kathrine79 Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Jeg er invitert i et utdrikkningslag, eller rettere sagt utdritningslag med barnslig drite-ut-offentlig-humor. Jeg kjenner ikke bruden sånn kjempegodt, men godt nok til at jeg skjønner at dette er ikke utdrikningslaget hun ønsker seg. Forloveren er en barndomsvenninne av henne, men de er på veldig forskjellige steder i livet nå, forloveren lever studentlivet, mens bruden har slått seg til ro og fått barn, og omgås mest folk som er eldre enn henne, og er på samme sted i livet. Noen har kommet med antydninger til forloveren om at opplegget muligens ikke treffer helt, men hun bryr seg ikke mye om det... Her skal vi ha det gøy på andres bekostning... Tror jeg kommer til å ha vondt av henne når hun må gjøre alt dette tullet, pinlig å være med på sånt også. Men stiller jo selvfølgelig uansett for brudens skyld... Er ikke dette rett og slett ondskapsfullt?
Gjest Brud-08 Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 Jeg synes det er ondskapsfullt. Et udrikningslag bør være morsomt for alle, også bruden. Jeg synes du burde ta en alvorlig prat med forloveren, og spørre hvem hun gjør dette for og om hun virkelig tror bruden vil synes det er morsomt.
Miel Skrevet 9. juli 2007 #3 Skrevet 9. juli 2007 Vet bruden hva som skal skje? Hvis ikke burde noen kanskje hinte litt, slik at hun selv kan snakke med forloveren? (Og kanskje true med å gi henne sparken?) Jeg hadde blitt lei meg om noen ødela mitt utdrikningslag på den måten. Det burde jo bare være kos og moro og en fin anledning til å samle alle venninnene.
kathrine79 Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. juli 2007 Jeg synes du burde ta en alvorlig prat med forloveren, og spørre hvem hun gjør dette for og om hun virkelig tror bruden vil synes det er morsomt. Jeg fikk program for dagen på mail i dag, skrev en mail tilbake til henne og spurte om hun trodde bruden ville kose seg, for det er det som i hvert fall jeg syns er meningen med en sånn dag. Litt dumt, for jeg vet ikke hvem hun er engang. Får se hva jeg får til svar... Får håpe hun tar det greit, og tar det på alvor
Drua Skrevet 9. juli 2007 #5 Skrevet 9. juli 2007 Fint at du er tøff nok til å si ifra! Håper forloveren tenker seg om.
Gjest Brud-08 Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 Fint at du er tøff nok til å si ifra! Håper forloveren tenker seg om. Enig, det var flott gjort av deg Krysser fingrene for at forloveren tenker seg om!
Gjest Gjest_Trine_* Skrevet 9. juli 2007 #8 Skrevet 9. juli 2007 Ja stakkars brud, er selv bekymret for mitt eget utdrikkinglag, men har gitt beskjed om at jeg ikke vil ha utdriting, vil kose meg med venninnene mine. Men litt utfordringer får jeg nok....
Gjest Vampyra Skrevet 9. juli 2007 #9 Skrevet 9. juli 2007 Jeg synes det er bra du sa i fra! Jeg hadde hatet et utdritningslag, og hadde erget meg hele dagen i stedet for å kose meg. Kan du ikke svare tilbake etterpå at du virkelig ikke tror dette er noe bruden kommer til å like? Du kan dra en hvit løgn og si at hun har sagt hva hun absolutt ikke vil for eks... Evt ta en prat med bruden og sjekk hva hun virkelig ikke vil så har du ditt på det rene...
Gjest lillebøll Skrevet 9. juli 2007 #10 Skrevet 9. juli 2007 Hadde forloveren min gjort noe slikt mot meg hadde jeg bare gått hjem, så kunne hun sitte der alene for min del.
Gjest Blondie65 Skrevet 9. juli 2007 #11 Skrevet 9. juli 2007 En enda finere hvit løgn: "Vet du, grunnen for at jeg spurte om du trodde bruden liker denne typen ting, er for at jeg husker hun sa at på et utdrikkingslag hun hadde vært så var det sånt opplegg som dette og hun sa at hun syntes det var utrolig teit". Eller noe i den retningen. Bare pass på å ikke gå i samme fellen som du tror forloveren har gått: at du tror du vet hva bruden vil og så viser det seg at du ikke kjenner henne. Jeg liker ikke utdritningslag selv, men jeg vet om mange som synes det er så kult å sende mannen naken på vannski på byfjorden eller be henne selge kyss for 1 kr midt på dagen på Torget. I alle fall må det være noen som synes slikt er gøy. JEG hadde aldri gjort noe slikt mot den jeg var forlover for og hadde forventet det samme igjen.
kathrine79 Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 11. juli 2007 Gjort mitt forsøk, uten at det nådde noe særlig frem... "Det skal være utdriting" ifølge forloveren. Håpe bruden tar det med godt humør
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 11. juli 2007 #13 Skrevet 11. juli 2007 Gjort mitt forsøk, uten at det nådde noe særlig frem... "Det skal være utdriting" ifølge forloveren. Håpe bruden tar det med godt humør Jeg ville tatt det opp igjen, og prøvd å få til endring. Eller så ville jeg latt være å være med, for er du med, så er du jo medskyldig. Synes du skylder bruden å tørre å si ifra! Jeg hadde i hvert fall blitt glad hvis noen andre gjorde for meg.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2007 #14 Skrevet 11. juli 2007 Kan du ikke forsøke å snakke litt med bruden for å høre hva slags tanker hun har om utdrikningslag, uten å røpe planene forloveren har lagt? Hvis du får bekreftet dine mistanker om at bruden slett ikke ønsker et slikt utdrikningslag, ville jeg ha advart forloveren en gang til og deretter røpet planene for bruden.
Gjest Gjest_Trine_* Skrevet 11. juli 2007 #15 Skrevet 11. juli 2007 Gjort mitt forsøk, uten at det nådde noe særlig frem... "Det skal være utdriting" ifølge forloveren. Håpe bruden tar det med godt humør Er jo nesten litt egoistisk og på grensen til ondskapsfullt å holde på med utdriting av brud. Greit nok hvis man vet at bruden "liker" eller "tåler" det, men er ikke alle som liker all oppmerksomheten og kanskje er litt sjenert. Da er det gøy for alle andre, og grusomt for bruden. Jeg hadde blitt sint og skuffet hvis min forlover hadde gjort noe sånt mot meg... Liker ikke alt fokuset, og vil helst bare ha en kjekk dag
kathrine79 Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #16 Skrevet 11. juli 2007 Vi har sjekket med bruden, hun regnet nok med å få gjennomgå litt, men håpet å slippe å bli driti ut for fælt. Hun kjenner vel forloveren sin, så hun vet hva hun kan frykte... Forloveren vil vekke minner fra russetiden... Russetiden var dengang, og bør forbli i hukommelsen syns nå jeg. Vi er ikke 19 år lenger. Jeg vil ikke la være å stille opp, kan ikke la det gå utover bruden at forloveren lager tåpelig opplegg. Hun vil jo selvfølgelig syns det er koslig med så mange som mulig i utdrikningslaget sitt. Vi får bare støtte opp, og prøve å gjøre det beste ut av dagen... Sette foten ned om vi skjønner at hun mistrives.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2007 #17 Skrevet 11. juli 2007 Hva med å lage en aldri så liten "back up plan" som du kan dra fram dersom det blir åpenbart at bruden misstrives og vil avbryte opplegget forlover har laget? Ikke store greiene, men f.eks en leilighete dere kan dra tilbake til der det finnes litt mat og godis. Og noen klær bruden kan skifte til dersom hun har blitt utkledd i noe hun ikke trives med?
Rosalie Skrevet 11. juli 2007 #18 Skrevet 11. juli 2007 Hadde forloveren min gjort noe slikt mot meg hadde jeg bare gått hjem, så kunne hun sitte der alene for min del. Samme her. Jeg gidder ikke å gjøre ting bare fordi andre mener at sånn skal det være, og "nå har vi det morro, dere!" Hva med å lage en aldri så liten "back up plan" som du kan dra fram dersom det blir åpenbart at bruden misstrives og vil avbryte opplegget forlover har laget? Ikke store greiene, men f.eks en leilighete dere kan dra tilbake til der det finnes litt mat og godis. Og noen klær bruden kan skifte til dersom hun har blitt utkledd i noe hun ikke trives med? Kjempesmart!
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2007 #19 Skrevet 11. juli 2007 Var i utdrikkingslag hvor forlover gikk langt over streken for hva bruden faktisk kunne tåle. Flere som syntes det gikk litt for langt. Litt ubehagelig stemning og bruden ble bare fullere og fullere for å 'tørre' å gjøre oppdragene. Til slutt nektet hun å fullføre en av oppgavene. Og jeg var helt enig i at ble litt i overkant. Ble litt for mye alkohol og litt for mye stress for bruden. Dette utdr.laget gjør at jeg frykter litt mitt eget. Vet aldri hva de kan finne på...
Gjest Elastica Skrevet 11. juli 2007 #20 Skrevet 11. juli 2007 Stakkars brud. Det er stor forskjell på utdritning og utfordringer. Håper forloveren tar til vett. Kanksje du skulle prøve å si fra en gang til?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå