender faktisk jeg kommenterer dama før han også :ler: )

Nå er han veldig flink til å vise meg at han er gla i meg, og at jeg betyr alt for han ellers.

Ikke sikkert jeg hadde synes det var ok visst jeg hadde hatt en som ikke var like flink til å vise at han var gla i meg

Skrevet

Jeg vet min kjære kikker på andre jenter, og det er helt greit. Men han trenger ikke å fortelle meg at han gjør det...Jeg er dessverre litt sjalu av meg. Tror kanskje det bunner i litt for dårlig selvbilde selv.

Men jeg forsøker å ikke gjøre noe sak ut av det!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet ikke om han ser på andre. Han gjør sikkert det. Det bekymrer meg uansett ikke, for jeg er kjæresten hans og det vi ahr sammen betyr mer enn ei fin rumpe eller et pent smil på gata.

Jeg ser ikke på gutter, ikke på den måten, men jeg har jo fremdeles evnen til å legge merke til om en fremmed mann er kjekk og fin å se på. Noe annet hadde vært rart.

Skrevet

Vi kikker begge på andre, og begge syntes det er ok. Av og til kan vi diskutere andre mennesker på tv eller når vi er ute og handler, men da er det som regel jeg (som kvinne) som tar initiativ til det.

Eller forsøker vi nok å ikke se så mye på andre når vi er sammen, jeg har aldri tatt ham i å se på ei anna jente når han er sammen med meg. Han gjør det nok, men så lenge det er så diskret at jeg ikke legger merke til det er det ikke et problem.

Øyne har vi begge, men noen tanker kan man holde for seg selv.

Gjest Gjest
Skrevet

hva? Klart man kikker litt, man mener jo ikke noe med det. Har man så lav terskel må d ligge noe annet bak. Det er selvfølgelig noe annet hvis d er flørtende blikk på byen,el. d utarter seg til prat, men bare litt titting gjør vel alle? Kanskje selv om man ikke tenker spes. over det gjør nok de aller aller fleste det. Hvertfall av de jeg kjenner.

Gjest Gjest
Skrevet

Min mann jobber i butikk og jeg vet at han ser mange flotte kvinner hver eneste dag. Han har også flotte kvinner, yngre, som han jobber med. Å tro at han ikke kikker og fantaserer om disse er for dumt. Selvfølgelig gjør han det.

Jeg ser ikke på andre menn, men det er vel mer fordi jeg jobber i et kvinnedominert yrke og så faller jeg heller ikke for menn pga et pent utseendet. Når jeg er singel flørter jeg mye, men i de to lange forholdene jeg har vært i så tror jeg rett pg slett at jeg aldri har sett to ganger på en fysisk attraktiv mann.

Det er bare uinteressant.

Gjest Gjest
Skrevet

Selvsagt ser han på andre, han er jo mann. Han er av den flørtete typen, og veldig sjarmerende, så jeg antar at det er litt småflørting på gang iblant og. Ikke at han har gitt meg noen grunn til å tro det, men jeg innbiller meg at det er slik.

Noe jeg hater! :frustrert: Tanken på at han ser på noen andre river meg helt istykker, for jeg vet at det finnes massevis av jenter der ute som er penere enn meg og det plager vettet av meg.

Jeg ser på andre selv også, mest for å minne meg selv på at hvis han mot alt hell skulle forlate meg så finnes det alltids flere fisker i havet. :kaffe:

Desverre er selvtilliten min godt under nullpunktet, og jeg er veldig sjalu av meg.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Selvsagt ser han på andre, han er jo mann. Han er av den flørtete typen, og veldig sjarmerende, så jeg antar at det er litt småflørting på gang iblant og. Ikke at han har gitt meg noen grunn til å tro det, men jeg innbiller meg at det er slik.

Noe jeg hater! :frustrert: Tanken på at han ser på noen andre river meg helt istykker, for jeg vet at det finnes massevis av jenter der ute som er penere enn meg og det plager vettet av meg.

Jeg ser på andre selv også, mest for å minne meg selv på at hvis han mot alt hell skulle forlate meg så finnes det alltids flere fisker i havet. :kaffe:

Desverre er selvtilliten min godt under nullpunktet, og jeg er veldig sjalu av meg.

Jaha? Så du liker ikke at han ser på andre damer, fordi du vet det finnes penere damer enn deg Mens du kan se på andre menn for å kunne ha alternativer til han? Dobbeltmoralistisk spør du meg.

