Gjest Gjest_Donna_* Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Hei alle sammen. Jeg trenger virkelig et råd. Jeg får masse oppmerksomhet fra en fyr på jobben. Det er jo i seg selv hyggelig. Problemet er bare det at han er en typisk 3 - 4 kandidat på en skala fra 1 til 10. Ikke er han høy og kjekk og jeg tror nok ikke han har særlig potensiale til å gjøre karriere heller. Selv er jeg nok mer 7 - 8. Hvordan skal jeg få forklart han at han sikter for høyt uten å virke blærete eller sårende?
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2007 #2 Skrevet 11. juli 2007 Kan du ikke bare si at du ikke er interessert? Holde jobb og fritid adskilt osv. Må du absolutt si at han sikter for høyt? Det siste tror jeg for øvrig lite på, ut i fra måten du ordlegger deg.
Gjest Ulva35 Skrevet 11. juli 2007 #4 Skrevet 11. juli 2007 Unnskyld at jeg sier det, men du virker blærete. Hvor høyt opp på skalaen folk er utseendemessig eller jobbmessig, har ingen ting å si. Men det du kan gjøre er å fortelle han at han er en koslelig og kjekk mann, men at du desverre ikke nærer de følesene eller lystene for han. Det vil være ærlig og bør ikke være sårende.
Gjest Gjest_Donna_* Skrevet 11. juli 2007 #5 Skrevet 11. juli 2007 Unnskyld at jeg sier det, men du virker blærete. Hvor høyt opp på skalaen folk er utseendemessig eller jobbmessig, har ingen ting å si. Men det du kan gjøre er å fortelle han at han er en koslelig og kjekk mann, men at du desverre ikke nærer de følesene eller lystene for han. Det vil være ærlig og bør ikke være sårende. Neimen ærlig talt da, det må da være lov til å si at en person dessverre befinner seg lavere ned på attraktivitetsskalaen enn en selv? Det er da vel noe en hver kvinne vet. Det som irriterer meg er at det tilsynelatende er en del loosers som ikke skjønner dette. Jeg er helt sikker på at det er mange med samme erfaring.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2007 #6 Skrevet 11. juli 2007 Du kan vel bare avvise ham på samme måte som du avviser de som ligger på ditt nivå eller høyere på skalen? Eller avviser du ikke dem, kanskje? Er det bare fritt frem for alle som er "bra nok"?
aline Skrevet 11. juli 2007 #7 Skrevet 11. juli 2007 selvfølgelig kan du fortelle ham rett ut at han på DIN skala ligger langt under deg, om du kan få til dette uten å virke blærete er en annen sak, da det på min skala for blærethet, virker ganske blærete.. en ting er at ikke alle er din type, det er også fair å si, men så si at han må da skjønne at han ikke kan få noen som deg... utifra utseende og yrkesmuligheter... det er ærlig sagt, fra en som er litt blærete.
Gjest Bellatrix Skrevet 11. juli 2007 #8 Skrevet 11. juli 2007 Neimen ærlig talt da, det må da være lov til å si at en person dessverre befinner seg lavere ned på attraktivitetsskalaen enn en selv? Hvorfor skal du det? Hva godt vil komme ut av det, tror du?
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2007 #9 Skrevet 11. juli 2007 Neimen ærlig talt da, det må da være lov til å si at en person dessverre befinner seg lavere ned på attraktivitetsskalaen enn en selv? Det er da vel noe en hver kvinne vet. Det som irriterer meg er at det tilsynelatende er en del loosers som ikke skjønner dette. Jeg er helt sikker på at det er mange med samme erfaring. Det er et munnhell som sier: "Selv om du skal mene alt du sier, skal du ikke si alt du mener", og det bør du ta til deg. Det er også et vers som går: Tro ikke alt hva du hører, Si ikke alt hva du vet Da sparer du mange bører På sinn og samvittighet Tenk litt gjennom det også. Så bør du tenke gjennom hva du vil oppnå med å fortelle denne gutten at han scorer lavt på din attraktivitetsskala. Vil du oppnå at du tråkker ned en annen for selv å føle deg på topp? Greit kjør igang! Det oppnår du helt klart med en slik taktikk.
Gjest *kosejoker* Skrevet 11. juli 2007 #10 Skrevet 11. juli 2007 Enig med de andre her - hvorfor må du på død og liv si at han "ligger lavt på skalaen"? Skjønner ikke hva du skal oppnå med dette - med mindre du er blant de som må trykke ned andre for å føle seg bedre selv. Skjønt, det virker som om du har selvtilliten i orden..
Ek_Erilar Skrevet 11. juli 2007 #11 Skrevet 11. juli 2007 (endret) Neimen ærlig talt da, det må da være lov til å si at en person dessverre befinner seg lavere ned på attraktivitetsskalaen enn en selv? Det er da vel noe en hver kvinne vet. Det som irriterer meg er at det tilsynelatende er en del loosers som ikke skjønner dette. Jeg er helt sikker på at det er mange med samme erfaring. Jeg har selv blitt direkte fornærmet når jenter jeg anser som svært lite attraktive har forsøkt seg på meg. Tankegangen har vel vært noe slikt som "hva f**n, anser hun virkelig at jeg er så lite tiltrekkende at hun kan få meg?" (Edit: her trengtes visst en slik: ) Men det kunne det da ikke falle meg inn å fortelle personen? Jeg sier ikke til folk at de har stor rompe, for skjeve tenner, for billige klesstil, for små hunder, for mye sminke, for blondt hår, eller for lav IQ -- så hvorfor i all verden skulle jeg fortelle dem at de er for lite attraktive? Endret 14. juli 2007 av Ek_Erilar
Jalp Skrevet 11. juli 2007 #12 Skrevet 11. juli 2007 (endret) Det kan da ikke være slik at noen er så sosialt handicappede at de går rundt og rangerer mennesker på denne måten. Men hvis det likevel skulle være tilfelle, (noen jeg beklageligvis ikke helt kan se bort fra) så får vi bare si "juba-juba". Dum og deilig. Til TS: Slik du fremlegger dette problemet ditt, framstår du som 7-8 i fasade og 0-1 i sosial kompetanse. For du må jo tåle å bli rangert på denne måten, ikke sant? Endret 11. juli 2007 av Scorpina
Milly:) Skrevet 11. juli 2007 #13 Skrevet 11. juli 2007 Du kan jo gjerne fortelle ham om rangeringssystemet ditt, så finner han i alle fall ut at det ikke var noe stort tap at du ikke ville ha ham. Jeg håper du tuller.
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2007 #14 Skrevet 12. juli 2007 Hei alle sammen. Jeg trenger virkelig et råd. Jeg får masse oppmerksomhet fra en fyr på jobben. Det er jo i seg selv hyggelig. Problemet er bare det at han er en typisk 3 - 4 kandidat på en skala fra 1 til 10. Ikke er han høy og kjekk og jeg tror nok ikke han har særlig potensiale til å gjøre karriere heller. Selv er jeg nok mer 7 - 8. Hvordan skal jeg få forklart han at han sikter for høyt uten å virke blærete eller sårende? Kan ikke gi deg noe godt råd da vi ikke vet om du virkeligt er ekte 7-8, eller det bare er ønsketenkning. Har du noen relevant dokumentasjon på din høye "karakter". Hva er det du mangler for å være en ekte 10, er det kroppen eller sjelsevnene dine som ikke strekker til...?
Trønderpia Skrevet 12. juli 2007 #15 Skrevet 12. juli 2007 Hei alle sammen. Jeg trenger virkelig et råd. Jeg får masse oppmerksomhet fra en fyr på jobben. Det er jo i seg selv hyggelig. Problemet er bare det at han er en typisk 3 - 4 kandidat på en skala fra 1 til 10. Ikke er han høy og kjekk og jeg tror nok ikke han har særlig potensiale til å gjøre karriere heller. Selv er jeg nok mer 7 - 8. Hvordan skal jeg få forklart han at han sikter for høyt uten å virke blærete eller sårende? Vi får håpe du blir avvist av en 10-er en dag, så du vet hvordan det føles!
theeseee Skrevet 12. juli 2007 #16 Skrevet 12. juli 2007 Du kan jo gjerne fortelle ham om rangeringssystemet ditt, så finner han i alle fall ut at det ikke var noe stort tap at du ikke ville ha ham. Jeg håper du tuller. du kjære tid... Håpe og at du tuller..
Gjest væren75 Skrevet 13. juli 2007 #17 Skrevet 13. juli 2007 Ja uffameg! jeg finner jo søren meg ingen som er bra nok for meg jeg ass , jeg som er en 10 'er ! alle disse 7-8 'erne som kommer her og kommer her og fornærmer meg med tilbudene sine , akkurat som at de tror at de er gode nok for meg !! GET REAL!! Jeg tror det er lenge siden jeg har lest noe så inn i granskauen kvalmt som at man blir fornærmet over oppmerksomhet fra noen man anser seg for å være mere tiltrekkende enn .
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #18 Skrevet 13. juli 2007 Ja uffameg! jeg finner jo søren meg ingen som er bra nok for meg jeg ass , jeg som er en 10 'er ! alle disse 7-8 'erne som kommer her og kommer her og fornærmer meg med tilbudene sine , akkurat som at de tror at de er gode nok for meg !! GET REAL!! Jeg tror det er lenge siden jeg har lest noe så inn i granskauen kvalmt som at man blir fornærmet over oppmerksomhet fra noen man anser seg for å være mere tiltrekkende enn .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå