Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har valget mellom:

- en småpen, ikke altfor sommerlig kjole i mørk grønn, beige og mørk brunlilla mønstrete.

- et rødbrunt skjørt som vipper ut ved knærne med v-ringet mørkebrun topp med 3/4 erm til.

- mørk brun "dress"bukse med en eller annen lys topp til

Til alle antrekkene blir det knelang naturlig linfarget trench.

Har selv mest lyst til å bruke kjolen, men syns på en måte at da velger jeg "pyntet" fremfor "nøytralt, mørkt"... blir det veldig feil? Orker ikke, gidder ikke og har ikke råd til å kjøpe noe nytt mørkt pentøy akkurat nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått for det mørke, helst skjørtet og toppen i mørke farger. Evt. den mørke buksen med en lys topp til.

Skrevet

- et rødbrunt skjørt som vipper ut ved knærne med v-ringet mørkebrun topp med 3/4 erm til.

Skrevet

Egentlig er det ikke så viktig, er min erfaring i ettertid. Det er bare vondt uansett, og jeg husker ikke bæret av hva folk har hatt på seg.

Men sånn generelt, så hadde jeg nok gått for et av de to siste alternativene dine ja, om du føler den første er "pyntet". "nøytralt, mørkt" er velegnet for begravelse.

Personlig har jeg somregel svart bukse eller svart skjørt (avhengig av om det er vinter eller sommer, jeg går ikke i skjørt midt på vinteren, og om jeg har skjørt har jeg tykk, svart, matt, dekkende strømpebukse, jeg har en med ull i som passer fint til dette, det er somregle ikke varmt i begravelser har jeg erfart, det tenderer til å regne og blåse surt, selv midt på sommeren...) og hvit skjorte, med sort "dressjakke" over. Kjøpte inn denne jakken og skjorta (bukse og skjørt hadde jeg allerede) til min første begravelse som "voksen", da bestfaren til min mann døde for 2,5 år siden. Og siden har jeg dessverre fått brukt disse klærene mye, da jeg har mistet 3 besteforeldre og en onkel siden da. Pluss at jeg var i begravelse til en kollega i høst. Så "begravelsesklær" er slikt som bare er greit å ha i skapet, rett og slett. Men, du klarer deg fint med det du har, så du trenger ikke kjøpe noe nytt nå. Bare dropp noe som får deg til å føle deg "pyntet", da vil du kanskje ikke føle deg vel (dvs, om du er av de som har det mest VONDT, så bryr du deg sikkert ikke likevel, men om du går mer av "fordi du bør gå" så tenker du kanskje på det.)

Skrevet

Takk for svar. Dere bekreftet egentlig det jeg tenkte selv. Så det blir nok mørkt skjørt og topp. Og siden det sikkert blir regnvær :sprettoy: tar jeg mørke, matte strømper til...

Er forresten sant som Malama skriver, at man ikke bryr seg om hva folk har på. Har vært i mange begravelser og kan bare huske å ha lagt merket til folks klær en gang. Og da var det en dame som kom i sitrongul kosedress og joggesko...

Gjest Deception
Skrevet
Takk for svar. Dere bekreftet egentlig det jeg tenkte selv. Så det blir nok mørkt skjørt og topp. Og siden det sikkert blir regnvær :sprettoy: tar jeg mørke, matte strømper til...

Er forresten sant som Malama skriver, at man ikke bryr seg om hva folk har på. Har vært i mange begravelser og kan bare huske å ha lagt merket til folks klær en gang. Og da var det en dame som kom i sitrongul kosedress og joggesko...

Det viktigste er nok at man har tatt på seg noe som er litt pyntet, men ikke stivpyntet, og som passer til anledningen. Pappa døde nylig, og siden jeg ikke fikk vært hjemom en gang først, måtte jeg improvisere ang. begravelsesklær. Jeg hadde svart, vid dressbukse og en enkel, lyseblå skjorte, samt sko med hæler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...