Gå til innhold

Kvinner og penger

Anbefalte innlegg

Gjest David John jr.
Skrevet

En artikkel her på kvinneguiden forteller at hver fjerde kvinner synes en mann med (mye) pengerer sexy.

Stemmer dette virkelig?

Videoannonse
Annonse
Gjest vimselot
Skrevet

Nei. Men kan kun svare utfra meg selv som knuller unge studenter osv.

Gjest Gjest
Skrevet
En artikkel her på kvinneguiden forteller at hver fjerde kvinner synes en mann med (mye) pengerer sexy.

Stemmer dette virkelig?

Ja og nei. En mann blir ikke sexy fordi han har penger...God No.

Men en mann med mer penger enn snittet og en veldig bra jobb (forutsatt at han er oppegående og kjekk!) er definitivt å foretrekke framfor en student eller en med en "vanlig" jobb. :slåss:

Gjest Gjest
Skrevet
Nei. Men kan kun svare utfra meg selv som knuller unge studenter osv.

Det ordet er å forferdelig trist og fattig. Du får det til å høres så utrolig simelt ut når du bruker det ordet og er over 16 år. Som om det var snakk om hunder. Greit at du ikke sier "elske", det er også patetisk, men hva med "sex"?

Skrevet

En mann med litt omløp i hodet sitt, og som samtidig har en bra kropp, er sexy.

Penger har ingenting med saken å gjøre

Gjest Gjest_Snuppa_*
Skrevet

Nei, absolutt ikke.

Men en fornuftig mann, som er intelligent og med litt ambisjoner, er tiltrekkende. Slike menn har gjerne litt penger.

Gjest David John jr.
Skrevet
Ja og nei. En mann blir ikke sexy fordi han har penger...God No.

Men en mann med mer penger enn snittet og en veldig bra jobb (forutsatt at han er oppegående og kjekk!) er definitivt å foretrekke framfor en student eller en med en "vanlig" jobb. :slåss:

:kaffe: hmmmm ... hvorfor det?

Skrevet (endret)

Kvinner tiltrekkes makt. Og penger er makt. Selv om det er ubevisst.

Leste om dette i avisen for en stund siden, og der stod det at menn med gode stillinger og høy lønn oftere har 2 runder med familie. Det vil si de gifter seg, får barn, skiller seg, gifter seg på nytt og får barn igjen. Det tyder på at de er mer attraktive som partnere, og da ikke bare blant "gold diggers".

Det ordet er å forferdelig trist og fattig. Du får det til å høres så utrolig simelt ut når du bruker det ordet og er over 16 år. Som om det var snakk om hunder. Greit at du ikke sier "elske", det er også patetisk, men hva med "sex"?

Jeg føler at de forskjellige ordene skildrer forskjellige ting.

Elsker du, ligger paret sammen foran peisen på bjørneteppet, ser hverandre dypt inn i øynene og elsker.

Har du sex, er det misjonærstillingen, under dyna, med lyset av. Forsiktige bevegelser og forsiktig stønning.

Knuller du, ligger du over dyna, i en mer interessant stilling og med masse lys. Masse hyling og masse bevegelse.

Endret av Poetens_Tårer
Gjest Gjest
Skrevet

Penger er gjenstander. Å velge livspartner utifra gjenstander, og ikke personlighet, er helt absurd.

De som påstår noe annet baserer seg nok på hva de ser i amerikanske såpeoperaer, fremfor egenopplevde forhold. :legrine: I virkeligheten er det personenes kvaliteter som avgjør skjebnen til forhold, ikke hvor mye penger de omgir seg med.

Å påstå at kvinner tiltrekkes av makt er generaliserende og degraderende. Og ikke minst, det er løgn. ;) De eneste som bevist eller ubevist går etter rike eller mektige menn er ulykkelige og overfladiske bimboer hvis mentale utvikling stagnerte et sted tidlig i puberteten, med andre ord såkalte gold diggers.

Gjest Bjarne Gran
Skrevet
Penger er gjenstander. Å velge livspartner utifra gjenstander, og ikke personlighet, er helt absurd.

De som påstår noe annet baserer seg nok på hva de ser i amerikanske såpeoperaer, fremfor egenopplevde forhold. :legrine: I virkeligheten er det personenes kvaliteter som avgjør skjebnen til forhold, ikke hvor mye penger de omgir seg med.

Å påstå at kvinner tiltrekkes av makt er generaliserende og degraderende. Og ikke minst, det er løgn. ;) De eneste som bevist eller ubevist går etter rike eller mektige menn er ulykkelige og overfladiske bimboer hvis mentale utvikling stagnerte et sted tidlig i puberteten, med andre ord såkalte gold diggers.

:kaffe:

Det der trur eg du nok er aleine om å meine du. Men ikkje mange kvinnfolk vil tilstå vil eg tru. Og svara her tydar på at det er tilfelle.

Skrevet

Nei. Min er blakk og må stadig låne penger av meg.

Forøvrig forstår jeg ikke hva som er galt med ordet "knuller". Jeg har det i alle fall mye morsommere når jeg knuller enn når jeg har sex... ;)

Skrevet

Det der trur eg du nok er aleine om å meine du. Men ikkje mange kvinnfolk vil tilstå vil eg tru. Og svara her tydar på at det er tilfelle.

Jeg mener det samme som henne, så hun er nok ikke alene nei :kaffe: :kaffe: :kaffe:

Så rart at det finnes menn som tror at de vet hva alle damer tenker, vi er individer vet du.

Gjest Gjest
Skrevet

Du vet ikke helt hva du selv mener, gjør du? :kaffe: Selvsagt er jeg ikke alene om å mene dette, men det morer meg at du forsøker å provosere. :klem:

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Men en fornuftig mann, som er intelligent og med litt ambisjoner, er tiltrekkende. Slike menn har gjerne litt penger.

Jeg tror også mer det er det. Selv om det selvsagt er massevis av reflekterte menn med lite penger og dumme rikinger.

Jeg har hvertfall aldri snakket med en jente som har penger som en kriterium. Eller jo, et par, men de har ikke vært mine venninner, men folk jeg ikke har forstått meg på.

Gjest Gjest_Top Gun_*
Skrevet

Nåvel, jeg ville nok skygget banen hvis en rumensk tigger på gata i Oslo ba meg på en date. Selv om hun var pen. Hvis du syntes det er absurd får du bare syntes det.

Skrevet

Det er da ikke så rart om kvinner tiltrekkes av penger. Penger er jo et symbol på at mannen kan ta vare på kvinnen, holde henne trygg. Forsørge henne.

Jada, moderne kvinner bør få bestemme selv osv., men titusener av år på slettene i Afrika fjerner ikke alle spor av instinkter og biologiske årsakssammenhenger utenfor vår kontroll.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg foretrekker en mann som har orden på økonomien kontra ensom ikke har det.Men jeg foretrekker helt klart en mann med vanlig inntekt kontra en som har mye penger, både i hånd og på bok.

Grunnen er rett og slett at menn som er opptatt av flotte biler, stort hus, dyre ferier, dyre klær etc er så langt fra mitt interesseområde som det overhodet er mulig å komme.

Jeg tror mye penger gjør noe med deg, og ikke i positiv forstand.

En slesk prototype på en megler kan ikke måle seg med en handy rørlegger.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det er usexy med menn som ikke har peiling på å håndtere penger og som av den grunn alltid er blakk eller har blitt slått konkurs. Men det er ikke slik at jo mer penger, jo mer sexy er mannen.

Skrevet
Jeg foretrekker en mann som har orden på økonomien kontra ensom ikke har det.Men jeg foretrekker helt klart en mann med vanlig inntekt kontra en som har mye penger, både i hånd og på bok.

sier meg helt enig, ja penger er viktig i den forstand at mannen evner å ta vare på seg selv og sine utgifter, en som ikke fikser hverdagen økonomisk blir for min del fryktelig slitsomt å leve med.

Men en med mye mer penger en meg, blir for meg nesten like slitsomt, for det blir dyrt for meg rett og slett. Jeg liker ikke å bli spandert på hver gang vi skal gjøre noe, så skal jeg følge opp i matkjøp og aktivitet, så blir det jo mye dyrere en om jeg hadde fulgt mitt løp.

ergo trives jeg best sammen med en som har helt normal økonomi, slik jeg har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...