Gjest Tex Skrevet 16. mars 2003 #1 Skrevet 16. mars 2003 Noen som har tips?? Hva bør man ha? Hva bør man gjøre? Hvor mye bør man ha av det forskjellige...??
Juni-brud Skrevet 16. mars 2003 #2 Skrevet 16. mars 2003 Jeg har ikke peiling på antall, men kan komme med forslag på hva du kan ha på koldtbordet ditt - Skinkestek, surkål, svisker - Fugl, kalkun- kylling, waldorfsalat - Laks, hel kokt- røkt- gravet, sennepsaus - Div. sild - Kabareer, skinke- kylling- skalldyr, majones - Karbonade kald/varm, stekt løk - Spekemat, rømme, flatbrød - Skalldyr - Patèer, som hvitløk, pepper - Skinke - Forskjellige oster, kjeks - Fruktfat - Grovbrød & loff - Smør - Tomat, agurk, paprika, salat - Frisk salat - Roastbeef, løk - Hamburgerrygg - Div. salater som italiensk- reke- skalldyr Jeg kommer ikke på så veldig mye mer her jeg sitter...
Gjest lillebeth Skrevet 19. mars 2003 #3 Skrevet 19. mars 2003 Synes Juni_brud hadde mange gode forslag til hva du burde ha på koldtbordet ditt. Hva gjelder mengde tenkte jeg jeg skulle prøve å hjelpe deg.... Spekemat er alltid populært: 3 skiver spekeskinke pr.pers 3 skiver fenalår pr. pers 2 skiver dyrekjøtt 3-4 skiver morrpølse Roastbeef er også populært: Ca 2,5 skiver pr. pers Av evnt andre kjøttslag holder det som regel lenge med en skive per pers. Av fisk trenger du: 2-3 cabareer 2 helkokte fisk 2 sider røkelaks 1-2 sider gravlaks Og igjen litt av event andre ting.................. Av varmmat vil jeg prøvd å begrense med til en ting, noe annet kan fort bli vanskelig å holde varmt, og mye jobb å lage til.... I tillegg ville jeg hatt en dessert buffè med diverse på (karamellpudding, fruktsalat osv. Ellers ønsker jeg deg lykke til!!
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2003 #4 Skrevet 19. mars 2003 Fprdelen med å være så mange som 100 må vel være at du kan ha noe av omtrent alt? Med så mange gjester skal det noe til å finne mat som ingen liker. Min erfaring er imidlertid at det er to ting det ofte går tomt for: Eggerøre og potetsalat. Særlig eggerøre. Sørg for å ha mye av disse to som går til nesten all slagst kjøtt, fisk og salater. Et assortert utvalg frukt og salat er også lurt. Da har slankere og vegetarianere gode muligheter. Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2003 #5 Skrevet 20. mars 2003 Beregn 250 g kjøtt/fisk pr. person. Lag eggerøre av minst 1,5 egg pr person Store salatboller med forskjellig grønn salat, dressing av olje, balsamico eddiik, salt og pepper, dette er billig og fyller opp koldtbordet. nero
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå