Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det for tidlig å ta en graviditetstest hvis mensen er 2-3 dager forsinket? Hvor lang tid etter befruktningen tar det før en graviditetstest vil være positiv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2-3 dager etter forventet mens er det "trygt" å ta en graviditets-test, ja, og du kan da stole på resultatet...

De ALLER FLESTE gir da et resultet som er 99% sikkert.....

Når egget fester seg i livmoren(ca 1 uke etter EggLøsning og befruktning), begynner produksjonen av HcG (?) som bare produseres i kroppen når du er gravid.

Ca 1 uke etter dette igjen, vil du ha nok HcG i kroppen til at en test slår ut.

(= ca 14 dager etter EggLøsning (som da blir rundt mens-tid) vil en test kunne slå ut positiv, men i enkelte tilfeller kan den slå ut tidligere også)

*klem*

Skrevet

Selv om det for enkelte kan ta lenger tid for en test å slå ut om en er gravid vil de fleste få et riktig resultat noen dager etter at mensen skulle være kommet ja. Lykke til. Håper du får det resultatet du ønsker deg. :)

Skrevet

jeg tok min test samme dag jeg ventet mensen,

og den ble kjempeblå!!!

men jeg tror nok det er best å vente iallefall et par dager etter forventet menstruasjon for å være helt sikker.

var bare meg som ikke klarte vente :lol: dessuten hadde jeg det på feelingen...

lykke til med ønsket resultat.

klemmer

Skrevet

Jeg tok også min test samme dagen som jeg forventet mensen, og den ble blå nesten før jeg hadde tisset ferdig.

Jeg brukte CB sin test, og testet to ganger samme dagen bare for å være sikker.

Dagen etter bestilte jeg legetime, for jeg trodde det bare ikke helt, og siden jeg skulle på ferie uken etter synes jeg det var greit å få det bekreftet hos legen før jeg reiste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...