Gå til innhold

katte pine


Gjest gotthard

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har sterilisert kjetta mi, det var et enkelt inngrep og katten fikk bli med hjem sovende etterpå. Husker ikke prisen men det var ikke i nærheten av 1200 kroner.

Personlig mening; har man skaffet seg dyr har man ansvar for de fullt og helt med de fordeler og ulemper det innebærer. Vil du ikke ha kattunger mener jeg du bør prioritere kostnaden eller så får du vurdere om du i det hele skal beholde katten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare gjøre deg av med katten ??

Det virker ikke som du har særlig glede av henne likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare gjøre deg av med katten ??

Det virker ikke som du har særlig glede av henne likevel...

Hva mener du med "at hun skal gjøre seg av med katten"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med "at hun skal gjøre seg av med katten"?

Putte den i fryseren ?

Skylle den ned i do ?

Grave den ned ?

Kaste den i søppla ?

Kjøre over den ?

Gi den til nabo bikkja ?

Lage en bonzai katt av den ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kikket litt på diverse dyrlegesider og der har prisen ligget på rundt 1300.

Dette visste ikke jeg:

Betegnelsen "sterilisering" brukes ofte feilaktig på hunnkatter og tisper. Mange tror at vi kastrerer hanndyr og steriliserer hunndyr, men dette er feil. Vi kastrerer både hanndyr og hunndyr. Kastrere betyr at vi fjerner kjønnskjertlene, det vil si testiklene på hanndyr og eggstokkene på hunndyr. Sterilisering betyr å fjerner en del av egglederne slik at de ikke kan bli drektige, men kjønnsdriften ville fortsatt være den samme!

For å unngå løpetid på katt kan også hormontabletter brukes, (Perlutex eller Promon) som gis en gang i uken.

Faren for at katten får kreft når du gir den p-piller og hormontabletter øker!

Har du valgt å ta ansvar for en hunkatt bør du og ta deg råd til å kastrere den hvis du ikke klarer å gi den p-piller. Eller gi den til noen som har råd til det. Det mener ihvertfall jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gotthard

ringte dyrlegen nå.

det var en måte og ta unga på , det var og opperere , noe hun ikke anbefalte da det ville gi katten store problemer og slike ting.

kunne gi hu ei pille , men hadde hørt om katter som døde av den pilla da den egentlig er beregnet på hunder og da blei de virkelig pint.

måtte bare la hu få unga og heller dra til hu med de så skulle hu ta dem .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

La henne få beholde et par unger så hun har noen å stelle med og som kan die henne. Det ville være grusomt å ta fra henne alle - da vil hun komme til å gå rundt og lete etter de og sørge .................. De har et sterkt morsinnstinkt - og sørge kan de og på sin måte ..... :cry: Huff blir rent trist jeg ..skulle gjerne adoptert alle sammen jeg ..men det går ikke ...... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ringte dyrlegen nå.

det var en måte og ta unga på , det var og opperere , noe hun ikke anbefalte da det ville gi katten store problemer og slike ting.

kunne gi hu ei pille , men hadde hørt om katter som døde av den pilla da den egentlig er beregnet på hunder og da blei de virkelig pint.

måtte bare la hu få unga og heller dra til hu med de så skulle hu ta dem .

Hei skidrow.

Jeg synes du burde ta vare på katten din og besørge hennes ve og vel, og helse når du først har en katt. Det er DITT ansvar å gi henne den beste behandling og jeg synes ikke du bør velge "enkle" utveier.

Du må nesten bare betale prisen, eller rett og slett gi alle kattene til en omplasseringsinstitusjon,- så fremt det er mulig. Vet ikke hvor du bor, men det er vel en eller annen by som har et slikt sted med noen vennlige sjeler. De kan (hvis det ikke er fullt da) ta vare på katten, til den får et nytt hjem. Stort sett er det lange ventelister for slikt....

Det virker ikke som om du bryr deg om kattene i det hele tatt. Når du snakker om p-pille og at katten er lenge borte osv,- så bør du tenke på konsekvensene! Ta heller å skrap sammen litt penger, så får du sterilisere / kastrere henne.

Ta vare på henne og kattungene, ikke få veterinæren til å operere de ut! Det er rått og det er egentlig en litt ego tankegang når du vil ta abort på katta. La henne få ha de små hos seg til de blir ca 12 uker og da gi de bort / omplasser dem. De har godt av å være litt sammen!

Ang at du sier du ikke har penger :

Du har en katt,- ergo bør du ha nok penger til å ha råd til å ha katten! Katter koster faktisk endel!

- Mat

- Kattesand

- Veterinærregning (vanlig kontroll + vaksiner osv...)

- Sterilisering / kastrering / p-piller / p-sprøyte osv...

- Kattebånd med plass til navn osv...

- (øremerking eller annen id-merking)

Ja, listen er lenger. Har du en langhåret katt, bør du stelle pelsen av og til og siden hun er ute er det lurt å ta en ormekur inniblandt og sjekke at den ikke får noen form for parasitter ellers.

Så, har du først valgt å ha katt, må du faktisk betale det du koster.

Såpass respekt bør man ha for dyr!

Diva.

P.S. Jeg ville gjerne tatt imot et par katter fra deg, men jeg har ikke plass til fler :)

P.P.S : Ang katter i bil : Ingen katter LIKER å være i bil. Du må bare prøve å lokke henne inn i buret med mat e.l. De fleste sliter med dette, så den unnskyldningen er ikke bra nok..... Vi sliter med det vi og, men vi drar da vitterlig til veterinær fordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gotthard

jaha..

hva skall man med halsbonn til en katt?jeg bor langt ute på landet og katta kommer og går som den vil.

kattesand?hu sier ifra når hun vil ut , og det gjerne midt på natta.

jeg kreiv hva dyrlegen skreiv og om jeg ikke skreiv helt uforståelig så skreiv jeg at dyrlegen annbefalte at jeg lot hu få unga og heller ta de da om jeg ikke fikk omplasert hu.

katter er for meg et nyttedyr , de holder huset nesten tomt for mus og slike ting , jeg kan kose med katter og jeg kan vise de at jeg bryr meg på mange måter , men jeg sperrer ikke en katt inne eller tar på de et halbånd.

det er ikke let og bli kvitt kattunger , det er mange av de.

og ja , når jeg får penger så skal hu bli opperert , men når det blir vites ei.

og om du da synes jeg er urimelig og sikkert bruker penga på dritt , så får du heller ta en prat med de som gidder og gå inn i økonomien sin her inne , jeg driter ikke penger med andre ord er jeg som så mange andre aleneforeldre.

ha en fin dag du også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke halsbånd som med å "gå tur" dah.

Et halsbånd og øremerking / id-chip bør alle utekatter ha. Enten de er i Oslo eller på Hardangervidda. Det er i tilfelle katten din går seg bort og hvis noen finner den, kan de se at DU eier den ?

Comprende ?

Beklager, så ikke at du skrev om noe dyrlegen hadde sagt. Beklager om jeg overså det.

Jeg har ALDRI snakket om å sperre inne en katt eller sette på henne halsbånd slik at hun ikke kommer dit hun vil :roll:

*himler med øynene!*

Har du prøvd å sende inn annonse i lokalavisa da ? Kanskje de pengene du snakker om er verdt bryet og litt dårligere økonimi den neste tiden, i stedet for at du stadig gremmer deg over hvor mange kattunger som går ut over hverdagen din ? Da slipper du faktisk det problemet og du og pus kan leve lykkelig!

Jeg synes ikke du er urimelig. Men jeg synes jeg så mangler på tanker om kattens ve og vel. Men du vet tross alt best. Jeg kjenner deg ikke. Jeg snakker kun ut ifra det inntrykket du gir av deg selv her på KG:)

Selv om du er en aleneforelder, er nok ikke du den fattigste i verden (skal for øvrig ikke uttale meg nærmere,- vet jo ikke noe om din situasjon).

Jeg er student og får utbetalt 6000,- i måneden (lån og stipend)

Sambo er arbeidsledig og må klare seg med ca 4000,- i måneden.

Vi har telefonregning, internett (ADSL), katteutgifter, matutgifter, klær (sånn innimellom i allefall), bensin og bilverkstedregninger, månedskort på bussen for min del, husleie, strøm (Uæh!), vedlikeholdsutgifter her vi bor. Må gjøre mye av "diverse oppussing" selv. Hvis vi vil ha det koseligere her. Det er noe av økonomi-dragsuget i allefall.

Vi "tjener" mindre enn to minstepensjonister.

Vi har heller ikke hatt en ordentlig ferie sammen, så lenge vi har vært kjærester / samboere, ikke en weekend tur engang. Og vi ser ikke noe slikt komme på lenge.

Får du ikke barnebidrag hvis du har barnet det meste av tiden ?

Hvor mye får du i støtte ?

Hvor mye tjener du ?

VI har i allefall ikke problemer med å betale NØDVENDIGE utgifter mht dyr. De kan tross alt ikke gjøre det selv, og har vi først ansvaret for et dyr, så må vi ta konsekvensene av det. Selv om det betyr superenkel mat og null klesshopping på noen måneder.... Vi sliter faktisk med å betale regningene vi og. Men vi prioriterer faktisk pusene! Sålenge vi overlever selv vi og!

Jeg skjønner at du er i en vanskelig økonomisk situasjon. Men du er ikke alene om det. Var ikke meningen å såre deg i allefall.

Ha en god natt :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...