Det finnes drøssevis av damer i verden. Mange er penere enn meg, men det er meg mannen min har valgt. På samme måte finnes det drøssevis med fine mannfolk, men jeg har valgt mannen min. Vi ser ikke på andre for å være sikre på at det finnes alternativer, men fordi det finnes masse pene mennesker. Hadde mannen min derimot sett på andre damer for å finne alternativer til meg hadde jeg blitt oppriktig sur.

Gjest Gjest
Skrevet

Kjæresten min ser både på fine damer og på fine biler :ler: Helt greit at han hviler blikket på noe pent.

Skrevet (endret)
Jeg ser på pene gutter når de går forbi.

Tross alt er jeg i et forhold, men jeg er ikke død...

Jeg ser, tenker "han var pen", to sekunder senere kikker jeg på mannen min, og tenker at jeg er den heldigste kvinnen i verden som har ham.

Jeg er så enig! :)

Jeg synes ikke det er noe galt i å se på andre.. så lenge det stopper der liksom..

Endret av theeseee
Gjest Gjest
Skrevet
Jaha? Så du liker ikke at han ser på andre damer, fordi du vet det finnes penere damer enn deg Mens du kan se på andre menn for å kunne ha alternativer til han? Dobbeltmoralistisk spør du meg.

Det finnes drøssevis av damer i verden. Mange er penere enn meg, men det er meg mannen min har valgt. På samme måte finnes det drøssevis med fine mannfolk, men jeg har valgt mannen min. Vi ser ikke på andre for å være sikre på at det finnes alternativer, men fordi det finnes masse pene mennesker. Hadde mannen min derimot sett på andre damer for å finne alternativer til meg hadde jeg blitt oppriktig sur.

Jeg er veldig klar over at det er dobbeltmoralsk, men jeg kan ikke hjelpe for at det er slik jeg føler.

Man kan aldri stole 100% på noen, slik er det bare desverre. Og har man dårlig selvtillit blir man ekstra obs på dette.

Gjest gamla
Skrevet

Jeg har ikke sluttet å se på andre fordi om jeg har vært sammen med samme mann i mange år. Jeg ser på kjekke menn, men det betyr ikke at jeg har lyst på dem eller ønsker å bli nærmere kjent med dem. Jeg nyter synet av en pen mann og det kommer jeg til å fortsette med. Mannen min ser på damer fortsatt og jeg blir ikke støtt av det, forholdet vårt blir ikke dårligere fordi om vi registrerer at det finnes andre kvinner og menn der ute. Det dreier seg om et øyekast i forbifarten, ingen jakt etter alternativer.

Skrevet (endret)

I starten av forholdet vårt var jeg veldig vár på om han kikket på andre jenter, var veldig nøye på ikke se på gutter selv for å mitt på det tørre, var rett og slett utrygg på han. Ble fly forbannet hvis han sa at Beyonce var fin osv. Trodde han var utro bare han fikk en melding av en jente han jobbet sammen med, ble skikkelig urolig når han skulle ut med gutta - forhør når han kom hjem etc. Skammer meg over disse tingene nå, at jeg var så usikker.

Tiden har gått, og han har jo ikke vært utro- han har ikke gjort noe galt- ihvertfall såvidt jeg vet ;) Heldigvis har det roet seg veldig -problemet var jo mitt hele tiden. Jeg har blitt mer trygg på meg selv og på forholdet vårt. Regner med at han kikker på andre, og flørter- men han sier ikke noe om det, og det synes jeg er greit. Jeg synes faktisk det ikke gjør noe at han flørter litt og har det hyggelig, så lenge det holder seg på et uskyldig nivå. Trenger ikke å vite om slike ting. Han kan godt la være å kle av jenter med øynene når jeg er sammen med han da, så det er sagt - det har med respekt for meg å gjøre.

Jeg vet jo at han er min, så jeg bekymrer meg ikke. Selv om jentene han kikker på er tynnere, penere og mer sexy enn meg- så er han tydeligvis fornøyd med meg likevel da, siden han er sammen med meg.

Endret av Drua
Skrevet

Det er veldig stor forskjell på å kikke og å glane eller stirre. Noen menn (vet ikke hvordan det er med deg - kanskje du og kjæresten din har forskjellig oppfatning av det!) sikler ganske åpenlyst, det er ikke greit. Kikke er greit, det gjør de fleste av oss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...