Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange kaker bør jeg ha. Er 140 gjester. Hvor mange regner man ca pr kake?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har egentlig ikke noe godt svar til deg, men en venninne av meg som hadde ca 75 til middag og 150 til kaffe (75 middagsgjester + 75 kaffegjester) hadde 32 kaker. Det ble mer enn nok til bryllupet og kaffe dagen etterpå. Noen kaker ble ikke satt fram en gang...

Skrevet

TROR man regner 6-8 personer pr kake (av normalstor str)

Skrevet

Vi har ca. 80 gjester og skal ha 10 kaker pluss frukt og iskaker. Tror det blir mer enn nok, det blir som oftest alt for mye.

Skrevet

vi blir 60 gjester til kaffen, og da skal vi ha 22 kaker + sjokoladefontene med masse frukt til. Tror dette skulle holde.

Skrevet
vi blir 60 gjester til kaffen, og da skal vi ha 22 kaker + sjokoladefontene med masse frukt til. Tror dette skulle holde.

Tror - det er jo over 1/3 kake til hver ;)

Skrevet

Vi blir så vidt over 100 gjester til kaffen i bryllupet. Og har tenkt å ha ca 15 kaker + bryllupskaken på 3 etasjer. Regner med at det holder. Har valgt å lage noe gjærbakst og sjololadekake, slik at det er noe som passer for barna også(blir 12 barn).

Skrevet

Sikker på at dere ikke skulle hatt noen kaker til, det er jo litt lite kake dere har..... :legrine:

Skrevet (endret)
Sikker på at dere ikke skulle hatt noen kaker til, det er jo litt lite kake dere har..... :legrine:

Vi kommer sikkert til å være litt under 50 personer og ha minst 15 kaker. Ikke fordi jeg tror vi må ha så mange for å ha nok, men fordi det er så mange forskjellige kaker vi har lyst på at da blir det sånn. Dessuten er begge familiene veldig glade i kaker så da synes vi det skal være rikelig å velge i blant (og selvfølgelig absolutt nok kaker)

Endret av ~Minni~
Skrevet

Vi er i underkant av 60 personer og vi har til nå 15 kaker :) Og det kan fort bli flere :ler: Vi er en kakeGAL famile!!! I en barndåp til ei niese hadde vi 13 kaker og vi var bare 28 stk! :ler:

Nam nam kake!!!! :ler:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tror vi ender med 8 kaker inklusiv bryllupskaken. I tillegg serverer vi masse frukt og bær. Vi er 60 stykker.

Endret av Bente:)
Skrevet

Vi hadde vel inkludert bryllupskaken i 4 etasjer (Jeg teller den bare som tre, den lille øverst skal jo spares til neste år) ca 20 kaker, pluss div desserter, og var vel ca 65 gjester.

Selvsagt altfor mange kaker, selvsagt nok til den dagen og neste dag, og alle fikk med seg kakerester hjem og en del ble nok kastet.

Men slik ER det bare. Jeg har vært i bryllup (på østlandet) med bare ei stor bryllupskake, men der jeg kommer fra er noe slikt utenkelig, det SKAL være et realt kakebord!

I min svigerinnes konfirmasjon to uker tidligere, med ca halvparten så mange gjester hadde de jo 12-13 kaker, ikke uvanlig det.

I min familie er man jo også "kakegal". Mamma minnes da vi var små, og hadde bursdagsselskap, og hun måtte ha tre kaker. Pappa syntes i begynnelsen at "hennes familie" overdrev dette med kakebakingen, men oppdaget at det trengtes. Litt fordi de var mange. Og litt fordi hans side er storspisere av kaker, pappa står slett ikke tilbake på det området nei...

Men hva du TRENGER avhenger selvsagt litt av hvilken gjestemasse du har (gamle folk som spiser et lite stykke, eller tenåringer som spiser 5 stykker?) og litt av familietradisjoner.

Vi endte opp med litt flere kaker enn vi hadde planer om også tror jeg, for det var jo mange som gjerne ville bake, og noen hadde vips laget to... (Jepp, i alle fall farmor. Hun kunne jo ikke komme med bare en kake, må vite... Og hun som laget iskake laget visst tre av dem...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...