Gjest vimselot Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 Min eks som jeg var sammen med i ti år, kom på besøk for noen dager siden. Vi delte så mye og hver natt drømmer jeg om han (han er i drømmene mine når jeg sover). Og det har han vært i snart ett år... Vi hadde ikke sex. Bare tok noen øl og røyka litt. Men så savner jeg han så mye...egentlig. Hans blikk, hans ord (forhistoriske men dog) at jeg og han er Jeg finner aldri en slik mann igjen. Det er 7 år sia det ble slutt, jeg ville ikke mer. Pga. hans drikking (dagevis) og pga at han begynte å slå meg igjen. Legen min fraråda det, og sa det var mitt valg... og jeg ba han flytte... Dette handler ikke om sex, om du bor med en mann i ti år, er det ikke kun sex. Vi samhandlet kreativt, og jeg har til dags dato ikke funnet en som inspirerer meg, drikke kaffe om morran, prate om alt (han vet mer enn jeg om "alt", selv om jeg ikke er helt med på den da) Hva skal jeg gjøre...be om godvær igjen. Vi hadde tenkt å gifte oss. Jeg vet jo hva jeg vil gjøre om han slår meg en gang til, det er å sende han til gutta boys, dvs. en antivold-gruppe. Men det vil han vel ikke. Men kan han ha forandret seg i løpet av sju år? Vi var sammen i ti, men da han oppdaget at han nesten hadde drept meg, sluttet han. Men det begynte igjen. Etter syv år. Men nå er vi blitt eldre, og han kan ikke mer klandre meg for alt han ikke har fått gjort... Skal jeg glemme han? Skal jeg prøve, om han vil, på ny? (Jeg drømmer om han hver natt, hver natt, og da virker alt harmonisk, men jeg er i drømmen skeptisk, men mer lykkelig enn jeg har vært på mange år...
gompen Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 Be han dra på anti-vold kurs og slutte å drikke (hvis han ikke har gjort det allerede) før du i det hele tatt vurderer å bli sammen med ham igjen. Så ser du om han har forandret seg, ved å se om han er villig til dette. Hvorfor ta sjansen på at han slår igjen?
Gjest dypt sjokkert gjest! Skrevet 10. juli 2007 #4 Skrevet 10. juli 2007 (...) Det er 7 år sia det ble slutt, jeg ville ikke mer. Pga. hans drikking (dagevis) og pga at han begynte å slå meg igjen. Legen min fraråda det, og sa det var mitt valg... og jeg ba han flytte... (... )Jeg vet jo hva jeg vil gjøre om han slår meg en gang til, det er å sende han til gutta boys, dvs. en antivold-gruppe. Men det vil han vel ikke. Men kan han ha forandret seg i løpet av sju år? Vi var sammen i ti, men da han oppdaget at han nesten hadde drept meg, sluttet han. Men det begynte igjen. Etter syv år. Men nå er vi blitt eldre, og han kan ikke mer klandre meg for alt han ikke har fått gjort... Skal jeg glemme han? Skal jeg prøve, om han vil, på ny? NEI NEI NEI, ikke prøve på nytt, ikke ta ham tilbake, ikke utsette deg for dette igjen. jeg blir helt fortvilet over å høre at du i det hele tatt vurderer dette. Du skriver selv at han nesten drepte deg??!!! Og så tenker du på å tilbringe resten av livet ditt med ham? Kjære alle dere vakre sterke kvinner der ute - dette MÅ VI IKKE FINNE OSS I! Det kan ikke være så dårlig stilt at vi går tilbake til en som nesten tar livet av oss. Det har INGENTING å si at han sluttet i 7 år, han BEGYNTE igjen. Si meg, du kan ikke for alvor mene dette? Jeg blir skremt på dine vegne. Dette er det DUMMESTE jeg har hørt på lenge!
Ce'Nedra Skrevet 10. juli 2007 #6 Skrevet 10. juli 2007 Jeg er vel blant dem som tror folk kan forandre seg over tid.. Og alkohol forandrer mennesker totalt. Synes likevel ikke du bør innlede noe forhold til ham før du VET om han har forandret seg, det kan bli vanskelig å bryte igjen. Synes gompen kom med et godt forslag.
Poetens_Tårer Skrevet 10. juli 2007 #7 Skrevet 10. juli 2007 Nå er det jo faktisk slik at folk kan forandre seg... men ut i fra det du skriver skal han her gjøre en særdeles god jobb med å overbevise deg om det. Hvis du gir han en ny sjanse, bør han være fullstendig klar over at det er en milliard ganger mer han noen gang ville ha fortjent. Det høres ut som han også har litt alkoholikertendenser og jeg synes ikke du burde satse noe på han med mindre han sluttet og drikke helt. Og hvis han så mye som mister besinnelsen på en ikke-ok måte, så skal han (og du) være forberedt på at det er over for alltid. I utgangspunktet ville jeg sagt at du aldri skulle hatt mer kontakt med han og at han er en skikkelig idiot som fortjener en offentlig henrettelse; men det virker også som om du er veldig glad i han... Det er vel kanskje noe å satse på da?
Gjest vimselot Skrevet 11. juli 2007 #8 Skrevet 11. juli 2007 Takk for svar. Jeg har ikke drømt om han i natt, kanskje det hjalp å skrive om dette her... Vet det er dumt om vi blir et par igjen, fordi jeg har mistanke om at han bærer på så mye bitterhet enda (og den gikk utover meg, selv om jeg ikke var perfekt selv, men ingen er perfekte) Han var også voldsom mot eksen sin før meg, det fikk jeg vite etterpå. Han er dessverre ikke typen som innrømmer feil, han var ikke det i alle fall, så å få han med i gruppeterapi el.lign. tror jeg bare generer bråk (om vi skulle blitt sammen, men jeg har det bedre alene, uten vold). Da han nesten drepte meg, sa jeg at EN gang til, så anmelder jeg han, men jeg har ikke lyst til å ta sjansen på noen "neste" gang mht. vold. Og kanskje jeg møter en som ikke slår en dag, men er skeptisk til menn (dvs. forhold) etter alt som har skjedd. Forstår at jeg har følelser for han, ti år er lang tid og vi hadde mye fint sammen, men volden satte en stopper for forholdet, pluss at han drakk i dager i strekk, når han drakk. Heldigvis skjedde det ingenting da han var her, dvs. vi havnet ikke i senga. Jeg var veldig bevisst på å ikke virke "flørtende", og tror han også var det samme, men han er ikke noen flørt, selv om han har utseendet med seg og er sjarmerende. Har hatt forhold etter det, men nå er det lenge siden og kanskje det er derfor han dukker opp i drømmene når jeg sover. Det er vel mye jeg ikke fikk bearbeidet da det ble slutt. Legen mente jeg burde begynne i terapi, men det gjorde jeg dessverre ikke. Nå har jeg glemt mye, men skal likevel begynne i terapi (står på venteliste).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå