Gjest Gjest_Nysgjerrigper_* Skrevet 10. juli 2007 #1 Del Skrevet 10. juli 2007 Hva betyr det når en person fra USA beskriver sin relasjon til et menneske av motsatt kjønn som "we're dating"? Betyr det at de nettopp har møtt hverandre, og har hatt et par dater (med date i dette tilfellet tenker jeg på standardopplegg der man tilbringer en kveld sammen, med kino/middag osv) eller betyr det at de har gått et steg lengre og ser på det som et fast forhold? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ek_Erilar Skrevet 10. juli 2007 #2 Del Skrevet 10. juli 2007 Det kan strengt tatt bety begge deler, og er vanskeligere å si sikkert når det er tatt ut av sammenhengen. Bant mine venner betyr det stort sett at man er forbi den aller første fasen, men ikke er klare for å binde seg ennå. Amerikanere har ofte en fase i et forhold der man har datet en person over lang tid, men uten å forplikte seg helt ennå, og hvor de anser det som helt naturlig at de også kan date andre om de skulle føle for det. "We're dating" forbinder jeg mest med denne fasen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 10. juli 2007 #3 Del Skrevet 10. juli 2007 Dating har jeg hørt to versjoner av, som over.. Ene er der de nettop har møttes og bare går ut sammen tid til annen for å se hvordan de passer sammen, men har også hørt noen si "They broke up after dating for 6 years", så det kan også være en seriøs ting, eller så har de bare vingla frem og tilbake i 6 år...hva vet vel jeg, jeg skjønner meg ikke på ameirkanere og deres versjoner av forhold =D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå