Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags situasjon har jeg kommet i nå da? :forvirret: sjefen min sendte meg en mail med masse jobbrelatert informasjon, og så plutselig nederst sto det at han likte meg... og at det var vanskelig i jobbsituasjon, at han hadde prøvd å fortelle meg men ikke funnet ord osv... Jeg ble helt... :sur: hva er det for noe å skrive? Jeg takler sånt så dårlig og, så når han ville prate med meg dagen etter så gjorde jeg meg vanskelig å prate med. jeg merket det... for jeg hadde så angst for at han skulle si noe rett til meg, det hadde jeg ikke takla!! Jeg ville bare ufarliggjøre det og få det vekk, så jeg lot som jeg ikke forsto noe som helst og spilte dum. han sa at det var vanskelig å være sjef for meg fordi han ikke ville klare å si fra til meg dersom det var noe bla bla.. nå har jeg tilbragt de siste dagene på jobb i hjørnet mitt, sitti og jobba iherdig og vært usosial... Hvor profesjonelt er det som sjef å gjøre sånn? urk, synes det er ekkelt jeg... vi jobber tett sammen også, det må vi..

Lyst til å bytte jobb nå :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Skjønner godt at du synes det er ekkelt og at du er usikker. Har dessverre ikke noe råd til deg.

Skrevet

OJ! Bare så det er sagt, tar du med deg den mailen til verneombudet eller sjefen din sin sjef, så har han store problemer! Det er frykterlig useriøst og under all kritikk å si slike ting som leder!

Hvis du virkelig har lyst til å slutte i jobben din pga dette - har du en god sak! Dette er IKKE greit!

Gjest Gjest
Skrevet

Det var innmari uproft av ham, skjønner godt at du har lyst til å bytte jobb. Kanskje du burde ta tyren ved hornene og si noe sånt som at "jeg vet ikke om jeg misforsto deg her forrige dagen, men jeg oppfattet det sånn at du er interessert i meg og at du synes det er vanskelig å gjøre jobben din som min sjef på grunn av det. Jeg vil bare si at hvis det stemmer, så må jeg fortelle deg at jeg overhodet ikke er interessert i noe annet slags forhold enn et arbeidsforhold, og hvis du ikke kan tilby det, så er jeg nødt til å se meg om etter noe annet."

Skrevet
OJ! Bare så det er sagt, tar du med deg den mailen til verneombudet eller sjefen din sin sjef, så har han store problemer! Det er frykterlig useriøst og under all kritikk å si slike ting som leder!

Hvis du virkelig har lyst til å slutte i jobben din pga dette - har du en god sak! Dette er IKKE greit!

Takk for svar, da har jeg liksom fått bekreftet at jeg ikke overreagerer og er hysterisk :sjenert: Jeg orker ikke å lage noen sak ut av dette, men blir det noe mer så må jeg jo det. jeg tror ikke det blir noe mer egentlig, pga måten jeg tok det på. jeg har jo trukket meg unna big time. Men jeg synes det er fryktelig ugunstig å fortsette å jobbe sammen med han nå da, får lyst til å gå på jobb i store klær og uten sminke...

Elsker kjæresten min jeg... :(

Skrevet

Huff jeg misunner deg ikke.

Hvis du ikke vil kage en sak ut av det (som for øvrig må være den mest jentete kommentaren i arbeidslivet), synes jeg du skal manne deg opp til en samtale med han. Fortell han at du har kjæreste og at du håper han ikke har misforstått noe. Hvis du skal fortsette å jobbe der du er nå, burde du sette en kjapp stopper for dette, så det ikke gjentar seg.

Kanskje det er lettere å sende han en mail om at han ikke kan si slike ting til deg. Det viktigste er nok å sette han på plass, så han ikke går rundt og tror at det er en akseptert oppførsel.

Og hvis ikke noe av dette motivere deg til å si i fra; tenk på de andre jentene på jobben din, eller de nye som kommer til. Vil du at de også skal få slike henvendelser?

Skrevet

Han vet at jeg har kjæreste, jeg forteller jo masse om han... Og jeg har ikke gjort noe som helst som kan mistolkes. Han skriver bare i mailen at han har kommet i den situasjonen at han liker meg, og at det er uvant og vanskelig å takle i jobbsituasjon. ellers så beklager han og unnskylder seg masse hvis han har gjort noe vanskelig for meg. Han kommer ikke til å prøve på noe, men bare tanken på hva han kan tenke. jeg takler ikke at han går bak meg, jeg velger bevisst klær som ikke er utringa nå. MØKK!!! men det jeg sier er jo at jeg takler sånn her veldig dårlig. jeg klarer ikke å ta dette opp med han, nå har det gått så lang tid og...

men såklart, blir det noe mer så kommer jeg til å reagere OG gå til sjefen over. Men jeg tror ikke det blir det...

Skrevet

Ja, okey. Du får føle litt på det. Men - please - gjør noe med det, hvis det skjer flere ganger!

Lykke til da, håper alt ordner seg til det beste for deg :)

Skrevet
Ja, okey. Du får føle litt på det. Men - please - gjør noe med det, hvis det skjer flere ganger!

Lykke til da, håper alt ordner seg til det beste for deg :)

Ja :) Takk for støtten... Jeg tenker at tenk om han kanskje ikke mente det sånn, bare at han uttrykte seg klønete. tenk om han bare mente at han liker meg som person....

Gjest *kosejoker*
Skrevet
Ja :) Takk for støtten... Jeg tenker at tenk om han kanskje ikke mente det sånn, bare at han uttrykte seg klønete. tenk om han bare mente at han liker meg som person....

Virker ikke som det var det han mente i og med at han skrev alt om at han ikke ville skape problemer for deg, og at han aldri hadde vært i denne situasjonen før osv. Velger å tro at han har likt andre ansatte som personer før deg ;) Dessuten ville det vært rart at det skulle være så problematisk som han beskriver hvis det bare var en klønete uttrykksmåte.. Skjønner at du er i en vanskelig situasjon nå!

Skrevet
Virker ikke som det var det han mente i og med at han skrev alt om at han ikke ville skape problemer for deg, og at han aldri hadde vært i denne situasjonen før osv. Velger å tro at han har likt andre ansatte som personer før deg ;) Dessuten ville det vært rart at det skulle være så problematisk som han beskriver hvis det bare var en klønete uttrykksmåte.. Skjønner at du er i en vanskelig situasjon nå!

aff, klamra meg liksom til den teorien litt i begynnelsen. men venninner av meg som leste mailen mente det ikke var tvil... :-(

Gjest *kosejoker*
Skrevet
aff, klamra meg liksom til den teorien litt i begynnelsen. men venninner av meg som leste mailen mente det ikke var tvil... :-(

Sånn som du har beskrevet mailen og situasjonen her er det ikke så veldig mye tvil hos meg heller dessverre..

Gjest =tentacle=
Skrevet

Ikke la deg skremme vekk fra jobben din!

Hva med å bare si det som det er? Du kan skrive en mail til ham hvor du siterer den personlige og upassende delen, og si noe om at du er veldig sikker på hvor du står i forhold til din samboer, og at det ikke kan bli noe mellom dere. Skriv videre at det har vært ugreit å få denne informasjonen, og at du føler deg ukomfortabel med å måtte forholde deg til at han har private følelser for deg når dere skal jobbe så tett sammen. Du kan si at du beklager at han befinner seg i en vanskelig situasjon, men at hvis det er vanskelig for ham å takle dette, så må han ta det opp med sine overordnede/noen andre som kan rådgi ham, og ikke legge det på deg. Hvis du er redd for en samtale med ham om dette, kan du bare skrive under at du håper at denne mailen har vært klargjørende og at du forventer at kontakten mellom dere blir helt profesjonell fremover og at saken i så fall er helt ute av verden fra din side.

Ta utskrifter av alt for evt senere forviklinger. Det kan også nevnes for verneombud/ en annen du stoler på, hvis du er redd han er typen som kan skape vanskeligheter for deg hvis han blir avvist. Er han ok, skal dette gå bra, men følelsene hans skal være hans ansvar, ikke ditt.

Skrevet

Så utrolig dårlig gjort av ham å sette deg i en slik situasjon! Hva vil han liksom oppnå med det? At du tar ansvar for hans følelser og bytter jobb? At du bytter kjæresten din ut med sjefen din?

Og så skal du være nødt til å ta hensyn til hvordan du kler deg og oppfører deg i tilfelle han skal ta det som en invitasjon til et eller annet?!?

Han burde skjønne at han går langt over streken for hva som er akseptabelt. Greit nok, han kan ikke kontrollere hva han føler, men han kan da i hvertfall holde det for seg selv, du skal i hvertfall ikke belemres med det.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Æh. Han skrev jo bare at han likte deg. Jeg synes ikke det var overtramp. Han kom ikke med noen seksuelle hentydninger?

Det må jo være lov for en sjef å like en ansatt og også å si det?

Gjest =tentacle=
Skrevet
Æh. Han skrev jo bare at han likte deg. Jeg synes ikke det var overtramp. Han kom ikke med noen seksuelle hentydninger?

Det må jo være lov for en sjef å like en ansatt og også å si det?

Nei. Han "liker" henne ikke, han har følelser for henne. Og det skal en sjef holde langt unna den profesjonelle relasjonen.

Gjest Sativa
Skrevet

Jepp, enig her. Sånt er utrolig ubehagelig for den som måtte oppleve det. Skulle nesten ønske jeg kunne fakse over litt aggresjon og mot nok til TS slik at hun kunne fatt sagt iftra.

Men kanskje du, hvis han skulle mase mer om det, bare kunne minnet ham på at du har kjæreste som du elsker?

Gjest Gjest
Skrevet

Stakkars alle sjefer, skal de aldri få lov til å forelske seg der de tilbringer mest tid: på jobb?! :frustrert:

Gjest Gjest
Skrevet

Du vet at dette kan være veldig godt for akrrieren din om du tenker taktisk nå?

Gjest Hilde K S
Skrevet
Du vet at dette kan være veldig godt for akrrieren din om du tenker taktisk nå?

Fnis.

Jeg synes ikke han har gjort noe galt, selv om han føler noe for henne og sier det. Stort sett sutrer vi kvinner over at menn IKKE tar initiativ. Hadde han derimot vært nærgående, tafsete og kommet med obskøne hint, hadde det vært noe annet.

Han har kun sagt at han liker henne og at han synes det er kinkig på grunn av jobbsituasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...