sweetdana Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 Kjøpte ei piratbukse for en liten stund siden. Buksa var nedsatt fra 799 til halv pris, altså en ganske dyr bukse i utgangspunktet og man regner med det er god kvalitet. Hadde den på med EN gang, og da jeg kom hjem så jeg at sømmen i skrittet hadde revnet. Den er ikke trang eller noe, så det skulle ikke ha noe å si. Jeg lurer på hvilke rettigheter man har når det er salgsvare? Liker buksa veldig godt, så jeg vil ikke levere den fra meg. Er endel uker siden jeg kjøpte den, så jeg tviler på at de har andre igjen. Hmm.. what to do?
sweetdana Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #2 Skrevet 10. juli 2007 Hadde skrevet seg en liten skrivefeil. Brukte den bare EN gang skal det stå, før jeg oppdaget revnen:)
Gjest Blondie65 Skrevet 10. juli 2007 #3 Skrevet 10. juli 2007 Om det er salgsvare eller om det er fullpris vare har ingenting å si. Varen SKAL holde god kvalitet i samsvar med bruken (fritt gjengitt etter forbrukerkjøpsloven). En bukse med "fri lufting" i skrittet er ikke en bukse lenger. Gå og klag. Det finnes unntak. Hvis butikken gjør deg oppmerksom på at buksen er satt ned i pris pga ødelagt søm f.eks. Men da burde prisen vært enda lavere.
sweetdana Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. juli 2007 Da skal jeg ta den med meg! Sto ingenting om ødelagt søm, var vel nedsatt fordi den gikk ut av kolleksjonen!
kathrine79 Skrevet 10. juli 2007 #5 Skrevet 10. juli 2007 Da skal jeg ta den med meg! Ville jeg gjort også!
Lourdes Skrevet 10. juli 2007 #6 Skrevet 10. juli 2007 Jeg kjøpte en jakke på salg på lørdag som egentlig hadde kostet 1499,- og som var satt ned til halv pris (sommersalg). Da jeg hadde den på meg på søndag så jeg at sømmen på armen var gått opp. Tok den med til butikken i dag. Hun jeg snakket med bare beklaget så mye og skulle sende den til sydame for meg. Null stress og det skulle bare mangle. Salgsvare eller ei, har varen en feil og det ikke er opplyst om det, så har man full reklamasjonsrett.
Gjest Frk. Grønn Skrevet 10. juli 2007 #7 Skrevet 10. juli 2007 En salgsvare med feil har man reklamasjonsrett på, men en salgsvare man vil bytte i en annen størrelse/farge/annet plagg har man ingen rettigheter på. Så hadde jeg vært deg hadde jeg tatt med plagget til butikken og sagt i fra. Noen butikker kan være litt motvillige hvis det går lang tid før du kommer og sier ifra, men du har fortsatt rett til å få en reklamasjon på den
Gjest Skrevet 10. juli 2007 #8 Skrevet 10. juli 2007 Noen butikker er veldig teite på det. Kjøpte bukse på en butikk i drammen hvor jeg hadde den på meg på jobb. Skulle legge nøklene i lomma og oppdaget at hele lomma hadde revna (den var sydd på). Gikk bort til butikken siden jeg alikevel jobber i butikken rett ved, forklarte problemet og at jeg hadde kvittering. Men det kunne jeg bare glemme. Den var jo på tilbud og jeg hadde den på meg. Den var ikke satt ned pga problemer med søm, men fordi den gikk ut av salg. Har hatt problemer der før og de er utrolig kranglete på det. Har man brukt klesplagget så virker det som om det er brukerens skyld. Må også legge til at dette var en bukse de hadde 20-30 av på et bord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå