Gå til innhold

Hva trenger toastmasteren å vite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke opplysninger har han egentlig behov for?

Har sendt ham kjøreplanen med tidspunkter, holder på å oppdatere den nå med ting som var usikre tidligere.

Skal han gi beskjed om at drikke skal være fylt opp osv til velkomsttalen osv??

Han må kanskje gi serveringspersonalaet samme kjøreplan som han har?

Føler meg litt blank her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal være toastmaster i et bryllup om noen ganske få uker, så jeg følger med for å se om jeg kan plukke opp noen nyttige tips. Har desverre ingen å bidra med på stående fot...

Skrevet

Han skal gi beskjed om at vi ikke ønsker røykepauser under middagen, ettersom vi ikke har så veldig langt tid på oss. Gjestene bør styre unna røyk i 2,5 til 3 timer synes jeg. Opplyse om at vi har leker for barna i et annet rom. Si fra at vi vil at gjestene skal ta bilder med engangskamera som står på bordene.

Skrevet (endret)
Han skal gi beskjed om at vi ikke ønsker røykepauser under middagen, ettersom vi ikke har så veldig langt tid på oss.

Gjestene bør styre unna røyk i 2,5 til 3 timer synes jeg.

Oi. :overrasket:

Endret av Dinah
Skrevet
Han skal gi beskjed om at vi ikke ønsker røykepauser under middagen, ettersom vi ikke har så veldig langt tid på oss. Gjestene bør styre unna røyk i 2,5 til 3 timer synes jeg. Opplyse om at vi har leker for barna i et annet rom. Si fra at vi vil at gjestene skal ta bilder med engangskamera som står på bordene.

Ikke en god faktor for feststemningen iallefall. La folk få ha pauser i løpet av de mange (lange) timene de må sitte stille...

Skrevet

Klarer ikke folk seg uten røyk i 2,5 - 3 timer? :overrasket: Jeg har ikke kommet så langt at jeg har begynt å tenke på dette angående vårt bryllup, men jeg har egentlig ikke lyst å ha røykepauser. Det er ikke så mange som røyker og at 40 - 45 gjester skal måtte vente på de 5 som skal ut å røyke synes jeg ikke er rettferdig. Da får nok mindretallet føye seg etter flertallet ;)

Skrevet

Vi ba vår toastmaster gi beskjed om røykepause etter hovedretten. Den var på 10 minutter.

Alle respekterte den, ingen gikk fra bordet under hele middagen på 4 timer utenom pausen. Alle var inne før 10 minutter hadde gått. Tror det er VELDIG lurt med en pause, så folk får rørt på seg, og får seg en røyk for de som ønsker det, det tror jeg vil skape en mye mer avslappet stemning, og ingen sniker seg ut for å røyke, for det vil de nok gjøre uansett....

Skrevet

Vi kommer til å gi toastmasteren en oversikt over middagen slik at han kan plassere talene på passende steder. Samt ca tidspunkt/rekkefølge for kakekutting, dans, åpning av bar osv.

Han skal være med på et møte på fredag, hvor servitørene og kjøkkenpersonell og kokk også er tilstede.

Når det gjelder røykepause har jeg vært gjest i 3 bryllup, og det var ikke røykepause i noe av dem. Fikk ikke med meg at det plaget noen... Tror ikke vi skal ha røykepause, men skal tenke over det. Har ikke tenkt på hvor mange av gjestene våre som røyker.

Skrevet
Klarer ikke folk seg uten røyk i 2,5 - 3 timer? :overrasket: Jeg har ikke kommet så langt at jeg har begynt å tenke på dette angående vårt bryllup, men jeg har egentlig ikke lyst å ha røykepauser. Det er ikke så mange som røyker og at 40 - 45 gjester skal måtte vente på de 5 som skal ut å røyke synes jeg ikke er rettferdig. Da får nok mindretallet føye seg etter flertallet ;)

Hvem sier at de må RØYKE? Poenget er vel bare det at man må få kunne strekke på bena.... også i et bryllup.

Skrevet
Hvem sier at de må RØYKE? Poenget er vel bare det at man må få kunne strekke på bena.... også i et bryllup.

Nettopp, ALLE gjesten våre forlot bordet, noen syns nok det er fint å få ta en tur på toalettet uten å bryte opp under bordsettingen også...

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Jeg ville lagt inn en pause på 10 minutter i en middag som varer 2 til 3 timer.

Jeg ville gitt toastmasteren navnene / telefonnr til forlovere.

La toastmasteren få vite maten, så kan han presentere den.

La han/henne også vite om gjester med spesielle behov (gluteinallergikere, utenlandske med språkproblemer, Tante Olga med høreapparatet, etc) så kan han vie dem litt ekstra oppmerksomhet.

Edit: En ganske heftig skriveleif ...

Endret av Blondie65
Skrevet
Han skal gi beskjed om at vi ikke ønsker røykepauser under middagen, ettersom vi ikke har så veldig langt tid på oss. Gjestene bør styre unna røyk i 2,5 til 3 timer synes jeg.

Forventes det at de skal holde seg i 2,5 til tre timer også ;) ? Jeg tror jeg vil anbefale "mitt" brudepar å legge inn en pause etter hovedretten og at denne annonseres på forhånd. Når alle vet om den, er det litt lettere å holde seg til pausen enten det nå er det ene eller det andre man skal. Som andre her sier, er det godt å få strekke litt på bena og la maten synke litt før man tar fatt på en ny "økt". Bryllup er ikke nødvendigvis superengasjerende for alle de tilstedeværende ;) .

Skrevet

Under en middag som varer i 3 timer uten røykepause, så vil garantert røykerne snike seg ut til en røyk.

Skrevet
Under en middag som varer i 3 timer uten røykepause, så vil garantert røykerne snike seg ut til en røyk.

Jepp! Spesielt gamle onkler/tanter og besteforeldre som har røkt siden lenge før noen i det hele tatt hadde funnet opp Dagfinn Høybråten ;) Skikk og bruk og, kanskje spesielt, brudeparets ønsker gir de også katten i. "De må da unne en gammel sliter en røyk" er vel gjennomgangstonen så vidt jeg har hørt... Nei, det er like greit å legge inn en pause av hensyn til alle parter og til syvende og sist tror jeg faktisk også man sparer tid siden man slipper med en større avbrytelse fremfor et uendelig antall små.

Skrevet

Toastmasteren vår fortalte om et bryllup der det ikke var satt opp pause. Plutselig var det nestern ikke folk igjen i festsalen. Da er det gøy å holde tale for eksempel...

Gjest Gjest
Skrevet

Hos oss var det utrolig mange som var ute selv om det var satt opp pause. Ble overassket over det, da jeg alltid har lært at man skal holde seg på plass...

Men var aldri mange som var ute samtidig utenom pausen da, så gadd ikke å ta hensyn til det når det gjaøt taler...

Gjest Musica
Skrevet

Var i bryllup i helga, og der var det pause før desserten. Ble bare sagt pause, ikke "røykepause", og det var nødvendig. Hvis ikke hadde vi smeltet i løpet av den 3-4 timer lange middagen. Var fryktelig varmt.

Skrevet

Vår toastmaster skal:

Opplyse gjestene om hvor velkomstdrink serveres, praktiske opplysninger om hvor toalettene er å finne, sørge for at hvert par/gjest blir stilt opp og tatt bilde av til albumet/gjesteboken vår(dette foregår mens brudeparet fotograferes), kalle alle inn til middagen, ta over kjøreplanen etter at brudeparet har ønsket velkommen, si ifra om når pauser kan tas (må selvsagt ha pauser... alle vet vel hvor vondt det er å sitte å holde seg hvis tanken er realt full ;) ), annonsere taler, være festlig og underholdende :legrine:. Når middagen er unnagjort skal han annonsere brudevals, kakespising og andre ting han måtte finne på.

Skrevet

Jeg dytter denne opp i tilfelle det er andre ting man må huske på. (Trenger alle tips jeg kan få..) :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...