Gå til innhold

Bruke andre sitt visakort i utlandet

Fremhevede innlegg

Skrevet

For noen måneder siden ødela jeg visakortet mitt og jeg har ikke kommet så langt at jeg har skaffet meg et nytt. Derfor har jeg brukt samboeren min sitt kort siden vi bruker samme bank.

Men, denne uken reiser jeg til England og da har jeg ikke noe annet enn hans visakort. Kan jeg bruke dette eller er det regler mot det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kristin_
Skrevet

Det står ikke "non-transferable" på mitt visakort i hvertall, så man skulle tro det gikk greit. Du signerer jo stort sett når du bruker kortet vil jeg tro, og da går det jo greit. Jeg har i hvertfall brukt andre sitt kort før. Vet ikke hvordan den offisielle praksisen er. Lurer på om det kanskje er ansett som uaktsomt å la noen andre vite PIN-koden sin.

Skrevet

Kode blir vel mer og mer vanlig, men mange steder i utlandet må du fremdeles signere og vise legitimasjon og da blir det jo litt vanskelig...

Nå kan du jo imidlertid basere deg på å ta ut penger i minibanker og betale med dem, men det er jo litt tungvint da.

Gjest Gjest
Skrevet

når jeg er i utlandet har jeg vel aldri opplevd å kunne bruke kode på kortet. Det er alltid signatur som gjelder - så må man vise id i tillegg. Derfor tror jeg at det blir vanskelig.

Men du kan jo ta ut penger med det, for da bruker du jo kode. Det er ganske dyrt.. Men dersom du har et kredittkort er i grunnen det det aller beste å bruke i utlandet. Jeg betaler alltid med kredittkort, og bruker debetkort til å ta ut penger med. Det er det sikreste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...