Gjest Gjest_Rådvill_* Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 Jeg greier aldri å bestemme meg hva jeg vil gjøre med livet mitt, jeg har alltid hatt høye ambisjoner, gode karakterer, men greier ikke å finne et fagområde jeg kan slå meg ned i.. Jeg har vært innom media, samfunnsfag og helsefag, og jeg får meget gode karakterer i alt, men går så fort lei.. Er bare 21 år, så er jo ikke krise om jeg slutter og heller jobber litt? Men foreldrene mine har sånne ambisjoner for meg også, at jeg vil vise at jeg greier å slå meg til ro med noe.. Har tenkt litt på å ta et kurs i negledesign hos Tone-Lise, siden det er et kort studium og så kan jeg jobbe litt med det mens jeg tenker? Eller har noen ideer hva som kan passe for meg? - Interessert i helse og skjønnhet? - Må kunne jobbe over alt i Norge (altså, jeg vil være mobil).. - Utviklingmuligheter innenfor fagfeltet - Muligheter for å starte noe eget etterhvert - Netto rundt 12 - 15 000 i måneden ved 100% (gjerne mer altså - Vil jobbe med mennesker, gjerne hjelpe folk - Fortrinnsvis dagtid - Kan legge fra seg jobben når man kommer hjem Kjæresten min mener at det skriker hudpleier av disse punktene, men hvordan er lønnen? Videreutviklingsmulighetene? Og er det lett å få seg jobb uten å måtte drive sitt eget? Eller er det veeeeldig dårlig betalt? Og hvordan er jobbmulighetene i distriktene? Vi bor i Oslo, og kommer til å gjøre det i noen år fremover, men vil ha muligheten til å flytte på oss, fortrinnsvis Mjøsomårdet(Oppland/Hedmark) eller Akershus. Hvis jeg tar negledesign først, så får jeg jo prøve ut litt, og finner ut hvordan jeg liker bransjen. Så kan jeg jo gå hudpleie og eventuelt make-up-artist? Da har jeg jo en solid plattform? Hva tror dere? Jeg er mest interessert i å vite jobbmuligheter og lønn? Og om det passer til punktene mine? Er det noen hudpleiere her som kan svare?
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 Er ingen av delene selv men kjenner noen som er det og virker som det er enklere å være hudpleier i hvert fall en f.eks stylist/make-up artist. (Inntekten ved freelancejobbing er jo temmelig usikker men kan være veldig innbringende over tid). Begge deler kan innebære jobbing på "ugunstige tidspunkter". Hva med en tur til aetat for karriereveildning? Og tror det kan være lurt for deg å jobbe litt. Var veldig i tvil selv da jeg var 21 men arbeidserfaring lærte meg masse nyttig om hvordan "den virkelige verden" fungerer og hjalp meg å justere målene mine. (Om penger er veldig viktig har jeg ikke inntrykk av at hudpleier er tingen med mindre du har eget firma som går så det suser....). Flere av vennene mine brukte også litt tid men studerte eller jobbet mens de tenkte. Om ikke annet finner man i hvert fall ut hva man IKKE vil og det i seg selv er nyttig siden de færresten bare vil bli en eneste ting resten av livet....
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 Takk for svar.. Har jobba frilans både innenfor media og har tatt vakter innen helsesektoren, jeg trives veldig godt innen helsesektoren, men det føles ikke helt rett for meg, iallefall ikke det jeg har gjort til nå. Dessuten har jeg gjort litt forskjellig anna pjatt uten betydning, men mest for å tjene litt penger ved siden av studiene.. Jeg liker godt å studere, men vil ikke studere mens jeg tenker. Plutselig har jeg tusen forskjellige fag som jeg ikke kan bruke til noe fornuftig, og studielånet tikker jo og går. Det skal jo tross alt betales tilbake engang, derfor tenker jeg at det kan være lurt å jobbe i stedet? Er 12-15 000 veldig urealistisk i en 100% stilling som hudpleier? Penger er ikke viktig for meg lengre, det var en gang, men nå er det viktigste trivsel og interesse for faget. Men må jo kunne leve også Stylist/make-up-artist tør jeg ikke basere meg på, siden det er så usikkert som du sier, men det kan jo være en fin tilleggstjeneste å ha som hudpleier? Hvor man kan jobbe litt ekstra når det trengs, men at man har en fast 9-17 jobb som man har daglig. Siden jeg har både studert media og jeg kjenner mange fotografer, så har jeg kontakter for å få enkelte oppdrag som MUA, men det vil bare være sånn kose-deltidsjobb Sykepleier vil jeg iallefall ikke bli, nattevakter er noe herk..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå