Gjest hundepasser Skrevet 10. juli 2007 #1 Del Skrevet 10. juli 2007 passer en liten hund som bjeffer mye. noen tips til hvordn stoppe dette.....har prøvd alle triksene jeg kan, men kanskje dere har noen flere? det virker nesten som han bjeffer når han blir skremt..... i sted prøvde jeg å rosa han ås snakke roli når vi møtte folk å da gikk det bra..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweetdana Skrevet 10. juli 2007 #2 Del Skrevet 10. juli 2007 Har du sett på SOS hundehjelpen på TVNorge noen ganger? Der kommer det ofte opp problemer med hunder som bjeffer, husker ikke helt hva de gjorde med det, men det handler vel om at hundene skal lære seg å assosiere bjeffing med noe negativt. Man skal selvfølgelig ikke overdrive, hunder må få bjeffe, men alt med måte. Har ikke prøvd noen av tipsene i denne serien, men de virker jo som de skal funke? Det vanskeligste er vel å være konsekvent. En feil jeg har gjort er å heve stemmen og skjenne på hunden når han bjeffer MYE. Senere har jeg funnet ut at dette gir visst motsatt effekt, da opplever hunden det som en fare og vil bare bjeffe mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 10. juli 2007 #3 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Du er jo sjefen, men ikke kjeft. En vannpistol kan hjelpe, men det er bedre å gi kommando sitt eller på plass/gå fot. Og så gi masse ros etterpå. Sitt funker veldig bra, men da må hunden ha lært at den får ros eller en godbit (ros er best etter min mening, men kan varieres) etter at den har gjort som du har sagt. Går dere tur, er på plass selvfølgelig bedre om ikke hunden er trent til å sitte på kommando på tur... Bjeffer den på hunder dere møter, bestemmer du at dere går en annen vei dvs. overser den andre hunden. All trening skal være lystbetont, men passer du bare en hund, er det kanskje mer vanskelig. Likevel, den kan lystre deg der den ikke lystrer eieren, hvis du trener litt med den. Hunder er tilpasningsdyktige i større grad enn vi tror og har ulik holdning til hundepasser, eier, venner og endrer oppførselen etter det, til en viss grad. Men jeg har sett eksempler på hunder som lystrer hundepasser hvis du gjør de riktige tingene. En hund er aldri for gammel til å lære, da må den være "sløv". Hvor lenge skal du passe hunden? Endret 10. juli 2007 av vimselot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå