Gjest Gjest_elisabeth_* Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Tekte legge inn en liten historie hentet ut fra mitt samboerforhold. Lest flere innlegg her inne, og det er ille og se hvor mange par som rammes av utroskap, krangel og andre vonde opplevelser. Min historie er nok ikke unik, men kanskje jeg kan få flere til å tenke og åpne for nye muligheter? Vi var begge under 20år da vi møttes. Det gikk ikke lang tid før vi flyttet sammen - både fordi vi var svært så glade i hverandre, men også pga dette lønnet seg økonomisk. Snart var begge ute i full jobb. Det gikk fra leid leilighet til at vi kjøpte sammen, vi fikk lån sammen og fikk et større forbruk /dyrere vaner. Hadde det topp begge to, men det tok ikke lang tid før alt ble rutine. Vi jobbet mye, snakken mellom oss gikk i rydding og penger/regninger. Fler og fler krangler. Samtidig ble det plutselig logisk å snakke om barn og bryllup - selv om dette skremte oss begge...Spesielt han! Vi fant snart ut at noe måtte gjøres. Kanskje vi hadde vokst fra hverandre?.... Han følte at han ikke hadde fått opplevd nok alene før han falt til ro og etablerte seg. Ikke fått utfoldet seg nok. Dette såret meg,men likevel følte jeg vel noe det samme. Vi var i starten av 20årene med hele livet foran oss. Fult av muligheter. Vi trodde begge at den andre kom til å gå. Triste for at det sansynligvis var slutt. Samtidig var det ingen av oss som egentlig ønsket dette heller. En kveld etter at jeg hadde vært alene på ferie i hjembygda en uke, kom vi fram til hva som skulle vise seg å bli den perfekte løsningen fra oss. Vi måtte endre kurs! Hva var det egentlig vi savnet? Begge hadde vi jo gått rett fra skole til jobb. Kjøpt leilighet med mer og bundet oss økonomisk. Fått endel eldre venner. blitt "eldre enn vi var selv". Samboeren min er snekker. Bestemte oss for å finpusse på leiligheten og når tiden var moden, selge! Videre leige en periode. Var heldige og solgte med god forteneste. Slettet lån, satt på sparekonto og kunne bruke endel på våre store ønsker. Han begynte på bartender kurs. Noe han lenge hadde hatt lyst. Videre jobbet i bar på kvelder. Fikk venner i egen aldersklasse. Utenom dette jobbet han litt som snekker , selvstendig ved behov for ekstra inntekt. Jeg begynte å studere på deltid. En helt annen retning enn hva jeg tidligere hadde gjort. Nå styrte drømmen og ikke furnuften meg.. Jobbet med musikk og litt i bar sammen med samboeren. innimellom reiste vi masse . Verden rundt! Dette er nå fire år siden. Kommende helg gifter vi oss. Og i begynnelsen februar 2008 venter vi vårt første barn sammen. Ny større leilighet kjøpt . Pusser opp nå og begge er vi i nye , gode jobber. I bokhyllen står tre fulle album med bilder fra den perioden vi nå har lagt bak oss. Herlige år fulle av opplevelser! Så utrolig glad for at vi gjorde hva vi gjorde. At vi valgte holde på forholdet og finne tilbake til hverandre. Vi fikk "være ungdom sammen" Men nå er vi klare for å roe ned. Etablere oss sammen. Sommerfugler i magen før lørdagen som kommer .... Da skal jeg gifte meg med gutten jeg elsker!
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2007 #2 Skrevet 11. juli 2007 :rødme: Så godt å høre. Dette virket jo utrolig fornuftig, og spennende med alt dere har gjort sammen. Godt med noen solskinnshistorier også
Gjest Blondie65 Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 Og her sitter jeg på jobben med tårer i øynene. Gratulerer med en oppskrift på suksess og hvordan det SKAL gjøres. Jeg håper også at dere husker denne erfaringen når livet atter en gang blir hverdagslig og traltete og at dere igjen tør å trekke pusten og bevege dere i en ny retning. Gratulerer med den kommende bryllupsdagen og småen som er på vei!
MellonCollie Skrevet 11. juli 2007 #4 Skrevet 11. juli 2007 For et fint innlegg! Det er viktig å se de "gode historiene" også, bli minnet på hvordan man kan løse problemer hvis man er villig til å tenke litt annerledes Gratulerer med det kommende bryllupet, håper dagen blir kjempefin!
Gjest Bellatrix Skrevet 11. juli 2007 #5 Skrevet 11. juli 2007 For en fin historie. Lykke til med bryllup.
Gjest *kosejoker* Skrevet 11. juli 2007 #6 Skrevet 11. juli 2007 Det var en koselig historie å lese. Deilig å lese noen som tok tak i problemet og ikke bare ga opp med en gang, og prøvde noe nytt først. Til lykke med bryllup!
Gjest beekeeper Skrevet 11. juli 2007 #7 Skrevet 11. juli 2007 Kjempefin historie!! Lykke til med den lille og bryllupet!
Ce'Nedra Skrevet 11. juli 2007 #10 Skrevet 11. juli 2007 Så fint å høre slike historier! Takk for at du delte den med oss! Gratulerer med bryllupet!
ceca Skrevet 11. juli 2007 #11 Skrevet 11. juli 2007 Så flott at det går ann. Noen gla historier trenger vi også !! Lykke til med bryllup og baby.
Gjest elisabeth TS Skrevet 16. juli 2007 #12 Skrevet 16. juli 2007 Takk for fine svar på mitt innlegg. Ja, synes det var på tide med et litt positivt laddet innlegg på denne siden . Blir fort litt for mye negativitet.. Sånn er det jo bare i samlivet. Det er fort gjort at de negative tingene overskygger de positive eller at de rett og slett ikke gjør det mulig finne positive utveier og ender med å gi opp hverandre. Nå er bryllupet overstått. Ble en strålende dag, til tross for noe grått vær. glad vi ikke falt for fristelsen i å ha et ute selskap... hehe... Min kjære holdt en utrolig vakker tale. Fikk fram denne "historien vår" og fikk alt til å høres ut som det vakreste eventyr.. Tror vi alle har godt av å bli mer tollerante i forholdet vi er i. Samt vi må slutte å være så seriøse hele tiden, være så hårsåre. jenter og gutter kommuniserer forskjellig, og der er lett for å bli krasj når meninger og følelser styrer samtalen. Vi var der. da han var lei i forholdet , misforstod jeg han og trodde han ikke var fornøyd med meg som kjæreste. Ble en så stor konflikt at vi holdt på å gå fra hverandre. redningen ble da vi klarte endre perspektiv begge to. Vi forstod hverandre og endret kurs. livet ble en periode helt annerledes enn hva jeg fra før hadde sett for meg - men så utrolig spennende! Ble kjent med hverandre på nye områder. Som min kjære sa i bryllupstalen : "med å nære hverandres behov, fikk vi kjærligheten til å vokse. etter disse årene , kan jeg forsikre alle om at dette er den jeg ønsker utforske livet med".. så når du føler det er blitt for grått i forholdet du er i, og du føler at det kanskje er på tide å gi opp - prøv først å snu perspektivet og finn ut om der er noe annet som egentlig plager deg. der er jo ingen fasit, men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg valgte helt riktig den gangen. klem til alle dere
Gjest Gjest_Elisabeth_* Skrevet 17. juli 2007 #14 Skrevet 17. juli 2007 Ååå Dette var en fryd og lese Så enig så enig!!! Utrolig fin historie! Klem til deg, og lykke til videre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå