Gjest Tex Skrevet 16. mars 2003 #1 Skrevet 16. mars 2003 Har noen gode / dårlige erfaringer de vil dele...?? Hva ville du hatt å spise?
Gjest GJEST.... Skrevet 23. mars 2003 #2 Skrevet 23. mars 2003 hva du vil servere av mat i et bryllup, kommer an på hvilke type selskap du vil ha. Hvis du velger koldtbord, vil du ikke få en fullt så rolig ramme rundt middagen som du vil få når du serverer en middag. Dette pga. at gjestene dine vil gå frem og tilbake, men på en annen side er koldtbord mat som smaker veldig...... valgets kval. Tenk først i gjennom hva slags bryllup du vil ha........! uansett.. det går fint å servere koldtbord til 100 pers!!!
magnhild Skrevet 24. mars 2003 #3 Skrevet 24. mars 2003 Jeg er VELDIG for koldtbord! Men det er kanskje fordi jeg ikke liker å sitte mange timer i ro rundt et bord!!! så jeg ville gått for koldtbord. Flere gjester vil bli fornøyde, alle vil bli mette og du vil få bevegelse i beina! Lykke til! Klem fra Magnhild (som skal ha koldtbord selv)
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2003 #4 Skrevet 24. mars 2003 Vi skal også ha koldtbord til 100 :D Det er en resturant som leverer og setter opp, på menyen står alle de vanlige/tradisjonelle rettene man forbinder med koldtbord. I tillegg skal vi ha noen spesialiteter som noen i familien lager, dette vil lage et "løft" for de som liker å prøve spennende/nye ting. Jeg har vært i 3 bryllup med koldtbord, disse var på alle måter vellykket og gjestene var fornøyde. For vår del betydde koldtbord også at vi da hadde råd til å invitere alle til middag, synes middagen er selve BRYLLUPET og STASEN jeg da :blunke: Og så slapp vi det evindelige maset om hvem som skulle få være med og ikke.. :cry: Det vi ikke vet er om vi skal ha dessert på koldtbordet, eller la kakene være desserten??? Vi skal ha nattmat... Hva gjør dere? Hilsen snartgift 28 juni 03
Gjest Tex Skrevet 24. mars 2003 #5 Skrevet 24. mars 2003 Jeg har en venninde som har hundre-og-femtiårs utdannelse fra Lausanne innen mat, restaurant , servering osv. , og hun sier at det lureste ang dessert er at den serveres porsjonsvis ved bordet. Både fordi at "alle vet når middagen er ferdig" og fordi man får en fin avslutning, man får sagt takk for maten osv. Toastmasteren vår skal opplyse om at ingen kan stikke av fra bordet før desserten er servert og at vi avslutter samlet. Vi skal dessuten ha polynese fra spisesalen og inn i dansesalen så det er viktig at alle slutter samtidig. Vi skal servere kaffe og avec til desserten og ha kaffe og kake senere på kvelden. Vi vet ikke helt om vi skal ha nattmat ennå. For meg har det aldri vært aktuelt å ha kaffegjester , hos meg får alle full pakke. Jeg er også litt opptatt av at folk kan plukke det de selv vil fremfor å få servert en kjøttflis med tilbehør. Vi har en stor familie med flere allergikere og da er det ekstra enkelt m koldtbord...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå