Gå til innhold

Overflødighetshorn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg fått mamma til å lage overflødighetshorn til bryllupet vårt, men så har hun ikke oppskrift på antall ringer og hvordan man setter det sammen. Er det noen som kan hjelpe meg med det pliiiiiis?? :pls:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Overflødighetshorn av kransekakeringer? Har aldri prøvd selv, men har prøvd å vri hjernen litt for å hjelpe...

Her (et stykke ned på sida) er en oppskrift på 18 ringers kransekake. Forskjellen er så vidt jeg vet bare at kaka blir satt sammen liggende og med en fin "schwung" på i stedet for stående rett opp og ned.

Her er det bilde av et stort et, dette har mer enn 18 ringer. Det går sikkert an å lage større porsjon, og bruke 2 ringer av hver størrelse noen steder om man ikke har former til f.eks. 24 ringer. Kaka på bildet kan sikkert settes sammen liggende, og reises opp og pyntes når "limet" har stivnet.

Jeg tror ikke melisglasur er kraftig nok lim for en sånn en, mulig den må limes med knekk i stedet. I så fall kan den pyntes med glasur etterpå. Det går sikkert an å lime på ben av et par mindre ringer på siden et stykke bak, så kaka står støtt uten å trenge spesiallagd stativ. Ellers kan den vel like gjerne serveres liggende på siden, da er det vel mindre sjanse for at den detter fra hverandre av sin egen vekt.

Håper dette var til litt hjelp. Lykke til!

Endret av Bladlusa
Skrevet

Jeg søkte litt i danske sider, kanskje hun kan ha nytte av denne siden?

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...