Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

jeg fikk en nydelig jente for en uke siden. nå har jeg blitt litt bekymra fordi hun høres så slimete ut i brystet og nesen. er dette normalt? hun ble sugd og fikk oksygen rett etter fødsel. det er jo litt rart at ikke barnelegen eller personalet på barselsavdelingen har kommentert dette. da kan det vel ikke være farlig? nesten så hun er asmatisk.

Videoannonse
Annonse
Gjest baby-E
Skrevet

Det er ganske vanlig. Hun har helt sikkert en buse eller no i nesen.

At hun ble sugd rett etter fødsel er også vanlig. Det skjer med alle, for å ta bort fostervann.

Men om du syns det virker som om hun har vanskligheter med puste, så nøl ikke med å kontakte lege.

Skrevet

Det snorkes noe enormt her. Du kan prøve å heve madrassen hennes sånn at hun ikke ligger så veldig "langt ned", mange astmatikere gjør det :)

Ellers bør du nevne det til helsesøster/lege hvis det blir verre eller fortsetter i en lang periode (spesielt hvis det blir mye hosting) :)

Skrevet

Helt vanlig at de snorker. Mine har snorket begge to. Det høres ofte verre ut enn det er. Lftveiene er trange på så små barn, og en buse eller litt snørr høres forferdelig ut, ikke klarer de å få det ut heller. Du kan også heve hodeenden på sengen noe - 10 cm er nok, da blir det lettere å puste hvis hun er tett i luftveiene.

Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje du kan måle tempen hennes? Hvis hun virker slimete i brystet, evt kombinert med feber, ville jeg nok tatt en telefon til legen.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

hun har ikke feber, men virker så tett i brystet. hun har vært det siden fødselen da. føler meg som en skikkelig hønemor men de hadde vel sagt det på barselavdelingen om noe var galt? tror jeg ringer helsesøster i morgen for sikkerhetsskyld. uff, det er ikke lett å være nybakt mor! :-)

Gjest Gjest
Skrevet

Det er bra at du er litt hønemor :) Synes du skal ringe helsesøster i morgen. Bedre å få pratet med henne enn å bære på slike bekymringer alene. Hvis det har vært slik hele tiden er det sannsynligvis ikke noe å bekymre seg for. Hvis det plutselig blir verre synes jeg du skal ringe legevakten. God natt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...