Gå til innhold

INTERIØRTIPS - jeg er desperat !!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Donna

Noen dager så har man det slik at man plutselig får øynene opp for alt det som irriterer en i omgivelsene .....gardinene er for korte ....bildene er stygge, bokhylla rotet, gitaren slenger - for det "passer" liksom ikke å henge den opp noe sted ........sukk .....og man får så lyst å GJØRE noe ....!!

Men så er det ikke lett da - når man har dårlige kort på hånden i utgangspunktet.

For jeg eiger ikke leiligheten, og den har aldri blitt pusset opp - så den har fremdeles de stygge tapetene som ble klistret opp for tyve år siden. Gulvene er forresten ok - det er parkett.

Men når veggene i hele leiligheten er i en tapet som ser ut som strietapet ...rett og slett brunlige "tråd" striper på beige bunn ....ikke lett å forklare ...og i tillegg er full av hull og gips skruer ....da blir man DEPRIMERT !!! Jeg har så lyst på lyse vegger ...en slags varm hvitfarge ..men har ikke lov å male ...og heller ikke råd til det - og da må man gjøre det beste utav det ....

Har greid å få stua nokså koselig i gule og gyldne tekstiler og grønne planter - men så er det liksom håpløst i de andre rommene.

Bør man kjøpe inn teksiler og evt maling til møbler i farger som passer de grusomme veggene - eller skal man drite i veggene - og ha farger man liker men som ikke passer inn?

Det er jo finest hvis alt harmonerer og det er gjennomført?

Har lurt litt på om jeg bør prøve å holde meg til mørke bruntoner på rammer, og i bilder , og på evt møler - for det vil jo pase veggene ..men huff ..blir det noe fint da?

Kjøkkenet har geige tapet med brune streker som danner ruter .......komfyr og kjøleskap er i den derre rødfargen alle vet hvis de ser for seg gamle hvite varer ...sukk ..benkeplatene mørkebrune ....og det er HÅPLØST å finne noe som danner en helhet ...kan jo ha røde gardiner da ..men det røde passer ikke til veggene ....Har lyst på et litt stilig kjøkken. Konottene på skapdørene er stålfarget ...kan man male kjøleskapet og komfyren med grå metall farge? ...

Finnes det internettsider med intereiøtips - fargevalg - hvordan man kan henge opp bilder for å få helhet i det ....??? Valg av gardiner ...trenger ideer før jeg blir gal !

har greid å lukke øynene nå noen måneder ..men plutselig å SER jeg alt som ikke harmonerer .....Og når lommeboka i tillegg er nokså slank ...er det ikke mye man kan gjøre .....gå på fretex kanskje ..sukk ......

Noen som ser dette for seg og kan gi meg noe oppmuntrende ord og evt link til nettsider???

hilsen en frustrert Virgo .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen knalltips som er rimelige, men vedr. ditt spørsmål om det går ann å male hvitevarer med metallmaling - så så jeg at det ble gjort i programmet "Forandring fryder" - og det ble kjempestilig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Tusen takk for innspill - nå ble jeg virkelig motivert til å gjøre noe her :D

Har mer eller mindre bestemt meg for å forsøke å male kjøleskapet - muligens også komfyren.

Problemet er at jeg er nokså konservativ *ler*...trenger noen år på meg til å finne ut at jeg liker nye moter - og da er de allerede umoderne ... :ler:

Det er ikke lenge siden jeg fat ut at jeg ikke lenger drømte om gule vegger på stuen ....og det var jo moderne allerede i "mot i brøstes" unge år ..........og slik børstet stål innredning har jeg ikke likt ..har følt det for kaldt ..liker det lunt og koselig og trivelig .....men nå synes jeg det er litt stilig da ....faktisk ....hehe og så er det kanskje på vei ut snart ...

Trenger litt inspirasjon for å finne smarte løsninger på dette .... :wink:

flere kommentarer mottas med takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du har fått masse gode råd, men jeg undres fortsatt jeg.. hvorfor er det sånne regler som sier at man ikke får lov til å male? Jeg kan skjønne at utleiere ikke vil ha malt leiligheten svart, når den er lys og nøytral fra før, men når ting ikke er pusset opp på 20 år (eller mer?), så må det da være til fordel for utleier at den blir modernisert litt.

Har du prøvd å spørre utleier om du får lov?

Dere kunne jo evt. delt på utgiftene eller du kunne kjøpt inn og gjort arbeidet...

Vel.. mulig at det ikke går, men jeg kunne ikke dy meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...