Gå til innhold

katte pine

Gjest gotthard

Anbefalte innlegg

Gjest gotthard

trenger lit innfo her nå jeg da.

katta er gravid igjen , bruker p piller men det hender hun er borte ei uke om gangen og greier så nå har hu maga igjen :evil:

hu har fåt 13 unger fra før , klarte og gi bort 7 av de , resten måtte få ei sprøyte.

ga kattungen sprøyte på onsdag pga den dreit ned hele huset..

har faktisk ikke lyst til og ta flere katteunger nå , men er det noe jeg kan gjøre?

noen som veit hvordan det er med og fjerne de før de blir født?abort på en måte?

veit ikke hvor langt hu er på vei ,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor steriliserer du ikke katten din? Vi gjorde dette med en katt vi passet på for dyrebeskyttelsen og da visste vi ikke at hun var gravid. Dyrlegen bare tok dem ut tror jeg. Du kan jo ringe til nærmeste dyreklinikk og høre da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster det 1200 kroner å sterilisere katten din?! Jeg mener vi bare betalte 200-300,- jeg.

Hvor bor du skidrow?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster det 1200 kroner å sterilisere katten din?! Jeg mener vi bare betalte 200-300,- jeg.

Hvor bor du skidrow?

Det er sikker noen år siden du betalte 200-300 kroner. Og det gjelder kastreing ikke sterelisering, fordi det er dyrere. Det er nok riktig at det koster rundt 1200 kroner for sterelisering, men det er verdt det. Kastrering koster mellom 500-600 kroner.'

Til Skidrow - du bør sterelisere henne, hvis du har problemer å få gitt henne p-pillen til rett tid. Hvis ikke får du ta ansvaret for kattungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gotthard

jammen care da....

som de fleste andre synes jeg kattunger er søte og morsomme , men og ha huset fullt går dårlig.

og jeg har ikke penger!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

care.

Jeg er helt sikker på at vi betalte så lite, og jeg husker det veldig godt for vi satt ute og ventet på at katten skulle bli ferdig.

Jeg husker ikke hva vi betalte for hankattene, men vi tok begge to samtidig. Jeg var faktisk med på inngrepet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Kan ikke hjelpe deg med abort-problemet ditt, men:

Før jeg steriliserte katten min (og jeg husker ikke hvor mye det kostet), ga vi henne p-sprøyte. Hos dyrlegen. Hver 3. mnd. Enkelt og greit, ikke så dyrt. Hadde det vært noe?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje p-sprøyte kan være en ide? Da er hun jo beskyttet hele tiden. Og dette passer jo fint siden hun ikke alltid er hjemme når hun skal ha pillen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gotthard

ikke for og være vanskeli , men katta er a den typen som om hu kommer i en bil blir hun gal.

hu liker ikke meneskli kontakt (omplasert) og prøve og få hu i et bur tilsier en stivkrammpesprøyte eller to..

greit med en tur i ny og ne , men og kjøre hu noen mil vær trede mnd............nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt. Kan du ikke snakke med en dyrlege da? Og er det noe veterinærskoler i nærheten der de gjør det billig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Det er lurt å undersøke prisen med forskjellige dyreklinikker. Det hender det varierer-

Huff ...jeg skjønner dilemmaet ...hadde ikke greid å få fullt av kattunger - skal jeg ha katt skal den kastreres/steriliseres. Det er allerede alt for mange uønskede kattunger i verden.

Ta og undersøk det med p-sprøyte ...men i dette tilfelle så er det jo litt seint da ....Hør med dyrlegen hva de anbefaler .... Synes det er grusomt å avlive kattunger - men det er jo ikke sikkert de får det så mye bedre om de vokser opp uten hjem heller ..mnei jeg vet ikke ..får helt vondt inni meg jeg ved tanken på å avlive de ...Får katter alltid mange unger?

Nei huff ...begynner å tenke på en veninne av meg nå ...de lot katten få unger hver gang den ble parret av bygdas hannkatter ..og så druknet de dem i en bøtte når de syntes de begynte å bli for store ...huff ... :x :cry: Eller la de i en pose og dunket de i veggen :evil: :cry:

Skal de avlives så skal det skje med sprøyte hos en dyrlege slik dere gjorde.

Sukk ..var sikkert ikke til så mye hjelp dette da ..

Tror det finnes abortsprøyter til hunder - vet ikke hvordan det er med katter - hør med dyrlegen.

Vi får jo batre krysse fingrene forat det blir et lite kull denne gangen ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

care.

Jeg er helt sikker på at vi betalte så lite, og jeg husker det veldig godt for vi satt ute og ventet på at katten skulle bli ferdig.

Ja, selvfølgelig har du sikkert rett. Men hvis dere satt og ventet på at katten skulle bli ferdig, må dette være en hannkatt. Hunkatter har et større og mer omfattende inngrep og de må være hos vetrinæren over natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde kjetta med oss hjem, og la henne på badet og lot henne være der alene. Selv om vi selfølgelig sjekket henne underveis. Jeg husker at hun var helt slapp da vi tok henne med ut i bilen og hjem. Hun kastet opp på gulvet på badet mens hun sov også.

Da hankatten ble tatt var jeg med på inngrepet og vi fikk også han med oss hjem med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var på stedet jeg bodde før, en pitteliten bygd på vestlandet. Det har gått bra med kattene altså.. Har dyrlegen gjort noe feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var på stedet jeg bodde før' date=' en pitteliten bygd på vestlandet. Det har gått bra med kattene altså.. Har dyrlegen gjort noe feil?[/quote']

:blunke: Neida, jeg bare lurer på hvor denne vertinæren holdt til, siden h*n var så billig! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...