Gjest Eugene Onegin Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 Det er en annen tråd som spør hva slags fordommer man har. Så jeg spør hvorfor har dere de fordommene dere har hva er grunnen til det ?
Gjest *Madam Mim* Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 Jeg har de fordommene jeg har fodi jeg har hatt dårlige opplevelser med spesielle mennesketyper gjentatte ganger. Men igjen - vi søker jo alltid bekreftelse på de antagelsene vi har.
sweetdana Skrevet 10. juli 2007 #3 Skrevet 10. juli 2007 Fordommene kommer også her av negative opplevelser med de ulike mennesketypene. Selv om jeg prøver å ikke generalisere, kommer de negative meningene opp i bakhodet. Fordommer skapes også i de miljøene man vanker, samt at man ofte "arver" fordommer fra sine foreldre og søsken. Spesielt det der med å ha fordommer med seg fra hjemmet syns jeg er veldig skummelt, foreldre bør tilstrebe å ikke ytre slike meninger når barna er til stede. Når jeg ser små barn rope skjellsord til ulike grupper, tenker jeg jo at disse meningene kommer fra en plass.
Gjest puselabb Skrevet 10. juli 2007 #4 Skrevet 10. juli 2007 Mange av fordommene mine bunner i at jeg generelt er skeptisk til folk som er så ufattelig forskjellige fra meg, og lever et så totalt annerledes liv. Noen har jeg fra erfaringer, mens andre kun er fra ytre påvirkningsfaktorer som foreldre, venner og media.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå