Imax Skrevet 16. mars 2003 #1 Skrevet 16. mars 2003 Har gravd opp min "gamle" (i dataverdenen) printer, en HP Deskjet 400, som jeg kjører mot min bærbare maskin som har Windows 2000 som OS. Jeg har kjøpt nye patroner (de andre var jo inntørka), men jeg får bare fargepatronen til å funke og ikke sort patronen! Når jeg setter inn sortpatronen ber den umiddelbart om at jeg skal bytte patron. Skrur jeg printern av og på igjen begynner den å printe, men det blir bare kråketegn. Og så ber den igjen om at jeg skal bytte patron. Noen som har vært borti dette og har noen gode løsningsforslag?!?!?
Gjest Zalomine Skrevet 16. mars 2003 #2 Skrevet 16. mars 2003 Jeg har en akkurat slik printer jeg... Har brukt den hele tida jeg d, aldri bytta ut den selv om jeg har bytta pc, for jeg bruker den ikke så mye. Problemet ditt har jeg ikke akkurat opplevd. Men den har det problemet at dersom det er eneneste farge i dokumentet, så nekter den å skrive ut med svart, med mindre du har merka av at det skal skrives i gråtoner. Har du ikke det, så klager den og ber om at du bytter patron. Er dette en mulig forklaring på dittproblem? Videre nekter den også konsekvelnt å skrive med fargepatron dersom alt er svart. Det er mitt problem, fordi jeg bare har fargepatron, den sorte er tom. Og så skriver jeg stort sett bare ut jobbsøknader, og de er jo helt sorte da. Så da må jeg legge inn et møøøøøøøøøøøøøøørkegrønt, så mørk t at det ser helt sort ut, punktum til slutt, bare for at den skal skrive det ut med fargepatrona. Kunne selvsagt kjøpt ny sort da, men det var det med å prioritere noe slikt i økonomien da, når jeg uansett bare skriver ut svært lite... Ellers har jeg ingen gode forklaringer på andre mulige løsninger på ditt problem, dessverre. (evt kan vi jo være råflott, og kjøpe en ny printer? Denne har jeg jo reelt hatt siden jeg var 16-17 år, så den begynner å bli noen år. Ja, huff, det er lenge siden det....)
Imax Skrevet 16. mars 2003 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2003 Godt tips. testa det akkurat, men det skjedde akkurat det samme. så da kan det ikke være det. Men det kan jo være et tips å gå inn på utskriftsgreiene og se om det er noe man kan justere der.
Imax Skrevet 16. mars 2003 Forfatter #4 Skrevet 16. mars 2003 DU HADDE HELT RETT!!! Tusen, tusen takk for hjelpen! Jeg måtte definere det som "sort/hvitt" i egenskaper på printern. Den sto på farve... LURING! Det er utrolig hva jeg får hjelp for her på Kvinneguiden!
Gjest Zalomine Skrevet 16. mars 2003 #5 Skrevet 16. mars 2003 Hey, så kjekt å løse problemer da Hmms, men jeg ønsker meg fortsatt en ny printer jeg... (dog, på prioriteringslista kommer frisørtime, undertøy, generell shopping, gensre, KLESSKAP og mye annet før noe slikt ja....)
Prada Skrevet 18. mars 2003 #6 Skrevet 18. mars 2003 Men bare for å spørre om noe dumt - er du sikker på at du har riktig type sort blekkpatron? Jeg opplever hvertfall at HP-skriverne er utrolig sære på blekkpatronene - at de nekter å skrive ut hvis det er feil type patron, eller at patronen er nesten tom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå