Dragona Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Ja, på Lørdag ble jeg fru. Våknet opp ved 8 tiden, strålende sol og noen skyer. Men det ble grått etter hvert, men ingen regn Froloveren min kom kl ti (sov over hos min mor), satt ei stønn føre vi dro til frisøren. Der vart frisyren satt slik vi hadde planlagt, og forloveren min ble frisert og sminket. Klokka nærmet seg kvart på et og det var på tide å få på seg stasen. Forloveren min skiftet først så var det meg. Jeg var ikke nervøs i det heletatt. Inntil bilen kom for å hente oss. Turen gikk helt fint, hadde ikke vært nervøs eller noe før på uka eller når jeg var hos frisøren. Men da jeg nærmet meg kirka å herregud å skjelven jeg ble.. da var jeg så nærvøs at jeg trodde jeg skulle dø. Vi kom akkurat rundt svingen til kirkedøra da klokkene begynte å slå. Skalv gjorde jeg. Men det gikk så fint atte. Presten fikk oss til å le, og sa masse fint og vi sa da, Ja, til hverandre. Ble fotografert utenfor kirkedøra og satte oss i bilen og dro ned til Domkirkodden der vår fotograf var. MEN så mange brudefolk som det var der.. Herre min hatt. Fotografen brukte ca 1 og en halv time, og vi hadde det morro med dette å vi. Så gikk reisen til lokalet der festen skulle være. Der stod familie og venner og ventet på oss. Middagen gikk kjempe fint og mange fine taler var det også. vi hadde 3 retter da. Forrett med røkt kalkun med asparges Hovedrett var sennepglassert svin indrefilet Idaho poteter og saus og friske grønnsaker. (ble servert 2 ganger) Desserten var vaniljeis partè med friske og gode jordbær. Vi hadde en kokke og 5 servitører. Så de gjorde en kjempe fin jobb. ved rundt 22 tiden ble kakene servert, hadde ikke tenkt føre kl ble 23, men min oldemor på 85, begynte å bli sliten og skulle helt til Eidsvoll igjen. så gjorde vi det slik. Likør og conjakk ble servert, vin og det som var igjen av velkomstdrinken ble også servert. Folka hadde også med seg selv, men de slapp å ta det opp, for vi hadde mer enn nok til alle. Hele festen gikk plettfritt, vi var de siste som dro ved 4 tiden. Har fått mange tilbake meldinger at dette hadde vært en kjempe fin kveld og at alle koste seg. Men det som er synd er at når jeg veit at dette er overstått, veit jeg det at min oldemor snart kommer til å sovne inn, for dette har hun ventet lenge på. Hun har opplevd det meste, men dette var det største hun hadde ventet på. Uff, men sånn er det. ¨ Men sånn var da den kvelden i mitt liv, morro var det og gled dere andre bruder, ikke glem en slik stor dag. LYKKE TIL
t-schnuppa Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 Masse gratulerer til dere begge Hørtes ut som en flott dag;) Gleder meg til d er vår tur..
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2007 #3 Skrevet 10. juli 2007 Ja, på Lørdag ble jeg fru. Våknet opp ved 8 tiden, strålende sol og noen skyer. Men det ble grått etter hvert, men ingen regn Froloveren min kom kl ti (sov over hos min mor), satt ei stønn føre vi dro til frisøren. Der vart frisyren satt slik vi hadde planlagt, og forloveren min ble frisert og sminket. Klokka nærmet seg kvart på et og det var på tide å få på seg stasen. Forloveren min skiftet først så var det meg. Jeg var ikke nervøs i det heletatt. Inntil bilen kom for å hente oss. Turen gikk helt fint, hadde ikke vært nervøs eller noe før på uka eller når jeg var hos frisøren. Men da jeg nærmet meg kirka å herregud å skjelven jeg ble.. da var jeg så nærvøs at jeg trodde jeg skulle dø. Vi kom akkurat rundt svingen til kirkedøra da klokkene begynte å slå. Skalv gjorde jeg. Men det gikk så fint atte. Presten fikk oss til å le, og sa masse fint og vi sa da, Ja, til hverandre. Ble fotografert utenfor kirkedøra og satte oss i bilen og dro ned til Domkirkodden der vår fotograf var. MEN så mange brudefolk som det var der.. Herre min hatt. Fotografen brukte ca 1 og en halv time, og vi hadde det morro med dette å vi. Så gikk reisen til lokalet der festen skulle være. Der stod familie og venner og ventet på oss. Middagen gikk kjempe fint og mange fine taler var det også. vi hadde 3 retter da. Forrett med røkt kalkun med asparges Hovedrett var sennepglassert svin indrefilet Idaho poteter og saus og friske grønnsaker. (ble servert 2 ganger) Desserten var vaniljeis partè med friske og gode jordbær. Vi hadde en kokke og 5 servitører. Så de gjorde en kjempe fin jobb. ved rundt 22 tiden ble kakene servert, hadde ikke tenkt føre kl ble 23, men min oldemor på 85, begynte å bli sliten og skulle helt til Eidsvoll igjen. så gjorde vi det slik. Likør og conjakk ble servert, vin og det som var igjen av velkomstdrinken ble også servert. Folka hadde også med seg selv, men de slapp å ta det opp, for vi hadde mer enn nok til alle. Hele festen gikk plettfritt, vi var de siste som dro ved 4 tiden. Har fått mange tilbake meldinger at dette hadde vært en kjempe fin kveld og at alle koste seg. Men det som er synd er at når jeg veit at dette er overstått, veit jeg det at min oldemor snart kommer til å sovne inn, for dette har hun ventet lenge på. Hun har opplevd det meste, men dette var det største hun hadde ventet på. Uff, men sånn er det. ¨ Men sånn var da den kvelden i mitt liv, morro var det og gled dere andre bruder, ikke glem en slik stor dag. LYKKE TIL HAMAR?
Emilie_82 Skrevet 10. juli 2007 #5 Skrevet 10. juli 2007 Gratulerer som fru! Hørtes ut som er strålende dag. Det kribler i magen (enda det er over et år til det er min tur...) Hvilket klokkeslett var vielsen og middagen?
kvick Skrevet 10. juli 2007 #6 Skrevet 10. juli 2007 Gratulerer frue..! Så stas! Kjente det kriblet skikkelig i magen når jeg leste dette jeg også..
Drua Skrevet 10. juli 2007 #7 Skrevet 10. juli 2007 (endret) Gratulerer som fru! Koselig bryllupsreferat, høres ut som en strålende dag Endret 10. juli 2007 av Drua
Branna Skrevet 10. juli 2007 #8 Skrevet 10. juli 2007 Gratulerer så mye som kone! Flott at dagen gikk så fint!
Dragona Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 11. juli 2007 HAMAR? Ja, det var i Hamar, giftet oss i Vang kirke Gratulerer som fru! Hørtes ut som er strålende dag. Det kribler i magen (enda det er over et år til det er min tur...) Hvilket klokkeslett var vielsen og middagen? Vi hadde vielsen kl 14:00 og ba folk komme 16:45, og vi kom ca 17:00 til plassen. Middagen startet 17:30.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå