Rainbow Brite Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 Jeg har smakt en så veldig god te, men jeg vet ikke hva den heter, og ingen tebutikker har foreløpig kunnet hjelpe meg. Hun jeg har smakt den hos har fått den i gave, så hun vet heller ikke hvor den er kjøpt. Jeg har fått helt cravings for denne teen og MÅ få tak i den! Det er en slags urtete eller grønn te, i hvertfall IKKE svart. Og så inneholder den mynte og blå blomster! Anyone? til alle gode hjelpere!!!
Antoinette Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 (endret) Rooibos te? Han/hun som venninnen din fikk teen fra husker kanskje hvor den er kjøpt? Endret 10. juli 2007 av Antoinette
Rainbow Brite Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2007 Ikke rooibos, alt var grønt bortsett fra de blå blomstene!
Gjest Gjest_Nancy_* Skrevet 10. juli 2007 #4 Skrevet 10. juli 2007 Arctic Ceylon/Assam-te blandet med blå blomst, ringblomst og diverse frukter og litt peppermynte. http://www.black-cat.no/default.asp?c2=123...Te&menuid=0 Earl Grey blå blomst te http://www.hverdagsliv.no/product.asp?prod...b=77&page=1
Rainbow Brite Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. juli 2007 Ingen av de heller, men takk for tips til fine nettsider! :perebrus: til alle gode forslag! Det er altså ikke svart te, og ikke rooibos, så det er vel en blanding av grønn te og urte te, gjetter jeg... kanskje noe hvit te... :klø: Noen som kjenner igjen noe? Eller bare har lyst på ?
Latee Skrevet 11. juli 2007 #6 Skrevet 11. juli 2007 Så den var ikke merket med noe som helst? Høres ut som en te med hyssop.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2007 #7 Skrevet 11. juli 2007 Vi hadde en te som het "vinterte" som kan høres ut som den du nevner, bortsett fra at jeg lurer på om den var svart (er litt usikker, faktisk, er noen år siden). Nb - endel vinterteer inneholder appelsinskall og andre ting med julesmak, det gjorde ikke denne.
Rainbow Brite Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 11. juli 2007 Så den var ikke merket med noe som helst? Høres ut som en te med hyssop. Hyssop? Er ikke det en type sopp? :klø: til alle Er helt sikker på at det ikke er svart te! Har bedt vedkommende kontakte hun som ga teen, men foreløpig ingen lyd... Så rart at det skulle være så vanskelig!! :kaffe:
Latee Skrevet 11. juli 2007 #9 Skrevet 11. juli 2007 (endret) Hehe nei, hyssop er en urt som har blå blomster. Visstnok mye brukt i te og har gode egenskaper, er f.eks anbefalt å drikke te av den om du har astma. Smaker litt mynte. Hyssop er det engelske navnet, vet desverre ikke hva den heter på norsk.. Endret 11. juli 2007 av Latee
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2007 #10 Skrevet 11. juli 2007 Hehe nei, hyssop er en urt som har blå blomster. Visstnok mye brukt i te og har gode egenskaper, er f.eks anbefalt å drikke te av den om du har astma. Smaker litt mynte. Hyssop er det engelske navnet, vet desverre ikke hva den heter på norsk.. Isop, tror jeg. Men når jeg googler hyssop står det at det er en type mynte, og den likner ganske mye på peppermynte også, egentlig. Jeg ville gått til en god tebutikk (i Trondheim ligger det en i Dronningens gt, tror jeg?) en dag det ikke er fullt av folk der, prøvd å forklare, og bedt om å få lukte på teer som kan likne. Hvis du ikke får svar fra den som kjøpte teen, da. I såfall er vi nok litt nysgjerrige på svaret!
Latee Skrevet 11. juli 2007 #11 Skrevet 11. juli 2007 Isop, tror jeg. Aha.. I såfall er vi nok litt nysgjerrige på svaret!
Rainbow Brite Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 17. juli 2007 Jepp, da har jeg funnet det ut! Det er en urtete som ble kjøpt på en lokal shappe i en liten bygd i innlandet... MEN, jeg har funnet en som minner litt, Golden Slumbers fra London Fruit & Herb Company. Den inneholder: Kamille, mynte, blåbærblader, appelsinblomster, limeblomster, sitrongress, blader av pasjonsblomst, rosenknopper og nyper Takk for all hjelp!! :perebrus: :perebrus: til alle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå