Gå til innhold

I dag har jeg hatt min første kjøretime..


-Simba-

Anbefalte innlegg

Herre! Jeg har null erfaring med motoriserte kjøretøy på to hjul, har syklet masse sykkel og vil si at jeg er en ekspert på bilkjøring. Men på motorsykkel... :ler: Gurimalla! Håper jeg får det til før neste sesong er ferdig.. :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, det har jeg aldri kjørt. Var det gøy? En ting jeg lurer på: hvilke muligheter har kjørelæreren til å redde dere ut av en farglig sitasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjempekult! Og jeg er så heldig at jeg kjører med sjefen min, så jeg kjenner han godt også!

Han har bremser, gass og clutch tror jeg? Og noen håndtak.. Så jeg tror de har rimelig bra kontroll..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro - har hatt lappen og sykkel siden 18-årsdagen - synes det er kjempeartig fortsatt. Kjørelæreren har gass brems og clutch på sine håndtak, og som erfaren passasjer er det lett å styre sykkelen selv om det er eleven som fysisk holder i styret.

Lykke til med lappen :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
*misunnelig*

Har kjempelyst å ta mc-lappen, sambo kjører og hittil har eg sutte bakpå, men eg vil avansere...

No må eg få spart opp litt cash og finne ut om det er ein kjkøreskule i nærheten som har tid og mulighet.

Spennande å høyre korleis det går med deg!

Siden det er sjefen min jeg kjører med, så tar vi det ikke sånn superseriøst! Det er ganske deilig! Hadde i mitt stille sinn tenkt at jeg kom til å kjøre opp til neste sommer, at vi kunne kjøre litt nå frem til sesongen er over og så ta obligatorisk til neste år, men nei.. Sist gang vi kjørte så mente han at dette gikk så bra at jeg kunne bli klar til oppkjøring før sesongslutt! :overrasket:

Men det er ihvertfal skikkelig kult! Hadde gruet meg til å kjøre fort, og sist time fikk jeg dra på helt til 80km/t! :ler: Jeg er grusomt stolt av meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Oi, det har jeg aldri kjørt. Var det gøy? En ting jeg lurer på: hvilke muligheter har kjørelæreren til å redde dere ut av en farglig sitasjon?

På motorsykkel pleier kjørelærer å gripe inn muntlig tidligere enn med bil, siden det er mer begrensede muligheter for å gripe inn fysisk. Med bil ville kanskje kjørelæreren vente helt til sist sekund med å bremse f.eks, mens på motorsykkel vil han gi beskjed slik at eleven selv oppfatter situasjonen før det er nødvendig å bremse. Kjørelæreren har gass, clutch og brems - men kun bakbrems, og den er omtrent like (in)effektiv som håndbrekket på bil. Jeg vil vurdere motorsykkelkjøring med kjørelærer som trygt, antageligvis tryggere enn de første par tusen kilometrene man gjør på egenhånd.

Mange av dem som tar motorsykkellappen har trafikkerfaring fra før, og det hjelper en del.

Å kjøre motorsykkel er veldig gøy og kan absolutt anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...