Gå til innhold

Gifte seg, dypere mening..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gifte meg og har med stor interesse sett på de mange tingene som blir tatt opp her inne på bryllupsforum. Det er jeg, mannen som ordner alt. Ganske behagelig egentlig, ikke noe stort bryllup men koselig og intimt.

Det jeg syntes er rart, er at det nesten bare er overflatiske og litt trivielle ting som taes opp på forumet. Kjole, bordkort, servietter, kake osv. Ikke at det ikke er viktig, men i forhold til det man faktisk skal gjøre så er det jo detaljer. Jeg har litt inntrykk av at alle forberedelser og detaljer kanskje fjerner fokuset fra det faktum at man velger hverandre og gir løftene om nettopp det. Det er klart at alle vil at dagen skal være perfekt ned til minste detalj, men det er jo når ringene settes på at det ”magiske” skjer. Tenker man på det man faktisk gjør?

Anyway, jeg dømmer ingen, Selv har jeg tidligere ikke hatt så veldig tro på det å gifte seg men det har forandret seg. Det har vel kanskje med å gjøre at jeg er sikker på at det er hun jeg vil ha. I slutten av juli blir hun min og jeg gleder meg.

Caracal.

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Men det man spør om her inne er vel praktiskte tips? Det er vel ikke på KG man erklærer sin udødelige kjærlighet til sin tilkommende?

Jeg synes også mange er svært opptatt av hva andre synes eller om ting er "fint" nok istendefor å være opptatt av å skape noe eget som er deres ramme rundt dagen.

Skrevet

Jeg syns ikke et anonymt diskusjonsforum er stedet for å ta opp den dypere meningen ved det å gifte seg. Det kunne jeg faktisk aldri tenke meg å ta opp med folk jeg ikke kjenner.

Jeg tror du har misforstått hensikten med et sånt type forum.

Her utveksles tanker og idèer om gjennomføringen av sermonien og festen, det er mange tips å hente fra andre kreative sjeler i samme situasjon.

Det er mye lettere å diskutere servietter og bordkort med andre som også er veldig opptatt av bryllup enn å involvere alle rundt seg som kanskje bryr seg katta om sånne ting. Mennene våre vil jeg tro er veldig glade for det, som ofte ikke bryr seg fullt så mye om det blir rosa eller grønne lys :)

Gjest Brud-08
Skrevet

Jeg tenker mye på kjærligheten mellom forloveden min og meg, og for meg er bryllupet bare starten på resten av livet vårt sammen. Men det er jeg ikke interessert å skrive om her, og jeg regner nesten med at det ikke er så interessant for andre å lese om heller.

Jeg vil gjerne ha gode tips om bordkort og servietter og hvor jeg kan få kjøpt fine sko, for da slipper jeg å lete meg halvt i hjel selv. Så kan jeg bruke tiden til å fokusere på de viktige tingene ;)

Gjest -eline-
Skrevet

Synes ikke det er så rart jeg, de trivielle detaljene er vel det man kan diskutere her. Å begynne å diskutere hvor mye man elsker sin kjære, hvor mye man gleder seg til å dele resten av livet, hva man ser fram til etc er vel litt vel personlig og heller ikke noe alle og en hver kan ha mening om. Blir ikke like heftig diskusjon som det blir vedrørende fri bar eller ikke ;) Tror ingen gifter seg for å få planlegge bryllup (i såfall er det rimelig gjennomtrekk).

De fleste ønsker vel å feire dagen deres, brud og brudgoms, slik de drømmer om. Og selv om det er en til å detaljplanlegge her på KG så er vel alle to om det viktigste: nemlig ønsket om å dele livet sammen. At jenter er mer opptatt av blomster og servietter enn gutta er vel en kjent sak utenom bryllup og (selv om det ikke er slik overalt).

...hva gjør jeg nå her igjen? :sjenert: *tusle ut*

Skrevet
...hva gjør jeg nå her igjen? :sjenert: *tusle ut*

Hehe, låter kjent.... ;) Må bare ta en liiiten titt... Blitt avhengig jeg... :forvirret:

Skrevet (endret)

Vil du virkelig diskutere personlige detaljer med meg? Angående min kjærlighet og mitt samliv? Vil du erklære din kjærlighet sterkere enn noen annens?

Går du utifra at de som diskuterer det - og generellt sett i livet er - trivielle - er overfladiske?

Da har du isåfall mistet det perspektivet de fleste av oss befinner seg i. Kom deg tilbake dit eller lev i din dype melankoli.

Endret av -Alvildebrud-
Skrevet

Hmm.. Mulig jeg har formulert meg litt feil, for det er ikke kjærlighet jeg snakker om, eller ville ta opp, det er hva man faktisk gjør. Kjærlighet kan man fint ha uten ekteskap også. Man kan ikke bevise at de som er gift elsker hverandre mer en de som ikke er det. Det har ikke med erklæringer av udødelig kjærlighet å gjøre. På sexforumet blir det diskutert sexdetaljer ned på et nivå som mange ganger er over kanten. Så at man ikke skal diskutere handlinger, symbolikk og annet som har med bryllup å gjøre her syntes nå jeg er rart da…

Men det er greit det.. Spørsmålet mitt var om folk ikke tenkte på det. Ikke om jeg skulle utlevere personlige elementer ved meg og min kjære…

Om jeg har samme perspektiv som ”alle” andre eller ikke vet jeg ikke. Men det spiller liten rolle om ”alle” andre gjør noe annet, så lenge jeg er komfortabel med prosessen..

Caracal

Skrevet
Så at man ikke skal diskutere handlinger, symbolikk og annet som har med bryllup å gjøre her syntes nå jeg er rart da…

Caracal

:klø:

Når er det vi IKKE diskuterer symbolikk her?

For meg handler hele mitt bryllup om symbolikk! Hva som symboliserer mannen og meg.. Våre sanger, våre dikt, våre venner, maten vi liker, vinen vi drikker, hvordan vi bruker å omgås andre, talen min til han, talen hans til meg, at alle våre venner å kjære kan møtes til fest... At trykksakene symboliserer et reisemål vi har kjært. Det at vi tar vare på VÅRE tradisjoner.

Og jeg har lest, fått råd og hjelp her i bøtter - om all min SYMBOLIKK...

Så hva kaller du det vi gjør da - Må vi bruke samme type symbolikk som deg for at det skal være godkjent?

Skrevet

Mulig jeg misforstår men jeg syntes du høres sint ut..?

Jeg har vel fått svar på det jeg lurte på.. Så det er greit..

Caracal.

Gjest Gjest
Skrevet

Caracal.

Jeg tror ikke jeg har forstått spørsmålet ditt helt. Hvilke tema savner du konkret?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har også reaget på at det er så mye fokus på selve bryllupsfesten, klær, mat og tilbehør. På den store dagen hvor alt skal være perfekt. For meg er det viktigste at jeg og kjæresten min har valgt hverandre. At vi skal dele livet sammen. Med alle de gleder og utfordringer det bringer med seg.

Skrevet

Caracal.

Jaa, blir vel egentlig ganske sint, når jeg leser sånt her.

Som om vi jenter her inne ikke evner å ta vare på det viktige rundt det å faktisk leve livet med den man elsker... Og heller graver oss ned i unødvendige smådetaljer.

Eller er det noe jeg har gått glipp av her? Tonen, den er din.

men men, kan jo være at jeg er helt gærn og misforstår deg totalt :) Eller ikke.

Skrevet
Jeg tror ikke jeg har forstått spørsmålet ditt helt. Hvilke tema savner du konkret?

Det spør også jeg meg selv....

Greit nok, det diskuteres mange banale ting her, men jeg synes en godt planlagt bryllupsfest symboliserer viktigheten av dagen.

Det er viktig at alt er godt gjennomtenkt og klart på forhånd sånn at man kan nyte dagen i fulle drag når den kommer :sol:

Skrevet

Jeg har lagt merke til at det ikke akkurat er så mange menn her inne. Det er det nok flere grunner til. En grunn er nok at det ofte er kvinnen som tar seg av veldig mye i bryllupet. Når jeg da som mann skal ordne alt vil jo det farges av mitt mannlige perspektiv. Og det at jeg skriver her inne er vel kanskje galt?

Hvis det virker som om jeg rakker ned på noen så er det ikke slik, så du har ingen grunn til å være sint.

Det er helt klart at kvinner og menn ser ulikt på ting og dette er nok et område som dette slår ut på.

Det du nevner av eksempler på din symbolikk var ikke i mine tanker i det hele tatt. Det er ikke noe galt i det. Som du spør om din symbolikk må være det samme som min? Selvfølgelig ikke. Det hadde vært trist om alle måtte gjøre det samme og se likt på ting. Men ikke døm meg fordi jeg ser på andre ting ved å gifte meg som mer viktig en det du gjør. Det var ikke en gang poenget.

Men jeg ser vel helheten av det de fleste sier her og jeg lar det ligge ved det…

Caracal.

Gjest Brud-08
Skrevet
Jeg har også reaget på at det er så mye fokus på selve bryllupsfesten, klær, mat og tilbehør. På den store dagen hvor alt skal være perfekt. For meg er det viktigste at jeg og kjæresten min har valgt hverandre. At vi skal dele livet sammen. Med alle de gleder og utfordringer det bringer med seg.

Det er det viktigste for meg også, og likevel kan jeg diskutere servietter og fotografer her inne. KG representerer ikke hele livet for meg, bare en liten, liten del.

Skrevet

Brullup er jo selve festen, samlivet er før og etter. At man velger hverandre er grunnlaget, og så har man en fest/selskap for å feire akkurat det.

Hvis det er de dypere meningene du savner, så tror jeg de aller fleste her allerede har en ide om at det er en dypere mening med ekteskapet enn bare servietter og sko.

Så kanskje kan du stikke innom samliv og relasjoner? Der er det nok flere som har synspunkter på ekteskap/samliv/hvorfor/hvorfor ikke osv.

For her, her er det mye stæsj det handler om! Og glad er jeg for det, for det hjelper meg veldig mye med forberedelser, ideer, tanker rundt å forme sin egen tilstelning for oss, familien og venner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...