Gå til innhold

Velger kvinner partnere lik sin far?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_eli_*
Skrevet

Er det flere enn meg som har oppdaget hvor lik partneren min, er MIN far? Det sies jo at kvinner setter standard og mal etter hvordan deres egen far er, men var egentlig ikke klar over at dette stemte i praksis. De er prikk like på småting som de gjør.. Fikler med håret mitt, blander rare drikker (melk og brus?) og diverse flere småting.. Kommer ikke på konkrete ting med faren min, før jeg ser partneren min gjør det samme. Er litt skummelt! Samtidig har pappa alltid vært en god pappa, streng, men rettferdig. Så da kan det jo være en positiv ting, eller?

Gjest David John jr.
Skrevet
Er det flere enn meg som har oppdaget hvor lik partneren min, er MIN far? Det sies jo at kvinner setter standard og mal etter hvordan deres egen far er, men var egentlig ikke klar over at dette stemte i praksis. De er prikk like på småting som de gjør.. Fikler med håret mitt, blander rare drikker (melk og brus?) og diverse flere småting.. Kommer ikke på konkrete ting med faren min, før jeg ser partneren min gjør det samme. Er litt skummelt! Samtidig har pappa alltid vært en god pappa, streng, men rettferdig. Så da kan det jo være en positiv ting, eller?

:popcorn:

Hver gang jeg nevner for kvinner at jeg tror "pappa-binding" er vel så vanlig som morsbinding blir de bare sure på meg. Men som du skjønner, jeg er helt enig med deg.

Gjest min far, nei takk-eller?
Skrevet

Jeg prøvde å velge en totalt ulik min far for han er ikke noe særlig grei og jeg ville derfor ikke ha en mann med de samme egenskapene. Men jeg ser likevel enkelte trekk i min mann som også min far hadde, men jeg er ikke sikker på om jeg ser det fordi jeg er forbannet på han akkurat da eller om det virkelig er like trekk der. Mannen min har i hvert fall ikke de voldelige trekkene, det vet jeg og takker for det.

Gjest Gjest_Vibeke_*
Skrevet

Jepp, enig, har funnet ut at typen er ganske lik far, hehe :ler: ...

Gjest prestekrage
Skrevet

Hehe- du har så absolutt et poeng! Selv i en alder av snart 30 har jeg min far som "målestokk".

På spøk har jeg faktisk "beskyldt" han for å være årsaken til at jeg er singel! Er pokker ikke så lett å finne noen som kan måle seg med supermann!

For det er han (og fortjener å få all ros han kan få): Etter 32 års ekteskap er han like forelska i mamma (han forguder henne). I alle år har han stilt opp for oss døtrene. Han har vært trener/ oppmann i idretten vår, foreldrekontakt på skolen, er en fantastisk samtalepartner/diskusjonsmotstander, hjelper til med praktiske/tekniske problemer.

Han hiver seg rundt å vasker huset på eget initiativ, han lager middag de dagene han er tidligst hjemme fra jobb. Han gir mamma overraskende romantiske gaver (ex; til 55 års dagen til mamma var de ute å reiste. På flyet begynner han å romstere i hattehyllen før han rekker mamma en liten eske med en kjempeflott diamantring).

Nei, dette kunne fortsatt i all evighet, men dere skjønner kanskje tegninga. Jeg ønsker meg en mann som innehar de samme kvalitetene som pappaen min.

Så dermed blir jeg sikkert værende singel en god stund til. Blir ganske kresen og kravstor. Men som pappa sier; Kun det beste er bra nok for Prestekrage!!!

Gjest Lille-Grethe
Skrevet
Hehe- du har så absolutt et poeng! Selv i en alder av snart 30 har jeg min far som "målestokk".

På spøk har jeg faktisk "beskyldt" han for å være årsaken til at jeg er singel! Er pokker ikke så lett å finne noen som kan måle seg med supermann!

For det er han (og fortjener å få all ros han kan få): Etter 32 års ekteskap er han like forelska i mamma (han forguder henne). I alle år har han stilt opp for oss døtrene. Han har vært trener/ oppmann i idretten vår, foreldrekontakt på skolen, er en fantastisk samtalepartner/diskusjonsmotstander, hjelper til med praktiske/tekniske problemer.

Han hiver seg rundt å vasker huset på eget initiativ, han lager middag de dagene han er tidligst hjemme fra jobb. Han gir mamma overraskende romantiske gaver (ex; til 55 års dagen til mamma var de ute å reiste. På flyet begynner han å romstere i hattehyllen før han rekker mamma en liten eske med en kjempeflott diamantring).

Nei, dette kunne fortsatt i all evighet, men dere skjønner kanskje tegninga. Jeg ønsker meg en mann som innehar de samme kvalitetene som pappaen min.

Så dermed blir jeg sikkert værende singel en god stund til. Blir ganske kresen og kravstor. Men som pappa sier; Kun det beste er bra nok for Prestekrage!!!

:sol:

Nå ble jeg skikkelig nysgjerrig. Hvordan i all verden matcher moren din en sånn mann, og hvordan har du tenkt å mache en yngre utgave av han?

Gjest Gjest
Skrevet

Kjærsten ligner pappa på mange måter, og på andre måter ikke. Men jeg har nok hatt pappa som mal når jeg har lett etter en intelligent, morsom, fornuftig mann som er til å stole på - og det har jeg funnet også. Men kjæresten min er litt mer meddelsom enn faren min, som har en tendens til å være litt innesluttet. Jeg er uansett veldig glad for å ha vokst opp med en sterk farsfigur som har vist meg hva jeg kan forvente (og hva jeg fortjener) av en mann.

Skrevet

Jeg syns ikke samboeren min er så lik pappa, men mamma syns sambo har noen likhetstrekk med stefaren min (han har ikke vært en stor del av livet mitt) men det syns ikke jeg.

Men jeg tror nok man ofte finner menn med de gode likehetstrekkene med sine farsroller!

Men TS, brus og melk?? :overrasket:

Var det noe du bare fant på eller blander dem det? :overrasket:

Skrevet

Sambo er ikke det miste lik pappa.

Sambo er sosial, det er ikke pappa

Sambo setter alltid andre foran seg selv, det gjør ikke pappa

Sambo er diplomat, pappa er påståelig

Sambo er kunst og kultur interessert, pappa mekker bil

Sambo utsetter gjøremål, pappa får gjort ting umiddelbart

Sambo er ikke speielt praktisk anlagt, pappa er skikkelig handyman

Sambo foretreker lagidrett, pappa jogger alene

Gjest Bellatrix
Skrevet

På enkelte punkter er de like, på andre ulike. Interessemessig er de veldig like.

Gjest Gjest_eli_*
Skrevet
Jeg syns ikke samboeren min er så lik pappa, men mamma syns sambo har noen likhetstrekk med stefaren min (han har ikke vært en stor del av livet mitt) men det syns ikke jeg.

Men jeg tror nok man ofte finner menn med de gode likehetstrekkene med sine farsroller!

Er desverre noe de blander ja, hehe.. Ideen om dus (melk og juice) er også noe de "fant opp" for lenge siden..

Skrevet

Dette gjør faren min også :ler:

Hvis han har drukket melk, og får lyst på brus etterpå, tar han det i samme glass uten å skylle det. Det ser ikke delikat ut. Mannen min gjør ikke dette, men ellers er de veldig like.

Jeg la ikke merke til det da vi ble sammen, men nå ser jeg at de har påfallende mange like trekk. Søstrene mine ler seg ihjel hver gang mannen min gjør noe som ligner min far...

Gjest Bellatrix
Skrevet
Hvis han har drukket melk, og får lyst på brus etterpå, tar han det i samme glass uten å skylle det.

Det gjør mannen min også. :ler:

Gjest Veronica Mars
Skrevet (endret)

--

Endret av Gjesten
Skrevet

Ja, jeg må si meg enig i dette!

Samboeren min har samme kvaliteter som både faren og stefaren min. Selv om stefar har vært mye mer i bildet enn min biologiske far, ser jeg klare likhetstegn. Det går ikke på småting som de gjør i hverdagen, men hvordan de er som mennesker.

Fra stefar har han det det rolige, avbalanserte og harmoniske

Fra far: perfeksjonisten, ryddigheten og leser meg som en åpen bok.

Ganske vittig å tenke på!! For dette er jo ikke ting jeg visste noenting om da vi ble sammen, dette har dukket opp sakte med sikkert. Freaky! :ler:

Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Min far er vanskelig, arrogant, påståelig og nedlatende, så jeg har selvfølgelig ikke satset på en mann som ligner han. Nei, jeg har funnet en mann som er rolig, avbalansert, snill, ydmyk, fin sans for humor og som elsker å tilbringe tid sammen med barna våre.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis han har drukket melk, og får lyst på brus etterpå, tar han det i samme glass uten å skylle det.

:overrasket::overrasket: Æsj!!!!!!!! :frustrert:

Gjest Peachbud
Skrevet

Samboeren min er mer "ordentlig" og streit enn det faren min er. Faren min kan ofte være for sen, samboeren min er aldri det. Faren min glemmer ofte ting, det gjør ikke samboeren min.

Faren min grubler mye, og kommer fram til merkelige ting, samboeren min grubler sjelden.

Faren min kan være oppfarende, samboeren min er veldig rolig.

Faren min er rotete, samboeren min er veldig ryddig.

Jeg vil ikke si de er like.

Men samboeren min har samme mellomnavn som faren min sitt fornavn da. :eeeh:

Gjest Eugene Onegin
Skrevet

vist vi skal tro Freud så velger kvinner menn som ligner faren.

men Freud sier jo også at dukker kvinner har er barn de ønsker med faren. Så jeg tror kanskje vi ikke burde tro på det Freud sier

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...