Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2002 #1 Del Skrevet 1. april 2002 I flere år har jeg hatt et av/på-forhold med en fyr som bor i Tyskland. Når vi er sammen, har vi det bra og elsker hverandre og har alle mulige planer for fremtiden, men så orker jeg ikke avstanden/språkbarrieren/samfunnsforskjellene lenger, og slår opp. Og treffer noen andre som jeg henger sammen med en stund før det ikke funker, og jeg går tilbake til han. Denne gangen var det liksom over for godt, ettersom jeg ikke har mulighet til å flytte og livet mitt har vært såpass kaotisk i det siste at jeg ikke vil ha savnet og lengtingen i tillegg. Han kunne sikkert flyttet, men noe så alvorlig er jeg ikke klar for ennå; å bryte opp og flytte fra landet er stort. Jeg trodde jeg hadde kommet over det, og er sammen med en annen gutt som jeg er veldig glad i og har det flott sammen med, selv om den helt store forelskelsen ikke er der. Men så begynte vi å snakke sammen på nett. Og med en gang kjente jeg hjertet banke og hjernen skjerpe sansene for å jobbe med å gi "rette" svar og stille "rette" spørsmål, virke sånn og sånn, dere vet. Ville vise han at jeg er et bra menneske og at jeg greier meg helt fint. Han virker tilbakeholden, nesten litt arrogant, men det tror jeg er fordi han er så stolt. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre... han er den eneste som egentlig har fått meg til å skjelve bare ved å si hei, og jeg har en følelse av at jeg kommer til å ende opp sammen med han igjen. Men jeg vil ikke! Jeg VIL IKKE! Han bor så langt unna, vi har helt forskjellige verdier i livet (han satser på en svevende kunstkarriere uten mer skole en videregående, mens utdannelse er noe av det viktigste for meg; har bryr seg ikke om sin familie og behandler dem stort sett dårlig, mens min er en stor del av kjernen i mitt liv, osv.), vi har vokst opp i helt forskjellige samfunn og kan dermed ikke snakke om samfunnsrelaterte ting, vi snakker forskjellige språk, han vil at vi skal flytte sammen mens jeg vil oppleve litt mer før jeg etablerer meg, jeg har ny kjæreste... men viktigst av alt: Jeg er jo ferdig med han! Han skulle ikke tilbake i mitt liv! Huff. Dette er kryptisk. Noen som har noen vise ord? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnda Skrevet 1. april 2002 #2 Del Skrevet 1. april 2002 Jeg har egentlig ikke noen vise ord å komme med. Men det høres ut som om dette er veldig slitsomt for deg. Eneste jeg kan anbefale er at du dropper all kontakt med ham med en gang. Ikke noe mer internett-prat, ikke sms, ikke noenting!! Men det er det jo bare du som kan avgjøre! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aziraphale Skrevet 2. april 2002 #3 Del Skrevet 2. april 2002 Høres egentlig ut som du har bestemt deg, da. Men har dere mulighet til å få bo litt nærmere hverandre en gang i fremtiden, så foreslår jeg at dere holder kontakten og du prøver å bekjempe behovet for å ha et kjærlighetsforhold til han, og så ser hva som skjer når du tror du er rede for et sånt forhold. Kanskje han kan vente...? Hvis dette ikke høres noe særlig ut, bør du kutte ut all kontakt med han. Det er ikke bra for deg! Lykke til!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2002 #4 Del Skrevet 2. april 2002 Takk, dere to. Er det ingen andre med kloke hoder også...? *fortvilet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleba Skrevet 2. april 2002 #5 Del Skrevet 2. april 2002 Følg hjertet og magefølelsen! De vegringene du nevner er bare ytre staffasje, og betyr ingenting hvis dette er kjærlighet. Vet ikke hvor gammel du er, men tror du vil få evig kjærlighetssorg hvis du ikke lever dette ut, og at du vil bli sittende som 50-årig ulykkelig kvinne og angre for at du ikke heller valgte kjærligheten. Da vil du nemlig se hvor lite viktig dette med "straighte planer" i livet egentlig er! Kjærligheten er viktigst! Hilsen godt voksen og erfaren kvinne.12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 3. april 2002 #6 Del Skrevet 3. april 2002 Utfra det du skriver er mitt råd å kutte all kontakt. Dette vil aldri fungere. Greit nok er dere lidenskapelige, men det er ikke noe å basere et forhold på! Tenk hvis han flyttet hit, da får du litt av et ansvar: han kjenner bare deg, kan ikke språket... Du er ansvarlig for at han skal få bygge seg et liv her. Det hadde ikke jeg klart, jeg har nesten vært i samme situasjon selv... Når du allerede nå irriterer deg kommer det bare ltil å bli verre senrer, det garanterer jeg. Du møter andre menn, kom over han her, det er mitt råd. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 10. april 2002 #7 Del Skrevet 10. april 2002 er litt nyssjerrig jeg... er du blitt noe klokere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå