Bobsi Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Er det noen som har tips til matpakke til en på 1,5 år? Helst noe som kan lages klart kvelden i forveien......
Tusenfryd Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 Vi smører brødskive med skinke, chorizo, salami eller annet pålegg som vi vet faller i smak. Vi sender med en "frokostmatpakke" - og en til formiddagsmat. Vi spiser frokost hjemme altså, men det hender jo man har lyst på litt til med de andre. Vi deler skiven i to, men vet de av og til må deles opp ytterligere.
Connie80 Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 Hei! Jobber i barnehage og ser mange stusselig matpakker. Er forskjellig hva barn liker, men kan nevne noe som jeg ser går igjen mye i barnehagen. Ofte er det to brødskiver med leverpostei/prim/annet smørepålegg som er klemt sammen og skjært i to. Masse brød, tørt og kjedelig. Bare at skivene er hver for seg med matpapir hjelper mye. Gjerne med agurk-biter etc. ved siden av (kan legges i egen liten boks så ikke pålegg/brød blir fuktig). Forskjellig pålegg i matpakka pleier å være populært hos oss (slippe å bare spise en type pålegg). Å legge med noe ekstra kan lyse opp en traust matpakke - et egg (hardkokt), en kvart banan, kjøttkake fra gårsdagens middag, noen druer etc. Ikke alltid ha brødskiver - variere litt - knekkebrød, rundstykke, en pannekake etc. Så lenge du lar matboksen stå kaldt om natta kan mye brukes, men mat smaker best jo ferskere den er. Påleggforslag: ost, smøreost, leverpostei, fiskekaker, makrell i tomat, kaviar, frukt (banan, eple etc)..
Tusenfryd Skrevet 11. juli 2007 #4 Skrevet 11. juli 2007 Må bare kommentere det der. Jeg er suveren i matpakkesmøring. Nå jobber jeg et sted hvor vi har kantine, men ingen slår mine matpakker med stekt kylling, basilikumkvister, oppskåret frukt, salater etc. Men nå var det snakk om matpakke til en halvannetåring. Mitt barn er halvannet år og kommer ikke til å glede av fx et knekkebrød som attpåtil er smurt dagen før. Eller jo kanskje, for da er det mykt. Det vil være lite hensiktsmessig med prim og et egg ved siden av og andre ting som er naturlig for oss voksne. JA til mer spennende matpakker, men jeg tror mye kan vente litt. Vi er forøvrig nøye med forskjellig pålegg og vårt barn liker sterke skinker og sånn og det legger vi på skivene, selv om mange synes det blir for mye salt i fx en parmaskinke.
Sun Mei Skrevet 11. juli 2007 #5 Skrevet 11. juli 2007 (endret) Putt oppi: - delte cherrytomater - agurker delt på langs (mye morsommere å spise) - babygulrøtter eller knaskegulrøtter - rosiner - paprika i strimler - en sånn litenyoughurt (akkurat nok til å klare å spise alt) - ha forskjellig pålegg på brødskiven, og skjær skivene tynne - en riskjeks kanskje eller en annen god kjeks - en skive melon - oppdelt pære, eple - en plomme U name it - fantasien setter grensene Endret 11. juli 2007 av Sun Mei
Gjest Frysepulver Skrevet 11. juli 2007 #6 Skrevet 11. juli 2007 Må bare si det; er skremmende hvor mange barn som faktisk har sjokoladepålegg på brødskivene sine HVER dag. Det fikk jeg aldri, kanskje en gang i måneden ved søndagsfrokost bare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå