Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2007 #1 Del Skrevet 10. juli 2007 Jeg har akkurat begynt på Melatonin mot søvnproblemer og lurer på om noen vet hvilke bivirkninger det kan gi? Jeg har tatt Melatonin i 4 dager nå, og har de samme fire nettene opplevd total lammlse i den ene armen og i begge bena. Armen stort sett hele natta, bena bare en stund litt utpå morgenen. Har ikke merket noe om dagen, men det er jo om kvelden jeg tar tabletten. Kan dette være en bivirkning av Melatoninen? Det hører med til historien at jeg har ME og har en del ulike typer smålammelser fra før, men har aldri hatt noe som har rammet så store områder og vart såpass lenge før... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 10. juli 2007 #2 Del Skrevet 10. juli 2007 Mannen min tat Melatonin. Tror ikke han har noen bivirkninger av de i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 10. juli 2007 #3 Del Skrevet 10. juli 2007 Mannen min tat Melatonin. Tror ikke han har noen bivirkninger av de i det hele tatt. Nei, det er liksom det jeg har fått høre hele tiden, at Melatonin er uten bivirkninger. Og det er mulig at dette bare er en tilfeldighet, men jeg begynner jo å lure... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heffalumpen Skrevet 10. juli 2007 #4 Del Skrevet 10. juli 2007 Jeg bruker melatonin.. Blir ikke lammet, men blir tung i armer og bein på morran... men det går over... ville snakket med legen om det jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 10. juli 2007 #5 Del Skrevet 10. juli 2007 Tusen takk for svar, begge to! ville snakket med legen om det jeg.... Det skal jeg, bare fastlegen min eller spesialisten min kommer tilbake fra ferie. Tror ikke det er så mye vits at jeg tar det opp med en helt fremmed lege som uansett ikke kjenner sykehistorien min. Lurer bare veldig på om jeg skal fortsette fram til da eller ikke. Synes dette er litt ekkelt, men jeg trenger virkelig desperat noe å sove på også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nekinna Skrevet 10. juli 2007 #6 Del Skrevet 10. juli 2007 Det finnes lite dokumentasjon/studier på bivirkninger av Melatonin og er således vanskelig å si om dine erfaringer skyldes Melatonin. Det står litt om dette på tidsskrifter foe den norske legeforening: sedasjon, døsighet, tretthet, svimmelhet, forvirring, kvalme, hodepine, hypotermi (lav kroppstemperatur), forverring av kollagenindusert artritt , hemming av ovulasjonen, magesmerter, endret søvnmønster, dysfori, kløe og irritabilitet. Jeg vil anbefale deg å kontakte legen for eventuelle forandringer i dosering, eventuelt forsøke en periode uten. Om dere finner en klar sammenheng er det fint om du også gir beskjed til apoteket. Viktig å få dokumentert bivirkninger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente 31år Skrevet 17. august 2009 #7 Del Skrevet 17. august 2009 Tusen takk for svar, begge to! Det skal jeg, bare fastlegen min eller spesialisten min kommer tilbake fra ferie. Tror ikke det er så mye vits at jeg tar det opp med en helt fremmed lege som uansett ikke kjenner sykehistorien min. Lurer bare veldig på om jeg skal fortsette fram til da eller ikke. Synes dette er litt ekkelt, men jeg trenger virkelig desperat noe å sove på også. Jeg har opplevd å få skikkelig uro og kribbling i beina som er veldig ubehagelig. jg har vært under avrusning av alkohol og noe narkotika i systemet, tenker at det kan ha en kominasjon av ting i kroppen og muligens hvordan balansen er i kroppen som gjør at denne kribblingen kommer. jeg har ikke opplevd dette tidligere og har kun skjedd nå i det siste. prøvde noen dager uten og kribblingen ga seg for så og prøve i gjen og nå har det vart i to netter. så mange bivirkning kommer nok fremmover. hilsen rusfri og glad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppzy Skrevet 17. august 2009 #8 Del Skrevet 17. august 2009 Min sønn har brukt melatonin i snart 3 år og han har ingen bivirkning. Jeg har også brukt det i snart 2 år. Det jeg merker er at jeg drømmer veldig sterkt når jeg bruker dem. Merker ikke til noen andre bivirkninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sia444 Skrevet 27. august 2009 #9 Del Skrevet 27. august 2009 Jeg skal begynne på det idag. Spent på om det hjelper. Men nå har jeg prøvd alt annet så det er siste alternativ nesten utenom sterke sovemedisiner som jeg ikke vil ta. Mye bedre enn å måtte ta anti depressiva og anti psykotika for å sove fordi jeg ikke er så positiv til å bruke det for å sove lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest000 Skrevet 1. desember 2012 #10 Del Skrevet 1. desember 2012 Jeg er 13 år, og bruker Fontex og Melatonin. Får masse mage problemer med Fontexen, og gjesper en hel dag med Melatonin... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 1. desember 2012 #11 Del Skrevet 1. desember 2012 Melatonin er et naturlig middel som kroppen lager selv. Med andre ord - det er ingen bivirkninger. Bruker det selv, og eneste "bivirkningen" er at man blir trøtt, for det er jo nettopp det melatonin gjør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dricka Skrevet 1. desember 2012 #12 Del Skrevet 1. desember 2012 Jeg brukte melatonin circadin for 1 år siden, måtte tilslutt slutte. Jeg har enda ikke kommet meg, jeg er så trøtt og sliten konstant hele tiden som da jeg gikk på de medisinene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #13 Del Skrevet 20. april 2024 Hva betyr "forverring av kollagenindusert artritt"? Min enkle hjerne sier at det kan/vil forverre artroseproblemer og gjøre en benskjør? Noen som kan tolke det? Anonymkode: 59516...088 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #14 Del Skrevet 20. april 2024 Nææ. Jeg sover lengre og hardere. Noe som gjør at jeg blir nummen i armene ved å ligge på dem. Anonymkode: 4f35b...a96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå