Gjest Ja_gjest Skrevet 10. juli 2007 #1 Del Skrevet 10. juli 2007 Jeg skal flytte sammen med venninna mi i en annen by, på andre siden av landet. Har jobbet i denne byen i to år, jeg er lei og vil prøve noe nytt. Jeg har fått signaler om at jeg kan få permisjon i ett år hvis jeg vil det, men samtidig er jeg redd for at jeg tar permisjon, flytter - og ikke får ny jobb!! Da er jeg ikke berettiget til å få dagpenger mens jeg leter etter jobb. Dette er virkelig et vanskelig valg å ta, min venninne og meg har allerede funnet, og leid leilighet sammen (hun har fått seg jobb allerede) og kjæresten min bor også der i denne byen, så alt tilsier at jeg flytter dit det er ingenting som holder meg her bortsett fra den faste inntekten jeg har. Jeg leter etter jobber men ingenting aktuelt de siste to månedene, og jeg var nok litt for optimistisk da jeg trodde det bare var å få seg ny jobb.. Så spørsmålet er om jeg er dum hvis jeg sier opp en fast jobb uten å ha noe annet å gå til? Og om jeg bare tar pemisjon fra jobben, vil jeg da i ytterste fall kunne få dagpenger?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 11. juli 2007 #2 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Unnskyld meg, men er du helt idiot? Hvordan skal du klare å forsørge deg fram til du har fått deg inntekt? Først jobb, så flytte. Legger du ned litt innsats i jobbjakta, og er lite kresen til å begynne med, kan du sikkert flytte til den andre byen snart. Hva med å kontakte bemanningsbyråer som Manpower, Top Temp, Adecco etc.? Du får ikke dagpenger ved permisjon, og dersom du sier opp har du 8 uker karantene før du får dagpenger. Endret 11. juli 2007 av Wadjet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 11. juli 2007 #3 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Hei! Jeg har nettopp vært i denne situasjonen. Jeg bor i Trondheim og skal flytte til Oslo til høsten. Det kom jeg til å gjøre uansett jobb eller ikke, og måtte bare tro på at ting ville ordne seg. Jeg søkte om permisjon i den jobben jeg har her oppe, og begynte selvfølgelig jobbsøking i Oslo med en gang. Dessuten la jeg ut "følere" i bransjen jeg jobber i allerede et år før jeg skulle flytte. Det kan nok være lurt. Jeg fikk meg jobb i forrige uke, og kan nå flytte med god samvittighet. Som nevnt over, ville jeg tatt kontakt med alle type jobbrekrutteringfirmaer og ikke minst ta kontakt med de stedene du kunne tenke deg å jobbe. Heldigvis for deg, og alle de andre som trenger jobb nå, er at det er et godt marked der ute. Man trenger folk. Pust med magen, ha tro på at alt ordner deg - VÆR AKTIV - og vis deg fram. Håper alt ordner deg for deg og den nye hverdagen! Endret 11. juli 2007 av aimee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2007 #4 Del Skrevet 11. juli 2007 Unnskyld meg, men er du helt idiot? Hvorfor spør du om andre er "idiot"? Synes du det er greit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå